Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

grens terug open voor tourisme

Gestart door stef boss, zaterdag 1 mei 2021, 10:31:37

Vorige topic - Volgende topic

Gibson

Ik ben op 3 mei geland in Manila (13A visa). Van tevoren hotel geboekt for 8 dagen, op de website van PH Red Cross de e-CIF ingevuld en tevens de PCR test geboekt en betaald die wordt afgenomen op de 6e dag na aankomst. Je krijgt dan via e-mail een QR code en voor de betaling ook een e-,ail met reference code. Dag van de landing is dag NUL dus simpel gezegd op de 6e dag komen ze testen op je hotel kamer.

Tevens op de onderstaande link alvast een S-Pass (schijnbaar nieuw) aangevraagd voor mijn doorreis naar Cagayan De Oro.
https://s-pass.ph

Ook (maar dit zal per stad verschillen), toestemming of notificatie, van/aan Cagayan De Oro op deze link.
https://services.cagayandeoro.gov.ph/cdotabangtravelers/Default.aspx

Momenteel is mijn vrouw bezig om toestemming voor huis quarantaine van de Home Owners (is nooit een probleem) en met die brief naar de Barangay om daar ook weer toestemming te vragen. Beidde vorige keren dat ik binnen kwam (July 2020 en January 2021) was dat nooit een probleem. Hopelijk nu ook weer. Dan zal je als het goed is thuis je 14 dagen moeten af maken.

Kwam binnen met Turkish Airlines Terminal 3 (werk momenteel in Kazakhstan) en zover ik kon zien was ik de enige "foreigner" en was tevens als eerste uit het vliegveld.
Op het vliegtuig krijg je naast de standaard immigratie kaart ook een gele health declaration die je inlevert voordat je de immigratie hal in loopt. Vervolgens loop je door en moet je eerst naar een rij met tafeltjes van DOT. Daar laat je de hotel boeking zien en moet je weer een soort "declaration Of Undertaking" invullen die je pas afgeeft als je vliegveld uit loopt bij een tafeltje van de Coast Guard. Tevens krijg je een formuliertje wat zij invullen voor taxi en dat jij aan taxi moet geven.
Na DOT schuif je over naar rechts en daar is de registratie van RT-PCR tests. Daar laat je zien dat je al geboekt en betaald hebt en mag je gelijk doorlopen naar immigratie. Die vroegen mij alleen (en dat is voor het eerst) om mijn vorige exit clearance afschrift. Mazzel dat ik die nog in mijn tas had (van begin maart dit jaar).

Vervolgens pak je bagage op, geef je die "declaratie of Undertaking" of aan Coast Guard, loop je door naar de taxi, en door naar hotel (moet trouwens wel een goedgekeurd hotel zijn voor strict quarantaine of zoiets. Die lijst kan je ook op internet vinden. Ben effe website kwijt maar ik gebruik altijd de zelfde die al is goedgekeurd (Belmont bij T3)

Nog een mailtje naar Red Cross gestuurd toen ik eenmaal in hotel zat om "de boel warm te houden" en kreeg een mailtje terug met een Excel Spreadsheet waar ik weer wat gegevens op in moest vullen. Na dat terug te hebben gestuurd kreeg ik een mailtje dat ze op 8 mei langs komen voor PCR test (wordt PCR test nummer 16 voor mij en heb er nog steeds de schurft aan)







Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Guadalupe

Mooi omschreven allemaal.In Kazachstan zal het mischien allemaal wat eenvoudiger liggen wat binnenkomen betreft.
Hopelijk tegen november of december is het wat makkelijker reizen met het corona paspoort.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Pinkpanther

de Jonge gaat het hier in NL regelen     :jajaja:  :jajaja:  :jajaja:
Dan zal het in 2024 misschien geregeld zijn met dat coronapaspoort    :negatief:  :negatief:  :negatief:  :negatief:


mvg

Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Gibson

Citaat van: Guadalupe op woensdag  5 mei 2021, 10:19:08
Mooi omschreven allemaal.In Kazachstan zal het mischien allemaal wat eenvoudiger liggen wat binnenkomen betreft.
Hopelijk tegen november of december is het wat makkelijker reizen met het corona paspoort.

Kazakhstan binnen komen is ook een drama. Moet ten eerste een work permit hebben, dan een brief van Chevron (bedrijf), een speciale toestemming brief van de overheid, ook weer een PCR test die niet ouder is dan 72 uur. Bij aankomst Kazakhstan 7 dagen in quarantaine in hotel, PCR test etc. Is dus ook niet makkelijk :)

En om op de vlucht naar manila te komen moet je dus ook weer een RT-PCR test laten zien (niet ouder dan 72 uur), ze willen je residence kaart zien en ook hotel boeking etc. Allemaal lood om oud ijzer...elk land is 1 pot nat om binnen te komen momenteel.

Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

peldoman

All kinds of international, domestic flights now allowed in Davao City.  Bron: Sunstar Davao


RALPH LAWRENCE G. LLEMIT
May 06, 2021
DAVAO City Mayor Sara Duterte-Carpio issued Executive Order No. 26 on Thursday, May 6, 2021, allowing the resumption of all kinds of flights, such as scheduled international flights, unscheduled domestic commercial flights (chartered), and other general aviation flights to and from Davao City.

Duterte-Carpio, according to the EO, said there has been a proposal in a letter dated May 4 from the Civil Aviation Authority of the Philippines (Caap)-Davao International Airport (DIA) highlighting the need to remove all restrictions on flight operations to allow for more economic activities in relation to civil aviation.

City Tourism Operations Office (CTOO) Head Generose Tecson said the lifting of restrictions of all air travel will further encourage air companies to resume their international flight operation.