Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in Belgie of Filipijnen?

Gestart door johnsnowww, zondag 23 juli 2017, 07:23:47

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Rich daar heeft niemand wat mee te schaften of hij ze nog nooit heeft gezien. Hij stelt een gewone vraag en of wij het nou belachelijk vinden of niet daar hebben wij geen ene donder mee te maken.

Je kan ook bijv zeggen "goh vindt je dat wel verstandig"komt het iets anders over.
Maar ja ik ben ook maar een Jan boerenlul natuurlijk.

Ik post al niet veel hier maar nu zal ik zeker niets meer posten. Iedereen veel plezier op het forum verder  :daag:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Luc

Citaat van: daf105paccar op zondag 23 juli 2017, 08:32:56
Trouwen in  :smiley-philippines: betekend geen scheiding mogelijk(annulment die heel lang duurt)
Als je in  :belgiesmiley: huwt kan men wel scheiden.

In de  :smiley-philippines: kun je niet scheiden maar in  :belgiesmiley: kun je daarna wel nog scheiden  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

O.B.Bommel

Citaat van: boldy op zondag 23 juli 2017, 11:14:22
Iemand stelt een normale vraag en er is maar 1 iemand die hem een normaal antwoord geeft. De rest zeikt hem weer een soortje af.
Beetje jammer dat er  zoveel  droeftoeters  op dit forum zitten.

Je kan hier beter niets meer posten wanr 8 van de 10 keer wordt je afgezeken.  Ik zou niet beter weten dat ik op een tiener forum zit  :thumb:
Ja die laatste zin dacht ik ook toen ik die uitleg van Jonas zat te lezen. Ik post hier ook niet zoveel meer (ze moeten het zelf maar weten) maar DIT ligt er zo duidelijk op dat je eerder crimineel bent om hem NIET te waarschuwen.
Die jongen gaat zijn ondergang tegemoet.

Dat noem ik niet afzeiken maar hem vaderlijk toespreken. En dan nog doet hij maar waar hij zin in heeft, het is zijn eigen keuze.

Stel iemand gaat weer voor een overduidelijk pyramidespel, ga je hem dan aanmoedigen leuk laat je oplichten, er zijn er die nog niet failliet raken?

En ik zou niet durven het af te raden, ik sluit mij aan bij Luc, zoek tussen de goeie 100000. En neem de tijd......
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

nico.cheryl

Klinkt als foute boel, en je weet het  zo te lezen Jonas, dus in vredes naam waarom? Wanhopig dat je overblijft ?
Er zijn mensen die voor minder voor de trein zijn gesprongen hoor. En dit is ook geen afzeiken, maar een ernstige waarschuwing, en een heel dik vraagteken ?
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

pinay lover

Beste Jonas

visum C voor huwelijk in Belgie aanvragen na zo'n korte relatie ..... héééél weinig of geen kans. En .... met dergelijk visum heb ik wel ervaring ondertussen.  :biggrinn: .... Er bestaat ergens een wettelijke regeling dat je mekaar 2 jaar moet kennen en dat je minstens 45 dagen moet samengeweest zijn in minstens 3 verschillende periodes ....
En dan begint het nog maar ....
Ik post hier eerstdaags eens de hele procedure (4 bladzijden word-document) .... Ik heb proberen zoveel mogelijk alle addertjes en details te vermelden door mijn persoonlijke ervaring. Verder vind je alle nodige websites want nogal wat kan online geregeld worden.
Nog een paar daagjes en je hebt alle info die je nodig hebt...


pinay lover

Verder zie ik ook dat je zou zo maar efkens tussendoor een toeristenvisum vragen voor drie maanden .... zonder terugkeergarantie van je vriendin, en ik denk dat vele forumleden dit zullen bevestigen .... heel weinig kans,... je kan uiteraard maar proberen ....

Cosyns Guy

Er word hier wel heel snel het ticket opgeplakt dat ze een gold digger zou kunnen zijn zonder haar van haar of pluimen te kennen.
Hij kent ze nog niet zolang,dus als hij het rustig aan doet zal hij wel ondervinden of het serieus is of niet.
En wie zegt dat zij een probleem geval is ? Omdat ze een kind heeft,een werkloze vader die drinkt betekent nog niet dat zijzelf een probleem geval hoeft te zijn.
En als hij dan een vraag(vragen) stelt word(en) die afgedaan als belachelijk.
Is het dan zo moeilijk om gewoon zijn vraag te beantwoorden ,met eventueel een toevoeging om op zijn hoede te zijn voor het geval.
Daarbij,er bestaan geen domme vragen,enkel domme antwoorden heb ik de indruk hier soms.

hakke

ik ben ook aant twijfelen tussen trouwen in filippijnen of in belgie...en inderdaad trouwen in filipijnen is moeilijk om achteraf te scheiden maar dat maakt toch niks uit volgende keer als het niet lukt probeer je dan toch gewoon te trouwen in belgie met een andere filipijnse nadat je gescheiden bent in belgie...
Wat maakt het uit of je getrouwt bent in de filipijnen...is toch niet geldig in belgie :ikkeniebegrijp:

het voordeel vind ik het is veel goedkoper om te trouwen in de filipijnen 2000-3000€ en ondertussen heb je ook ineens je huwelijksreis inbegrepen :applaus:

Het enigste wat ik wel zal doen leer elkaar gewoon goed kennen voor je trouwt ga eens naar daar leef is een maand samen neem je tijd gewoon doe niks overhaast...

Luc

Citaat van: Cosyns Guy op zondag 23 juli 2017, 22:26:21
En wie zegt dat zij een probleem geval is ? Omdat ze een kind heeft,een werkloze vader die drinkt betekent nog niet dat zijzelf een probleem geval hoeft te zijn.

Hmm ze is nu 21 jaar, vader is nu 50. Kind is 3 jaar. Dus ze was 16 jaar toen de vader, toen 45 jaar bij haar ging samenwonen. Bij haar ouders zelfs. Werkloos, drinkt... zo te zien is die ganse familie een probleemgeval.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Cosyns Guy

Citaat van: Luc op zondag 23 juli 2017, 22:58:07
Citaat van: Cosyns Guy op zondag 23 juli 2017, 22:26:21
En wie zegt dat zij een probleem geval is ? Omdat ze een kind heeft,een werkloze vader die drinkt betekent nog niet dat zijzelf een probleem geval hoeft te zijn.

Hmm ze is nu 21 jaar, vader is nu 50. Kind is 3 jaar. Dus ze was 16 jaar toen de vader, toen 45 jaar bij haar ging samenwonen. Bij haar ouders zelfs. Werkloos, drinkt... zo te zien is die ganse familie een probleemgeval.
Mijn vader zijn vader heel ook zijn hele leven bijna niet gewerkt en dronk ook,was ook een probleem geval.
Zijn moeder was een kwezeltje die bijna niet omkeek naar mijn vader en het huwelijk ook afkeurde...resultaat,mijn vader was slimmer,zag hoe het was en heeft het anders aangepakt.
Je ziet maar omdat een deel van het gezin probleem gevallen zijn betekend dat nog niet dat zij het hoeft te zijn.
En zo ken ik nog een paar kennissen uit probleem gezinnen die goed terecht gekomen zijn.
Laat het mij anders stellen,je vader is een dief of een moordenaar betekend dat dan dat zijn kinderen het ook zijn of zullen worden ?
Heb het hier al geschreven...erg snel met stempeltjes geven zijn sommigen hier wel.