Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum gezinshereniging

Gestart door dexter1969, vrijdag 24 maart 2017, 05:50:45

Vorige topic - Volgende topic

dexter1969

Mijn vriendin is de moeder van mijn Belgisch minderjarig kind, ze verblijven beiden nog in de  Filipijnen , klopt het dat :  De vader of de moeder van een Belgisch en minderjarig kind moet:


- zijn/haar identiteit bewijzen,
- de afstammingsband met de gezinshereniger bewijzen,
- bewijzen dat de gezinshereniger minderjarig is,
- de gezinshereniger begeleiden of zich bij hem voegen.

dit de enige voorwaarden zijn en dit :  U legt voor:


- een bewijs van uw identiteit,
- een letterlijk afschrift van de geboorteakte van de gezinshereniger,
- het bewijs dat u de gezinshereniger begeleidt of zich bij hem voegt in België (zoals een vliegtuigbiljet, een vervoerbewijs, een gemeenschappelijke uitnodiging, een gemeenschappelijke woning, ...). 

de enige vereiste documenten zijn  ?  Of is een interview en bijkomende voorwaarden ook mogelijk . ? Ik heb al gemaild voor uitleg maar vooralsnog geen antwoord gekregen.

mars

Omdat wij getrouwd waren en mijn zoontje in het huwelijk geboren was, moest alleen een geboorte akte voorleggen (dec 2016).

Nu was daar ook een man en zijn vriendin en hun kindje, en die vader was niet bij de geboorte aanwezig. Die moesten nog documenten voorleggen, van affidavit of  paternity enz een hele bazaar.

Ronny55

Weet niet precies wat je bedoeling is , denk gezinshereniging . Je vriendin zal wel een Cenomar moeten voorleggen. het handelt zich hier om een buitenechtelijk kind. Het zou kunnen dat er een DNA test bij moet in dat geval. Is de geboorteakte al in België geregistreerd ? Staat je naam als vader op de geboorteakte, hebben jullie deze beiden getekend? Btw, heeft je kind al officieel de  :belgiesmiley: nationaliteit?
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

dexter1969

Gezinshereniging inderdaad. Cenomar heeft mijn vriendin al , ik was niet bij de geboorte aanwezig en via een affidavit of acknowledgement en een affidavit of use of surname zijn er annotaties aangebracht op de geboorteakte. De geboorteakte moet in Belgie nog geregistreerd worden , ik ben onlangs in de Belgische ambassade geweest, daar heeft men mij een affidavit of consent gegeven. Voor Belgie moet de moeder uitdrukkelijk haar toestemming geven om mij als vader te erkennen . Ik ben nu met de geboorteakte, cenomar en affidavit of consent naar DFA geweest, daarna legalisatie, vertaling en opnieuw legalisatie en dan met deze drie papieren in Belgie de geboorteakte laten registreren . Met de affidavit of consent zou ik dan in Belgie een akte van erkenning kunnen tekenen en zou ik volgens de Belgische ambassade ook volgens de Belgische wet officieel de vader zijn en mijn dochtertje bijgevolg Belg. Al deze informatie heb ik persoonlijk op de ambassade gekregen, als je via  mail aan info moet geraken wordt er ofwel niet geantwoord ofwel komt er een onvolledig en vaag antwoord, het zij zo .

Aangezien ik al krap zit met mijn verlof hoop  ik dat mijn vriendin zonder mij haar visum kan gaan aanvragen, tenzij mijn aanwezigheid daar echt gewenst is, dan heb ik nog wat verlof over om haar en onze dochter te gaan halen als het visum in orde moest komen.