Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Op vakantie in Davao

Gestart door kerbie, maandag 24 juli 2017, 17:08:09

Vorige topic - Volgende topic

kerbie

Graag zouden we graag voor een 2 tal weken  in Davao verblijven. Met het oog  op daar later misschien te gaan wonen. Kun vrouw komt uit Zamboanga City. Daar ben ik echter niet in gerust in dat het daar ooit veilige word. Daarom zouden we graag volgend jaar eens in Davao verblijven. Hebben vroeger al een paar keer in Dumaguette verbleven maar denk dat het daar binnen een 10 tal jaren vol zit met toeristen. Heb van Davao al veel goede dingen gehoord. Iemand hier op het forum die ons meer tips kan geven? Of die in Davao wonen? Mvg Jurgen.

jack

dag Kerbie,
wij vertrekken weer 15/08 naar Davao,in afwachting van mijn pensioen, wonen wij er part-time( dwz :2 maanden filipijnen en 3 maanden terug in Belgiƫ om te werken, en weer 2 maanden terug davao)
We hebben daar een huis,  en is er prachtig, rustig aangenaam en veilig wonen, met alle faciliteiten van een grootstad, en genoeg buitenlanders die een zaakje of restaurantje hebben daar en al meer dan 20 jaar zaken doen, op een gemoedelijke manier,  zelf vind ik het een van de betere plaatsen in de filipijnen, maar dat is goesting, alsook hebben we een fruitboerderij en een huisje in opbouw aan het strand op Samal eiland, 10min varen van Davao.
en voor ons is dit eiland (het paradijs) rust en vree, op enkele welgemikte ontvoeringen na,,,,,,
de mensen op Samal eiland zijn weliswaar nog liever en vriendelijker dan in de stad, alsook voor buitenlanders.
mvg Jack
(mocht je specifieke vragen hebben hoor ik het wel)

mememnon

Davao is zeker een aanrader.
Fijne en veilige stad met voldoende animatie voor toeristen (oa Samal island is idd fantastisch).

kerbie

Als ik mij niet vergis heeft Duerte toch nog deze week verklaard dat het nog steeds oorlog is in Mindanao. We zullen best nog eventjes afwachten niet?

PIETK

Jurgen,                                                                                                                                                                                                                                                            Heel Mindanao is onder martial law, waar je hier in Davao weinig of niets van merkt.  Was afgelopen week in Iligan, vlakbij Marawi, ook daar gaat het dagelijks leven vrijwel normaal door, wel meer militair verkeer en avondklok. Onderweg naar Iligan veel meer checkpoints dan normaal.                                  Kom gerust naar Davao, woon hier zelf nu ruim 5 jaar zonder enige rottigheid of grote problemen.                                                                                              Mvg, Piet

kerbie

Is er veel te beleven in Davao zelf,hebben ze daar leuke restaurantjes? Verder zouden wij ook een appartement of studio willen huren. Is dit mogelijk in Davao zelf? Ik stel al die vragen omdat mijn vrouw niet van deze streek is. Zamboanga is te gevaarlijk om daar ooit te gaan wonen. Filipijnse vrienden hebben ons hiervoor gewaarschuwd. Het zijn welstellende filipijnse dus een gewaarschuwd man is er 2 waard niet?

Alex

Is een leuke stad. Wordt ook veel bijgebouwd. Het is een erg veilige stad. Zelfs taxirijders durven je niet op te lichten

Antonio

Hoi, ik woon nu zelf vanaf jan 2020 in Davao, maar kom er nu zo'n 30 jaar op vakantie.

De stad is in ontwikkeling, er worden veel huizen en condo's gebouwd.
Omdat we zelf op zoek waren naar een koop/huur huis, hebben we heel wat buurten en subdivisions bezocht.
En ook een aardige kijk gekregen op de prijzen, die helaas flink aan het stijgen zijn.
Er is veel stadsontwikkeling richting Panabo en Cabantian/Indagan, momenteel nog minder richting Toril / Digos City.

Veiligheid en vriendelijkheid is al regelmatig genoemd, klopt.

Davao is een heel uitgestrekte stad, heeft veel malls (Abreeza, SM, Victoria, Gaisano, NCCC, binnenkort Sta Lucia, etc), veel restaurantjes, ook de nodige govt kantoren (B.I., NBI, LTO, etc)

Samal Island is ook al genoemd, veel resorts en ontspannings mogelijkheden. Er is sprake van een brug verbinding tussen Davao en Samal, maar de uitvoering schuift steeds op. Dus kun je met de ferryboat, maar die heeft vaak lange wachtrijen.

Langs de kust naar het noorden / noordoosten, ben je in een paar uur rijden in de regio van Mati, een leuk stadje, ook weer veel resorts, daar ziiten werkelijk leuke kleinschalige resorts tussen.

Ook leuk om tripjes te maken de bergen in, of mount Apo te beklimmen of daar te wandelen (staat nog steeds op mijn to do lijst)

PM me maar als je wat specifieks/persoonlijks wil weten, of eens langs wil komen (of gooi het hier in de groep  :happy2: )

Zamboanga: no go.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

kristof19

Citaat van: Antonio op zaterdag 26 juni 2021, 03:31:25

Ook leuk om tripjes te maken de bergen in, of mount Apo te beklimmen of daar te wandelen (staat nog steeds op mijn to do lijst)


:jajaja:  done it :jajaja:
Zeker de moeite om te doen maar vereist wel de nodige conditie.
Zijn geen paadjes zoals in Oostenrijk en Zwitserland toen ik er was in 2011.
Ik heb de Mount Apo beklommen via de Kidapawan City Trail. Mandarangan.
Bij een succesvolle expeditie krijg je achteraf een certificate of climb waar ik uiteraard zeer trots op ben  :thankyoufw5:

Guadalupe

We hebben het plan om naar Davao te reizen ergens volgend jaar.
Ik laat je tegen die tijd wel weten.
Wie lacht niet wie de mens beziet.