Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Paspoort

Gestart door Bjorna145, zaterdag 7 oktober 2023, 00:47:56

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Van de week een mailtje nar het Nederlands consulaat in Cebu gezonden met de vraag of hun ook paspoort vernieuwing doen en het antwoord was positief.
Gaat net als in Manila op afspraak.

m.vr.gr.

Johan

Kano

Citaat van: Bjorna145 op zaterdag  7 oktober 2023, 00:47:56Van de week een mailtje nar het Nederlands consulaat in Cebu gezonden met de vraag of hun ook paspoort vernieuwing doen en het antwoord was positief.
Gaat net als in Manila op afspraak.

m.vr.gr.

Johan

Ja gaat op afspraak maar niet het hele jaar door helaas. Dat is alleen op bepaalde dagen in het jaar. En er is slechts een beperkt aantal slots.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bjorna145

Ik probeer volgend jaar na mijn anual report een afspraak te maken.
Ik kon nu al 12 oktober komen maar dat is en beetje te vroeg.

m.vr.gr.

Johan

Bjorna145

Heb gisteren het volgende bericht ontvangen We do not handle passport renewals in Cebu Johan.  We do not have the authority.  Renewals are done through the Embassy....

 

Kind regards...

 

Dondi


Dus toch naar Manila.


Johan


Guadalupe

Ok ,misschien een beetje kortdag maar op 12 oktober is er een paspoort service in Cebu,lokatie :

VFS Global Visa application Center,Kepwealth Center 5 Fl,Samar Loop,Cebu City.

Staat op FB Embassy of the Netherlands in the Philippines.Daar staat ook hoe je kan aanmelden.

Ook in de whatsapp groep Dutch Consular Notices is het vermeld.

Dondi is daar beheerder van.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

folkertjong


Raar van die Dondi.

We are also organizing passport pop up counters in Cebu City this October. Details below.
📌Cebu City - 12 October 2023, 8:30AM - 5:00PM - By appointment only. Venue: VFS-Global Visa Application Center, Kepwealth Center 5 Fl., Samar Loop, Cebu City
🔗For requirements and appointments, please visit this link: https://www.netherlandsworldwide.nl/.../apply-philippines
Please be aware that passport application counters can only accept fully documented and complete passport applications.

Bjorna145

Misschien dat ze alleen VISA's doen.
Ik denk dat daar meer vraag naar is dan een Renewal.

Johan

Guadalupe

Wat ik begrijp gaat het om paspoort renewal.

Is voor mij niet aan de orde maar veel nederlanders tobben daar mee als ze permanent in de Filipijnen wonen
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Bjorna145

#8
Wie heeft de ervaring al meegemaakt met het vernieuwen van zijn paspoort bij de Nederlandse ambassade?
De vorige keer moest ik alleen mijn oude paspoort en fotos meenemen en daar ter plaatse een formulier in vullen.

alvast bedankt

m. vr. gr.
Johan

Bjorna145

De aanvraag voor een nieuw paspoort is gedaan en dit zijn mijn ervaringen.

Van de week mijn paspoort vernieuwd.
Afgelopen zondag in Manilla aangekomen en gelijk voor pasfotos naar Glorietta 3 gegaan.
Echter daar is geen Kodak Express meer die naam is verandert General Photo maar vertengewoordigen nog wel Kodak en konden de fotos maken.
Ik had voor dinsdag een afspraak staan bij de Nederlandse ambassade maar mijn vrouw en ik zijn op maandag toch maar bij de ambassade gaan kijken.
Echter ik kwam de BDO Equitable Tower niet binnen daar heeft men een dresscode alleen een Tshirt en dichte schoenen en ik had en hempje en open schoenen.
Ik had een Tshirt bij mij maar geen dichte schoenen dus voor dichte schoenen gaan shoppen.
Wat ik wil zeggen je mag de ambassade wel binnen met een hempje en slippers maar om de ambassade te bereiken moet je door de BDO Equitable Tower
Dinsdag had ik een afspraak om 10.30hr maar ik was er al 09.15hr.
Ik werd gelijk geholpen en stond 10.15hr weer buiten, ik was voor de afspraak al klaar.
Buiten mijn paspoort had ik ook mijn paspoort van binnenkomst bij mij, mijn ACR card en ID's zoals b.v, rijbewijs, Philhealt ID, TIN pas.
Van de paspoorten en ID's had ik copyen gemaak.
En niet vergeten de afspraak de checklist en het aanvraag formulier zelf mee te nemen.
Ik heb mijn oude paspoort bij de ambassade gelaten daar het nog maar vier weken geldig was.
Met dat paspoort had ik de Filippijnen wel kunnen verlaten maar was de Filipijnen niet meer binnen gekomen, je paspoort moet bij binnenkomst nog zes maanden geldig zijn.
Dus volgende keer toch maar negen maanden voor het paspoort verloopt voor een nieuw gaan.
Het nieuwe paspoort is er over 4 to 6 weken, je krijgt en track and tracenummer mee om de voortgang te volgen.
Wanneer het nieuwe paspoort op de ambassade aankomt wordt het met het oude paspoort naar je opgestuurd.
Je krijgt van de courier in mijn geval LBC een mail dat je op voorhand moet betalen, deze mail krijg je gelijk als je je aanvraag voor het niewe paspoort hebt gedaan.
Vergeet niet de naam te vragen van de persoon die je heeft geholpen bij de ambassade is wel zo makkelijk als er achteraf iets mis is.
Dit is mijn ervaring, buiten de dresscode ging alles vloeiend.
En Manila nu voor mij hoeft het niet te druk, te groot en te veel mensen, geef mij Bais City maar de vrijheid die je daar hebt is niet te vergelijken met Manila.

m.vr.gr.

Johan