aanvraag vrijstelling loonheffing pensioen

Gestart door Bjorna145, dinsdag 16 mei 2017, 01:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Beste medeleden, wie heeft er ervaring met het aanvragen van vrijstelling loonheffing pensioen bij de belastingdienst?
Zes jaar geleden heb ik dat gedaan voor mijn lijfrente op een LB20 formulier maar nu vraagt de belastingdienst het op deze manier te doen https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/verzoek_vrijstelling_inhouding_loonbelasting_premie_volksverzekeringen
Echter ik kom nogal wat tegenstrijdigheden tegen, in de verklaring belastingplicht woonland vraagt men aan de belastingdienst van de Filipijnen het formulier op te sturen naar de belastingdienst Nederland, en in het formulier waarop men de vrijstelling aanvraagt, vraagt men het formulier bij te voegen.
Hoe kun je een formulier bijvoegen dat verstuurd is door de Filippijnse belastingdienst naar de Nederlandse belasting dienst?
Dan is het ook nog zo dat de Filipijnse belastingdienst geen gebruik maakt van het heffingsrecht, maar dat wil niet zeggen dat dan automatisch Nederland het heffingsrecht krijgt.
Mijn gegevens liggen nu bij mijn belastingconsulent, maar ik zou toch graag wat ervaringen willen delen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Erik van de Ven

Bjorna,

Ben benieuwd naar jouw ervaring want ik zit met hetzelfde probleem. Plus dat ik er niet achter kan komen wat de "requirements" zijn om zon formulier getekend te krijgen door de BIR. Je moet hier voor naar de Internationale Divisie In Quezon, dus wil er zeker van zijn dat ik alles heb wat nodig is.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven