Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Transfer MNL - EU - MNL

Gestart door Fail_over, vrijdag 12 mei 2017, 21:22:43

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Geachte,

Ik start dit topic omdat ik wil polsen of er mensen zijn die tussen Manila en EU reizen die eventueel bereid zijn om een pakketje mee te nemen.
Het zou zoveel makkelijker zijn als iemand van het forum een kilootje over heeft en iets mee kan nemen voor een ander.
Oppikken in Manila, en distribueren of afhalen in welke stad dan ook in overleg.  Voorwaarde is wel dat bij aflevering aan diegene die het transport doet, dat de verpakking open is en bij overdracht gesloten wordt, zodat diegene die het vervoert ook weet, WAT hij of zij vervoert.

Ik vraag dit omdat mijn asawa regelmatig een aanbieding zie op de  :smiley-philippines: webshops, maar dat die niet naar buiten leveren. Een aankoop lokaal, en een familielid leverd het opbject af in een open verpakking, en het wordt gesloten bij de overdracht.

Ik denk dat dit voor meer dingen erg bruikbaar kan zijn. Je zou in dit forum topic kunnen posten wie wat waar en wanneer meeneemt. Om misverstanden uit te sluiten.

Is dit iets of ben ik loco?

:lachen: :jajaja: :floet: :ikkeniebegrijp:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Margeb

Om eerlijk te zijn..... ik ga begin juni terug voor een week, maar bij dit soort berichten gaan altijd alarm bellen af..

Wat voor items heb je het over?
Waarom kan familie de aankopen niet opsturen met DHL?of goedkoper.
Items nieuw in de doos worden door douane ook geopend( bij controle) en mogelijk belast of ingenomen. Dan wat?

Er vanuit gaande dat het echt legale spullen zijn uiteraard, zowel hier als in Europa.

Er zitten heel veel " beren in het bos" bij vragen als deze.


Michaela

Jeetje, ik moet er niet aan denken  :neeneenee: mee te doen!
Veel te gevaarlijk, ook als je de inhoud ziet bij aflevering  :denk:
Ik heb tigtal filippijnse vriendinnetjes uiteraard, maar we doen aan zoiets niet en vragen doe ik ook niet, voordat je het weet heb je "utang na loob" en ben je verplicht het tegenover te doen later.
Dat "utang na loob" is een soort ziekte  :lachen:
Ach ja, natuurlijk maak ik wel eens uitzondering, b.v. documenten voor visum aanvraag enz. dan overweg ik het nog wel eens,
maar choco, parfum, lekkernij  :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

Fail_over

Citaat van: Michaela op zaterdag 13 mei 2017, 09:04:39

maar choco, parfum, lekkernij  :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

Ja is ook waar, er kleven teveel risico's aan vast. Ze moeten het maar opsturen.  :jajaja:
Thx
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

1 kg met waarde 10 dollar als gift en economy is met FedEx 2602 PHP en komt na 7-9 dagen aan. Net op hun site gekeken.

https://www.fedex.com/ratefinder/home?source=gh&cc=ph&language=en

Voor net geen 50 euro heb je geen gezeik. Let op, de waarde steeds minimaliseren.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus