Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bellen met KPN naar Filippijnen

Gestart door Budgie, maandag 3 juli 2017, 22:03:39

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: maastricht op dinsdag 15 augustus 2017, 12:27:26
Ok, ik snap het, dus 800 mb prepaid is nog steeds het max per dag voor 999 pesos per maand. Ik heb nl een mifi in de Filipijnen waar ik met de laptop op zit. Ook gebruik ik het films van iflix of npo te streamen naar de tv via Chromecast. Dan ben je snel over de 800 mb heen.

Dat is inderdaad niet te doen. Ik had daar Smartbro, ook 800mb per dag limiet. Met een android smartphone heb je haast elke dag updates. Facebook is al snel een update van meer dan 200mb telkens, messenger dan nog. Je bent zo de helft al kwijt aan updates. 
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Wie er tijdelijk verblijft, kan updates beperken tot enkel via Wi-Fi. Een dual Sim is handig maar vergeet niet je data-roaming uit te zetten. Anders val je steil achterover als de volgende rekening komt. Je zou niet de eerste zijn die vergeet dat roamingkosten enkel in de EU wegvallen.
€ 14,52​ /MB Bij thuiskomst zou het je een nieuwe wagen kosten of meer. Hoe vaak stond het al niet in de krant? Vakantie (1-2 weken Middelandse zee bv.), even snel een paar foto's op FB en een rekening van 6.000 euro.
Voor prijs van een MB roaming kun je met een lokale Sim achterover leunen.

Smart prepaid P​799/30 days  ​4.5GB + 1.1GB for iflix, YouTube, Vimeo, Spinnr, Dailymotion & Dubsmash
Tethering kan ook gebruikt worden om een privé-Wi-Fi op te zetten. Het toestel met de lokale Sim laat dan de andere toestellen via Wi-Fi online gaan. Natuurlijk moet dan niet iedereen tegelijk online of het wordt erger dan een slakkengang.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus