Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in Belgie of Filipijnen?

Gestart door johnsnowww, zondag 23 juli 2017, 07:23:47

Vorige topic - Volgende topic

johnsnowww

Heb nu een Filipijnse leren kennen via internet. Zij is 21 jaar met een kindje van 3 jaar en ik ben er 27. Ik ben voor 8 maand getrouwd geweest in de Verenigde Staten en ook daar gewoond. Maar dat was op niets uitgedraaid omdat ze erg materialistisch was en lui. Een doorsnee Amerikaans meisje werkt dan ook wel hard om studies te kunnen betalen, maar eens we getrouwd waren zij niet meer. Dusja, op aanraden van een kameraad in het Amerikaans leger ging ik dan eens kijken online en begon ik op 7 mei 2017 te praten met de Filipijnse.

Nu heb ik ongeveer het volgende wat mij doet denken dat ze oprecht is:
- Sinds we begonnen zijn met praten vraagt ze wel vaak om te bellen. Ongeveer 3 keer per dag 1 tot 2 uur lang. 's Morgens, 's middags en 's avonds.
- Ik kon in Amerika blijven en citizenship krijgen door de U.S. Navy in te gaan bij de militairen. Ze zou daar een goed leven hebben alleen zou ik 50+% van de tijd op zee zitten voor de komende 6 jaar. Ik kan nu nog steeds terug gaan.
- Ze zei van als ze geen toestemming krijgt van de vader om haar dochter mee te brengen om in de Filipijnen te gaan wonen. (Wat voor mij minder ideaal is) Maar ik doe haar momenteel geloven dat ik dat wel zie zitten om te kijken of ze wel serieus is. Maar ze lijkt hierover wel degelijk serieus.
- Ik zei dat ze haar eigen geen blaasjes moest wijsmaken dat we rijk zijn. Ben aan het begin van mijn carrier en zouden net genoeg geld hebben om met 2 te kunnen leven. Niet om geld op te sturen naar haar ouders. Dan zei ze dat ze zelf wel ging werken. Ook omdat ik zei dat ze zelf verantwoordelijk is voor haar familie en niet ik.
- Ze heeft 1 zus dat werkt. En 2 andere zijn nog te jong. Dus zouden er niet alleen voor staan. Alhoewel hoor ik sommigen al denken dat wij de enige rijken zouden zijn.
- Ze was ergens aan het wenen dat mijn ouders het een slecht idee vonden dat ze denken dat ze een gold digger zou zijn.
- Ze heeft al redelijk wat nederlands geleerd op deze korte tijd. Mijn Amerikaanse ex deed nog niet eens de moeite te beginnen.

Wat negatiever:
- De vader is 50 ongeveer, en lijkt werkloos. Wat casual drinken en roken. Hij werkt wel soms maar kan dan paar dagen van huis weg zijn.
- Sloppenwijk.
- Geen hoger diploma
- 3j dochter: Ze had 5 jaar samen geleefd met een Filipino in het huis van haar ouders die naar haar zeggen altijd dronken was, niet werkte, geld steelde en zei dat ze geen makeup of bepaalde kleren mocht dragen. Nu is dat gedaan sinds December en heeft die gast ook niet meer omgekeken naar de dochter. Nu ben ik ook wel op de hoogte dat dit 1-2 maand is nadat ze 21 geworden is. Wat wil zeggen dat ze kan trouwen en het land uitkan. Misschien is het toeval... Nu ja persoonlijk ben ik zelf gescheiden 3 maand nadat ik werk had in de V.S. omdat ik eindelijk een weg uit zag.

We zijn ook bezig met een website op te starten omdat ik zonder moeite toch 100 EUR per maand kreeg voor blogging vis AdSense. Nu wou zij met haar zus een website live houden om voor hun ouders te zorgen. Lijkt me mooi meegenomen. HAar zus heeft op 3 dagen tijd 8 artikels geschreven terwijl ik gemiddeld 1 artikel per maand schreef. Nu drie jaar later stroomt het geld nog binnen. Ik dacht eventueel ginder een bedrijf op te starten voor de website en 40% eigenaar te worden.

Nu na mijn trip naar de Filipijnen in September gingen we een visum aanvragen zodat ze drie maanden hier kan blijven om te kijken of het tussen ons lukt als Koppel. Dan zou ze hier zijn van November tot en met januari/februari ongeveer.

Haar ouders willen dat we trouwen in de Filipijnen. Maar ik zei dat ik hier voor stadhuis wil trouwen voor de papieren en dat we daarna kunnen zien voor een mooier huwelijk voor de familie met een ceremonie. Anders is het verspild geld als het toch fout loopt. Plus kunnen we ondertussen het geld gebruiken om elkaar een keertje meer te zien toch?

Zou ik al een marriage visa of fiancée visa kunnen aanvragen in januari/februari gezien onze leeftijd toch niet zo verschilt? We zouden elkaar dan 3 weken + 3 maanden gezien hebben. Alhoewel de relatie in het algemeen 9-10 maanden zou bezig zijn dan.

Zijn daar eventueel dingen die ik nog over het hoofd zie?

Ook nog:
Ik verdien nu 2500 per maand bruto, groepsverzekering met 1% werknemersbijdrage en 2% werkgevers, hospitalisatieverzekering, bedrijfswagen met onbeperkte Diesel en km betaald door werkgever.
Zou dit genoeg zijn om met 2-3 te leven?
[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]

daf105paccar

Trouwen in  :smiley-philippines: betekend geen scheiding mogelijk(annulment die heel lang duurt)
Als je in  :belgiesmiley: huwt kan men wel scheiden.


O.B.Bommel

Citaat van: jonashendrickx op zondag 23 juli 2017, 07:23:47
.....
Zijn daar eventueel dingen die ik nog over het hoofd zie?
.....
Daar gaat er weer een.......

Lees je eigen post eens goed door zou ik zeggen. Jongen waar begin je aan. Maar ja ik ben dan ook al een ouwe zak van 60+.

Meisjes, ze zijn zo lief meneer: https://www.youtube.com/watch?v=89y3nmKTiu0
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luke

Waarom het gemakkelijk doen als moeilijk ook gaat....  :crazy:

Er lopen hier tonnen dames rond van uw leeftijd, zonder bagage, met zelfs een goeie job.
Waarom ga je het zoeken bij de probleemgevallen??

Rich

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag 23 juli 2017, 09:28:41
Citaat van: jonashendrickx op zondag 23 juli 2017, 07:23:47
.....
Zijn daar eventueel dingen die ik nog over het hoofd zie?
.....
Daar gaat er weer een.......

Lees je eigen post eens goed door zou ik zeggen. Jongen waar begin je aan.


Idd  :jajaja: :jajaja:
Rich de Nederbelg.

johnsnowww

Citaat van: daf105paccar op zondag 23 juli 2017, 08:32:56
Trouwen in  :smiley-philippines: betekend geen scheiding mogelijk(annulment die heel lang duurt)
Als je in  :belgiesmiley: huwt kan men wel scheiden.
Dus in principe beter in  :belgiesmiley: als ik het zo begrijp.
[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]

johnsnowww

Citaat van: Luke op zondag 23 juli 2017, 10:24:36
Waarom het gemakkelijk doen als moeilijk ook gaat....  :crazy:

Er lopen hier tonnen dames rond van uw leeftijd, zonder bagage, met zelfs een goeie job.
Waarom ga je het zoeken bij de probleemgevallen??
Internationale relatie is toch iets specialer vind ik persoonlijk. Plus ik ben ook meer geneigd een expat leven te leiden in de toekomst. Een Belgische staat daar niet direct voor open, wij zijn veel conservatiever, dat heb ik bijgeleerd van mijn periode uit de V.S..

[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]

Luke

Citaat van: jonashendrickx op zondag 23 juli 2017, 10:44:04
Citaat van: Luke op zondag 23 juli 2017, 10:24:36
Waarom het gemakkelijk doen als moeilijk ook gaat....  :crazy:

Er lopen hier tonnen dames rond van uw leeftijd, zonder bagage, met zelfs een goeie job.
Waarom ga je het zoeken bij de probleemgevallen??
Internationale relatie is toch iets specialer vind ik persoonlijk. Plus ik ben ook meer geneigd een expat leven te leiden in de toekomst. Een Belgische staat daar niet direct voor open, wij zijn veel conservatiever, dat heb ik bijgeleerd van mijn periode uit de V.S..



zucht... met HIER bedoel ik in de Filipijnen!

boldy

Iemand stelt een normale vraag en er is maar 1 iemand die hem een normaal antwoord geeft. De rest zeikt hem weer een soortje af.
Beetje jammer dat er  zoveel  droeftoeters  op dit forum zitten.

Je kan hier beter niets meer posten wanr 8 van de 10 keer wordt je afgezeken.  Ik zou niet beter weten dat ik op een tiener forum zit  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Boldy er is een verschil tussen afzeiken en een mening hebben.

Hoeveel topics bestaan er nu al niet over dat onderwerp? 

Ik vind de vraag (vragen) die de topicstarter stelt zo belachelijk als maar zijn kan.  "vriendin" nog nooit ontmoet en al discussies met de familie over waar te gaan trouwen  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: of begrijp jij dat wel?

Effe serieus blijven he.
Rich de Nederbelg.