Auteur Topic: visum C met oog op huwelijk in België - de hele procedure  (gelezen 1041 keer)

Offline pinay lover

• Forumlid
  • *
  • Land: be
  • Nationaliteit: be
  • Geslacht: Man
  • geduld is een schone deugd
Re: visum C met oog op huwelijk in België - de hele procedure
« Reactie #10 Gepost op: zondag 30 juli 2017, 07:12:49 »
Beste Pieter

mijn vriendin is gestart met rondtoeren voor haar documenten eind februari. De meeste documenten zijn 6 maanden geldig.Wil je een aanvraag indienen in december, start dan maar gerust. Voordat je vriendin haar documenten verzameld heeft die jij nodig hebt voor een aangifte hier mag je al een paar maanden rekenen. Ik heb alles kunnen opsturen naar haar rond de 10de mei en op 17 mei heeft ze het volledig dossier afgegeven op VFS-global. Voor de documenten die moesten vertaald worden en gewettigd worden door de Filippijnse Ambassade heb ik een beroep gedaan op de ere-consul van de Fil. Ambassade in Antwerpen. Hij is ook beëdigd vertaler zodat hij ook de nodige vertalingen kon doen. Dat kostte mij een 170 euro denk ik. NSO EN DFA-legalisaties kosten niet zo veel. Legalisatie door de Ambassade kost 20 euro per stuk (cash te betalen op de Ambassade). Je kan alle prijzen terugvinden op de website van de Belg. Ambassade. Andere kosten zijn uiteraard de visumaanvraag en de service van VFS-global.(cash te betalen) Check daarvoor de website van VFS-global .....

Offline pinay lover

• Forumlid
  • *
« Reactie #11 Gepost op: zondag 30 juli 2017, 07:17:20 »
Voor de documenten voor de Filipijnse Ambassade : die aanvragen moeten door haar getekend worden. Ik heb de documenten gedownload van de officiale website van de Fil. Ambassade in Brussel en opgestuurd naar Imelda. Ze heeft deze gehandtekend teruggestuurd.
Ze moet dus zeker niet hier zijn daarvoor. Ik heb al wat nodig was voor de consul naar hem gebracht in Antwerpen en een dikke week later heb ik ze afgehaald en betaald aan hem. Hij heeft alle papierwinkel voor mij gedaan.

Offline Pieter30

• Forumlid
  • *
  • Plaats hier uw persoonlijke tekst
« Reactie #12 Gepost op: maandag 31 juli 2017, 23:21:44 »
thanks, ik kom al duizelig van al het papierwerk :)

Offline pinay lover

• Forumlid
  • *
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 1 augustus 2017, 08:17:28 »
ik weet het Pieter, het is een hele papierwinkel. Als je vriendin begint te verzamelen, zorg dan dat ze direct van alles voldoende NSO en andere documenten vraagt. Van o.a. geboortecertificaat, cenomar, (of AOM) heb jij er één nodig voor de gemeente en zij heeft er één nodig voor de visumaanvraag. Dan kan ze deze op hetzelfde tijdstip laten wettigen bij DFA (rode lint)

Offline mars

• Forumlid
  • *
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 3 augustus 2017, 19:32:37 »
Eerst en vooral superpost, dank u wel :)

Heeft iemand een idee of er op die documenten een vervaldatum staat en hoeveel dit allemaal kost? Ik bedoel, stel nu dat we een aanvraag zouden doen voor in december, kan ze nu al al deze documenten aanvragen?

De aanvragen hier in de Filipijnse ambassade, kan ik die doen zonder haar voor ze hier in België is of kan dit alleen terwijl zij hier al is?

mvg

documenten zijn 6 maanden geldig.

Offline pinay lover

• Forumlid
  • *
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 8 augustus 2017, 08:16:20 »
ondertussen kleine aanvulling omtrent CFO .... het online afspraak maken lukt maar de website is niet helemaal duidelijk ... Je moet als land van bestemming  "België" invullen. Dan de naam van de buitenlandse partner en dan "petitioner" ... je madamke uiteraard...

Je madamke moet zeker op tijd komen. De website vermeldt anderhalf uur op voorhand. Dan moet ze een vragenlijst invullen.
Naam van de partner in België, adres, telefoonnummer, studies, beroep, naam van de moeder en vader .....  :biggrinn:

Daarna kort "interview" ... ttz , ze nemen wat je opgeschreven hebt en stellen je die vragen ...
Na het seminar effe wachten vooraleer je madamke haar certificaat en stempel in passport krijgt en done ...

prijs : 400 peso.
CFO liet ook weten dat de luchthaventaks nu 2200 peso is in Manila. (voorheen 1700) ....

Online Luke

• Forumlid
  • *
  • Land: ph
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 8 augustus 2017, 10:05:21 »

CFO liet ook weten dat de luchthaventaks nu 2200 peso is in Manila. (voorheen 1700) ....

Je bedoeld de "Travel tax" zekers.
Luchthaventax zou voor Manila in het ticket moeten zitten.

Offline pinay lover

• Forumlid
  • *
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 8 augustus 2017, 10:10:08 »
ja, idd... die traveltax .....

Offline pinay lover

• Forumlid
  • *
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 8 augustus 2017, 17:22:21 »
En ... We zijn er ... Imelda onderweg naar Brussel airport...

Offline Rich

• Forumlid
  • *
  • IEDERE DAG HEEFT EEN ANDERE NAAM
    • Fotoalbum Picasa
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 8 augustus 2017, 19:55:24 »
Mooi vooruitzicht Pinay lover  :thumb:  Veel geluk !!