middle name is 1 letter verkeerd geschreven op geboorteakte

Gestart door batweety, zondag 4 februari 2018, 12:12:43

Vorige topic - Volgende topic

batweety

Middle name is met 1 letter verkeerd geschreven op birthcertificate, Normaal moet je naar de municipal gaan waar je geboren bent ,en bij het civil registry het laten corrigeren,

Daar vertellen ze mijn gf dat ze dat niet meer doen en je via de rechtbank het euvel moet rechtzetten. Kan dat zo maar?

Op de website van PSA word dat ook vermeld zie link http://psa.gov.ph/civilregistration/problems-and-solutions/wrong-spelling-1.

Maar ze zeggen ook indien je verhuisd bent in de de Filippijnen en het is moeilijk om terug naar je geboortestad te gaan je eventueel naar de municipal kunt gaan van je huidige woonplaats.

Mijn gf is van Leyte maar ze is woont sinds kortt bij haar zus in Cebu om voor haar kinderen te gaan zorgen. Zou zij dus eventueel in de municipal in Cebu haar birthcertificate kunnen aanpassen?

Zou dat mogelijk zijn, want via Court is echt de laatste optie.

Fail_over

Citaat van: batweety op zondag  4 februari 2018, 12:12:43
Daar vertellen ze mijn gf dat ze dat niet meer doen en je via de rechtbank het euvel moet rechtzetten. Kan dat zo maar?
Kan dat zo maar? Tja, op de  :smiley-philippines:  kan alles. Niets is te bewijzen, maar als ze ruiken dat er een kano in het spel is wil men nog wel eens een "foutje" maken.

Bij ons hadden ze de Nationaliteit van mijn Asawa op het huwelijkscontract op "Dutch" gezet. (4 handgeschreven kopieën en diegene waar mee we de visa bij de Belgische ambassade wilde aanvragen was verkeert.  :floet:

Citaat van: batweety op zondag  4 februari 2018, 12:12:43
Zou dat mogelijk zijn, want via Court is echt de laatste optie.

Via Court ben je zeker een jaar verder. Via een advocaat aanvragen (als je al een mee werkend advocaat kan vinden) Aanvraag indienen. Na process moet er een publicatie komen in 3 staatsbladen waar menig iemand bezwaar moet kunnen maken op de verandering. Dan wordt er een officieel document uitgegeven waarop de correctie kenbaar gemaakt wordt.

Let op! Dit zal geen document zijn waarop de middle name correct gespeld zal zijn. Dit zal een document zijn met een stempel waarin duidelijk gemaakt wordt dat de correctie van de middle name gerechtvaardigd is. En hoe de middel name goed is.

Documenteren, en archiveren in de  :smiley-philippines: is een ramp, en werkt nog steeds corruptie in de hand omdat men er z'n eigen hand naar kan zetten.

Heel veel suc6!

ps

Vanuit mijn diepe geheugen staat mij iets bij dat er onderscheid gemaakt wordt tussen "minnor corrections" en "Major corrections" je zou uit moeten zoeken wat de verschillen zijn.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

nils

Mijn vrouw heeft destijds ook een foute schrijfwijze van haar voornaam laten corrigeren zonder tussen komst van de rechter.
Maar hadden we destijds wel een advocaat gevraagd de papieren op te stellen om alles in een keer correct te doen.

Kano

#3
Geen court of lawyer nodig, gewoon bij een goede notary een petitie laten opstellen in de vorm van een affidavit en deze kan, als ook de publicatie is geschied,  worden ingediend in de local municipal of in die waarin de geboorteakte is opgesteld.

Lees de informatie op de site van de NSO
http://web0.psa.gov.ph/civilregistration/problems-and-solutions/wrong-spelling-1

en ook deze
http://www.manilatimes.net/correcting-clerical-error-in-birth-certificate/242590/ waarin ook staat waaraan de petitie tot wijziging in de vorm van een affidavit moet voldoen en ook over het bewijs van publicatie dat aan de affidavit moet worden gehecht.


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

kaetemi

Heb hier toevallig een flyertje liggen van "verifiedph.com" Misschien handig.
Kaetemi

Kano

En wat staat er dan in het flyertje??

verifiedph.com's server IP address could not be found

en verifiedph.com op Facebook gaat over auto's
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

batweety

bedankt voor de info, ze zal zoals kano zegt via de notary gaan.  :daag: