Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

dringend hulp

Gestart door dirkske1006, vrijdag 24 maart 2017, 22:01:03

Vorige topic - Volgende topic

dirkske1006

hallo, ik ben nieuw op dit forum dus weet ik niet of ik op de juiste plaats ben om dit bericht hier te plaatsen. Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik probeer mijn vriendin, die ik sinds paar maanden ken naar Belgie te krijgen op de goedkoopst mogelijke manier. Ik heb al gezocht voor tickets van Manila naar  ???? 78000PHP en meer: iemand sugestie´s of idee hoe dit op te lossen ??? ik ben zelf bereid naar daar te gaan maar wil haar eerst hier krijgen om officiele documenten te regelen om daar (Mandaluyong) te trouwen.
dank bij voorbaat voor antwoord en hulp.
Groeten
Dirk

Yoghurt69

 :welcome: Dirk
Is uw vriendin een Filipijnse?
zoja heeft ze een visum nodig om naar België te komen.
indien ze vrij kan reizen naar de Shengen zone (Europa) dan kan ik je even helpen zoeken voor een goedkoop ticket.
enkele reis of retour, locatie, etc ... ?
Manila --> Brussel momenteel rond de 400€

dirkske1006

eerst en vooral bedankt om snelle reaktie,
ja is Filipijnse nationaliteit. visa aanvraag word online gedaan volgende week donderdag of vrijdag,
heb al contakt gehad met ambassade en duurt normaal 14 dagen, dus normaal geen probleem. verzekering ook in orde.
Heen en terug reis, denk afhankelijk van ticket, heenreis rond 23 april, terug reis blijft zelfde, visa is toerist visa dus max 90 dagen.
gr.
dirk

Yoghurt69

eerst afwachten of de visa aanvraag wordt goedgekeurd, daarna uw ticket pas boeken
De aanvraag zou inderdaad op 14 dagen kunnen afgehandeld zijn maar de praktijk leert mij dat bij een eerste visum aanvraag het meestal langer duurt.
Op dit forum kan je veel informatie vinden.
Lees en informeer je eerst zoveel mogelijk, dan zal de ontgoocheling bij een afkeuring wat matiger zijn.

startagain

Citaat van: dirkske1006 op vrijdag 24 maart 2017, 22:39:38
eerst en vooral bedankt om snelle reaktie,
ja is Filipijnse nationaliteit. visa aanvraag word online gedaan volgende week donderdag of vrijdag,
heb al contakt gehad met ambassade en duurt normaal 14 dagen, dus normaal geen probleem. verzekering ook in orde.
Heen en terug reis, denk afhankelijk van ticket, heenreis rond 23 april, terug reis blijft zelfde, visa is toerist visa dus max 90 dagen.
gr.
dirk
14 dagen... amaai. Soms wel ja..
Ik ben nu 2 maanden bezig  :crazy:
Move on.. to learn and improve

dirkske1006

ok, begrijp ik, maar altijd positief blijven is de boodschap, ik sta in verbinding met ambassade, maar zoals je zegt, moeten afwachten op goedkeuring. Weet ook dat wij geen ticket kunnen boeken zonder eerst visa in hand te hebben. maar toch, probeer al te zoeken. Wij hebben ook een assistant bureau ingeschakeld voor visa hulp. om zeker te zijn.

Yoghurt69

Dit assistant bureau is ongetwijfeld een grote hulp bij een eerste aanvraag, maar zou de woorden zekerheid daar niet aan toevoegen.
Vele forumleden en ook mezelf hebben er alle moeite mee om met de consulaire post in Manila te communiceren.
Hoe doe jij dat om in verbinding te staan, als ik vragen mag.


dirkske1006

hallo , alle aanvragen zijn gedaan tot hiertoe, zij wacht juist nog de nodige doc. af om bij de visa aanvraag te doen en dan afspraak te maken.
Bedoeling is dat zij hierheen komt. In dien niet ga ik we met last minute ticket daarheen. kan ook info gebruiken daaromtrend. Maar ik ga er van uit dat zij komt.
Gr. en sorry voor zo laat te storen.
Dirk

dirkske1006

ik sta in verbinding via mail met ambassade, en heb, tot nu toe al iedere keer antwoord gekregen op mijn vraag. Niet dat ik er veel wijzer uit geworden ben, maar toch antwoord. Zij in verbinding via de helpline maar ook weinig hulp. Dus mijn enige mogelijkheid was via hier om er uit te geraken. Heb deze site gekregen via vriend die vriendin heeft in Cebu City. Dus heb alle moed samen genomen en mij geregistreerd hier. Niet makkelijk voor een kerel van 53 hoor !!!! Wel waard op die 2 dagen al meer ervaren dan daarvoor !! Waarvoor dank !!

Rich

Dirkske1006, als ik je eerste post lees dan lijkt het alsof je jouw vriendin naar België wilt halen om officiële papieren te regelen om te kunnen trouwen in de Filippijnen? Daar hoeft zij toch niet voor naar België te komen?

Waarom trouw je daar niet eerst en doe je daarna de aanvraag voor D visum gezinshereniging?
Rich de Nederbelg.