Bukidnon, Mindanao veilig voor buitenlanders

Gestart door Margeb, vrijdag 24 maart 2017, 09:09:33

Vorige topic - Volgende topic

Margeb

Kan iemand van de gerespecteerde leden hier mij vertellen of dit gebied veilig/veilig genoeg of een no go area is.

Heb daar wat mogelijkheden, dus zal er niet een weekendje verblijven maar als het door gaat een langere periode.

Bedankt alvast

Ronny55

Kan het je niet aanraden, de NPA is de laatste tijd nogal actief in die streek....Zelf ga ik er ook niet heen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Nee, niet doen, ze zijn erg actief daar de laatste tijd.
Onderstaand artikel is van een paar jaar geleden maar zoiets gebeurt nog steeds.

I am from Bukidnon living here in Metro Manila, I travel home in Bukidnon twice a year. In fact I am going again next week. As to travelling at night from Davao to Bukidnon honestly not really safe after 7pm. We travelled once at night due to some emergency we took the 10pm which is the last trip,when we reached in the middle of the road we suddenly stop & there was 4 vehicles ahead of us already stopped, we couldn't pass through because 2 government vehicles was in full fire torched by lefties bandits.


Margeb

Bedankt voor de antwoorden. Ik vond op Google nog al wat tegenstrijdige verhalen.
Van compleet veilig tot totaal niet en allemaal vrij recent.

Ik hecht waarde aan jullie mening, aangezien jullie op Mindanao wonen. Thanks :thumb:

Op het nieuws zie je de laatste maanden ook veel aangaande clashes tussen AFP en NPA o Mindanao, sinds het " staakt het vuren " is opgeschort. Nou staat de NPA niet bekend om kidnappingen, maar toch. Als je in een hinderlaag rijd........

Jammer voor mij, ik ga deze centjes laten lopen.

Margeb

Hmm vandaag in Manila Times.

"Meanwhile, the military denounced the burning of a public school also allegedly by NPA rebels in the hinterland village of Concepcion in Valencia City, Bukidnon, last Sunday after school officials refused to give in to the rebel's "extortion" activities.

"The teachers refused to give in to the demands of the NPA rebels, who resorted to terroristic activities," Lt."


Quezonboy

Volgens mijn vriendin die komt uit Bukidnon is het niet veilig voor buitenlanders.  :ripba8: :run:

hakke

in cagayan de oro is het volkomen veilig maar in de bergen(dus in bukidnon) mocht ik niet heen van mijn vriendin had daar waterval gezien en Dahilayan Adventure Park wou ik ook maar ze vertouwde het niet meer  :denk: het is maar een periode denk ik binnenkort zal het wel weer terug beteren :floet:

Pas gewoon een beetje op niets is volkomen veilig maar ik ben in maart 2017 nog geweest in cagayan de oro en iligan geen problemen gezien iedereen heel vriendelijk alleen je moet het natuurlijk niet zoeken he zolang je normaal doet geen probleem :applaus: