Auteur Topic: Op vakantie in Davao  (gelezen 721 keer)

Offline kerbie

• Forumlid
  • *
  • Geslacht: Man
Op vakantie in Davao
« Gepost op: maandag 24 juli 2017, 17:08:09 »
Graag zouden we graag voor een 2 tal weken  in Davao verblijven. Met het oog  op daar later misschien te gaan wonen. Kun vrouw komt uit Zamboanga City. Daar ben ik echter niet in gerust in dat het daar ooit veilige word. Daarom zouden we graag volgend jaar eens in Davao verblijven. Hebben vroeger al een paar keer in Dumaguette verbleven maar denk dat het daar binnen een 10 tal jaren vol zit met toeristen. Heb van Davao al veel goede dingen gehoord. Iemand hier op het forum die ons meer tips kan geven? Of die in Davao wonen? Mvg Jurgen.

Offline jack

• Forumlid
  • *
Re: Op vakantie in Davao
« Reactie #1 Gepost op: maandag 24 juli 2017, 20:37:40 »
dag Kerbie,
wij vertrekken weer 15/08 naar Davao,in afwachting van mijn pensioen, wonen wij er part-time( dwz :2 maanden filipijnen en 3 maanden terug in Belgiƫ om te werken, en weer 2 maanden terug davao)
We hebben daar een huis,  en is er prachtig, rustig aangenaam en veilig wonen, met alle faciliteiten van een grootstad, en genoeg buitenlanders die een zaakje of restaurantje hebben daar en al meer dan 20 jaar zaken doen, op een gemoedelijke manier,  zelf vind ik het een van de betere plaatsen in de filipijnen, maar dat is goesting, alsook hebben we een fruitboerderij en een huisje in opbouw aan het strand op Samal eiland, 10min varen van Davao.
en voor ons is dit eiland (het paradijs) rust en vree, op enkele welgemikte ontvoeringen na,,,,,,
de mensen op Samal eiland zijn weliswaar nog liever en vriendelijker dan in de stad, alsook voor buitenlanders.
mvg Jack
(mocht je specifieke vragen hebben hoor ik het wel)

Offline mememnon

• Forumlid
  • *
  • Land: be
  • Nationaliteit: be
  • Plaats hier uw persoonlijke tekst
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 juli 2017, 11:22:42 »
Davao is zeker een aanrader.
Fijne en veilige stad met voldoende animatie voor toeristen (oa Samal island is idd fantastisch).

Offline kerbie

• Forumlid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 26 juli 2017, 18:05:39 »
Als ik mij niet vergis heeft Duerte toch nog deze week verklaard dat het nog steeds oorlog is in Mindanao. We zullen best nog eventjes afwachten niet?

Offline PIETK

• Forumlid
  • *
  • Land: ph
  • Nationaliteit: nl
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 27 juli 2017, 01:10:28 »
Jurgen,                                                                                                                                                                                                                                                            Heel Mindanao is onder martial law, waar je hier in Davao weinig of niets van merkt.  Was afgelopen week in Iligan, vlakbij Marawi, ook daar gaat het dagelijks leven vrijwel normaal door, wel meer militair verkeer en avondklok. Onderweg naar Iligan veel meer checkpoints dan normaal.                                  Kom gerust naar Davao, woon hier zelf nu ruim 5 jaar zonder enige rottigheid of grote problemen.                                                                                              Mvg, Piet

Offline kerbie

• Forumlid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 27 juli 2017, 19:55:22 »
Is er veel te beleven in Davao zelf,hebben ze daar leuke restaurantjes? Verder zouden wij ook een appartement of studio willen huren. Is dit mogelijk in Davao zelf? Ik stel al die vragen omdat mijn vrouw niet van deze streek is. Zamboanga is te gevaarlijk om daar ooit te gaan wonen. Filipijnse vrienden hebben ons hiervoor gewaarschuwd. Het zijn welstellende filipijnse dus een gewaarschuwd man is er 2 waard niet?