Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in Belgie of Filipijnen?

Gestart door johnsnowww, zondag 23 juli 2017, 07:23:47

Vorige topic - Volgende topic

Luc

In de  :smiley-philippines: trouw je met de hele familie.  :belgiesmiley: vergelijken met de  :smiley-philippines:  ik weet het toch niet.

Jij bent helemaal niet uniek hoor. Mijn grootvader was ook alcoholieker. Mijn vader heeft kunnen studeren omdat hij de jongste was. De oudste broer ging al werken en die heeft zijn studies betaald. Grootvader zat hele dag in de kroeg. Zo ging het vroeger in veel families.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinkpanther

Waarom zou je trouwen ???? :happy: :happy: :happy:

Gewoon met je vriendin samenwonen ver weg van die Tokkie Family.
Als je daar in de buurt blijft wonen wordt je een wandelende ATM.

MR-X   :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

O.B.Bommel

Citaat van: Luc op zondag 23 juli 2017, 23:30:23
In de  :smiley-philippines: trouw je met de hele familie.  :belgiesmiley: vergelijken met de  :smiley-philippines:  ik weet het toch niet.


CitaatWaarom zou je trouwen ????

Gewoon met je vriendin samenwonen ver weg van die Tokkie Family.
Als je daar in de buurt blijft wonen wordt je een wandelende ATM.

2 waarheden als een koe. Het is op dit Filipijnenforum blijkbaar not done voor een aantal om op die wel degelijk bestaande feiten kritiek te uiten. Het is meer wel dan niet het geval dus mag je dat benoemen.
En ZEKER in de beschrijving zoals ik hem daar lees. Dan daarbij opgeteld dat die Amerikaanse daarvoor ook niet bleek te zijn wat het leek, de snelheid waarmee dit allemaal gaat, het is gewoon too much.

Als je voor de beleefdheid hierin mee gaat ben je volgens mij niet goed bezig. En hij kan nog altijd zelf beslissen wat hij gaat doen. In ieder geval zou ik het temporiseren, je koopt geen broodje bij de bakker. Trouwen kan altijd nog. Bovendien zijn er genoeg hier die hem de procedure kunnen en willen uitleggen.

Ik zit hier wel meer mijn verstand te verkijken. Laatst weer een topic: "ik geloof dat het uit is", hoe terugsturen? Het gebeurt dus echt!
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

ludovic

Ik vind de reactie van sommigen nogal ver gegrepen.
Ik ben net terug van de Filipijnen, ben er voor 3 weken geweest.
Ik had geen last van opdringerige ouders of familie. Ze hebben geen enkel moment iets gevraagd ofzo. Waren zeer gastvriendelijk en eigenlijk een beetje beschaamd in eerste instantie.
Wat err veel gebeurd in de Filipijnen is dat een meisje zwanger raakt door een Filipino die geen werk of inkomsten heeft, en dan blijven ze wonen bij de ouders om toch maar de zaak rechthouden. Als je 3 dochters hebt die na een aantal jaar met kroost en niet werkende man samenwonen onder 1 dak, kan je wel gaan denken dat de financiele situatie niet echt is wat het moet zijn.
Ik zou zeggen, tijdens het contact via internet, probeer zoveel mogelijk te weten te komen over de familiale toestand. Ge kunt al ergens een idee hebben als ze verder studeren of niet. Want veel mensen kunnen hun kinderen geen deftige opleiding voorzien.
En wat betreft geld verdoen in de Filipijnen, ik denk dat je meer op je goede moet zijn van taxi chauffeurs, tri-cycles en staatverkopers danvan de vrouwen zelf.
Mensen zijn er over het algemeen vriendelijk en hulpzaam. In de provincie ben je nogal aangestaard. En in Manila, als je op straat loopt denken ze al snel dat je een Amerikaan bent met een prostitué mee. Ik geef dan ook de goede raad als je daar bent om uw verplaatsingen te doen met Grab of Uber, goedkoop en ze gaan uw niet oplichten.
Wat trouwen betreft, denk ik dat je best ginder trouwt, uiteindelijk is er papierwerk zowel als je trouwt ginder of in Belgie. Maar sedert uw toekomstige vrouw een paar keer naar Manila zal moeten gaan om papieren en dergelijke te regelen, dien je niet te vergeten dat je een vliegtuig heen en terug zal moeten boeken voor haar (voorbeeld Manila - Visayas eilanden al snel 100 euro per enkele vlucht)
Ik zou ook voor de eerste keer trouwen daar, heb besloten om nog een jaartje te wachten. Ook voor uw Visum zaken denk ik dat het beter is mekaar eerst te leren kennen. Want een jaar is snel voorbij hé.
Veel geluk toegewenst en niks forceren, gewoon de kat uit de boom kijken.

pinay lover

inderdaad nogal rare reacties .... info vragen voor huwelijk en je krijgt al direct de mogelijkheden mee om te scheiden  :lachen:


johnsnowww

De vader is freelance. Lijkt eerder gelegenheidsdrinker nu ik hun wat beter ken. Maar wanneer hij dronken is komt hij al eens graag onze Skype conversatie onderbreken om over zijn leven te vertellen. Ook hoe fier hij is dat hij auto's kan maken zonder er mee te rijden. Soms vertrekt hij voor een volle week naar de stad om werk te zoeken of om daar te werken

Ik had haar 12000 PHP gestuurd omdat ze van haar ouders moest gaan werken. Dan is ze daarmee nu groenten, vlees, cigaretten en drank mee gaan kopen in de stad om dan te verkopen aan hun huis. Op aanraden van mij heeft ze een bankrekening geopend waarop ze nu wekelijks de winst stort. Ze zou mij dan zo het bedrag dat ik heb voorgeschoten nu willen terugbetalen via Transferwise of Western Union omdat ze niet wil profiteren.
Als ik dit vergelijk bij mijn Amerikaanse ex die te lui was om een job te zoeken en mijn geld uitdeelde aan haar vrienden in plaats van het aan onze trouw te spenderen, lijk ik nu toch wat meer geluk te hebben.

Als haar toeristenvisum niet is goedgekeurd in december, zou ze een voltijdse job zoeken zodat ze wat meer kan verdienen. Ook omdat ze haar kleine naar school wil sturen en daar zelf voor wil betalen. Maar verder lijkt ze ook zuinig om te gaan met geld. Ze wou me voorstellen aan haar vrienden maar heeft hen gezegd dat we niet voor hen betalen omdat we zogezegd moeten sparen voor onze toekomst.

Haar oudere zus is best okee, werkt zeer hard. De jongere zus die 20j is lijkt op dit moment niet te willen werken of studeren, maar de ouders zijn aan deze aan het pushen. Zij en haar oudere zus hebben nu ook een website waar ze bloggen over de Filippijnen, om wat geld extra bij te verdienen met Google AdSense.

Gezien ze ook echt niet wil dat ik in Amerika het leger in ga desondanks de immigratie benefits die zij zou hebben daar ben ik toch zeker dat ze niet op het geld uit is. Dan kon ze binnen de vijf maand daar staan.
[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]