Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

toeristenvisum

Gestart door dirkske1006, woensdag 12 juli 2017, 09:43:25

Vorige topic - Volgende topic

dirkske1006

Hallo,
Vraagje. kan een toeristenvisum van 30 dagen verlengd worden en mag retourticket dan de 30 dagen overschrijden ?
Mvg
Dirk

pinay lover

hai Dirk


een toeristenvisum kan max. 90 dagen zijn. Voor verlenging dien je naar de gemeente te gaan. Daar moet je opnieuw wat papierwinkel invullen die naar DVZ gestuurd wordt.

Geen idee of DVZ zo soepel is om een verlenging toe te staan .... Indien je madamke nog in the Phil. is , best contact nemen met de Ambassade in Manila.

Yoghurt69

Dirk bedoel je een toeristenvisum in  :smiley-philippines: ?

Luke

Citaat van: dirkske1006 op woensdag 12 juli 2017, 09:43:25
Hallo,
Vraagje. kan een toeristenvisum van 30 dagen verlengd worden en mag retourticket dan de 30 dagen overschrijden ?
Mvg
Dirk

Volgens de BI website: http://immigration.gov.ph/faqs/travel-req

9. What are arrival requirements for Philippine-destined alien tourists?

9.1. For aliens with diplomatic or bilateral agreements with the Philippines:

    Unexpired passport;
    Unexpired entry visa; and
    Validly-issued return ticket.

    Non-visa required aliens shall be admitted an initial 30-days.

Er staat niet bij dat het "return Ticket" (of uitgaand ticket) moet gedateerd zijn.
Persoonlijk heb ik 1 keer een "uitgaand" ticket moeten tonen. Dat was gedateerd 6 maanden later dan mijn die 30 dagen.
De dame achter de immigratiebalie had dat gezien en maakte mij daar op attent. Mijn antwoord was: "Ik kan dat veranderen". En ze gaf mij 30 dagen.

Ik weet niet hoe "streng" (het is de interpretatie die nogal verschilt bij de het BI personeel) ze vandaag zijn.

mememnon

Gewoon naar Bureau of Immigration gaan en verlengen voor 3 maanden.
De eerste keer zal je wel gelijk extra moeten betalen voor een 'Alien card'.
Meerdere keren verlengen kan als je paspoort geldig is.
Wel opletten als je langer dan 6 maanden blijft, dan heb je een Exit Clearance Certificate nodig om het land te mogen verlaten.

Ronny55

Hallo, graag wat info met betrekking tot een "invitation visa'. Mijn zus die me jaarlijks komt opzoeken heeft de beste vriendin van mijn vrouw uitgenodigd voor een bezoek aan haar. De bedoeling is dat ze van 02/05 tot 15/05 daar op bezoek gaat. De documenten van de uitnodiging zullen echter pas rond 14, 15/ 03 hier aankomen. Volgens VFS is er voldoende tijd voor de visumaanvraag, maar ik heb zo mijn twijfels  :weetikniet:  . Dat haar visum zal worden goedgekeurd is niet het probleem , denk ik, alhoewel je weet maar nooit, ze kan verscheidene visa's van buitenlandse reizen voorleggen . Ze heeft een goed betaalde job hier al 12 jaar.

Wilde gewoon even informeren of iemand hier ervaring heeft wat betreft , hoelang het zou duren tussen aanvraag en goedkeuring. Bij VFS maakten ze gewag van 3 weken,  :weetikniet:  vooropgezet dat het dossier tiptop is.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Visum van mijn vrouw was in 10 dagen geregeld. Maar dat is voor Nederland bij VFS global. Misschien is Belgie langzamer?

Ronny55

Ja , het visum voor mijn vrouw is ook geen probleem , dat wordt voor ons van ambtshalve door de consul goedgekeurd. Het handel zich hier echter om een "Invitation Visum"   
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

De visum van mijn vrouw is ook een visit family of friends visum. Aangezien ons hoofdverblijf bij mijn ouders is zijn hun de uitnodigende partij.

Ik snap alleen niet waarom de documenten pas de 14e beschikbaar zijn. Wij hadden alles via e-mail gedaan en thuis uitgeprint. Uurtje werk.

Ronny55

de uitnodiging is van mijn zus, en die moet deze opsturen. Het moeten de originelen zijn. Voor mijn vrouw krijg ik een visum gratis , 3 jaar geldig en multiple entree's, geen uitnodiging nodig . Enkel op vertoon van huwelijksakte.
Waarom pas de 14 de , Mijn zoon komt op bezoek, de 13de is die hier met de documenten van mijn zus , gelegaliseerd door de gemeente. Dat  :nederlandsevlag:  en  :belgiesmiley:  visa aanvragen verschillen is best mogelijk maar tegenwoordig wordt de administratie door VFS gedaan voor beide landen, van waar dat verschil  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.