Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa Type C Vrienden / Privaat bezoek

Gestart door johnsnowww, dinsdag 25 juli 2017, 14:44:28

Vorige topic - Volgende topic

johnsnowww

Mijn vriendin is 21 en ik ben 27. We praten al reeds elke dag sinds 7 mei dit jaar en ontmoeten elkaar in september voor 3 weken lang.

Nu was mijn vraag:

Als zij naar Belgie komt voor 2-3 maand onder kort verblijf, zouden ze problemen maken hiervan bij immigratie? Ze zou graag naar hier komen voor december en januari toch. Dan als het goed gaat wouden we een marriage visa aanvragen in februari als ze terug was.

Wanneer zou ik best beginnen met het visum aan te vragen? Ik lees ongeveer 15-60 dagen op voorhand?
Moet ik de reis ook al vooraf boeken? Wat als deze visum geweigerd wordt, geld terug?

Alleen serieuze antwoorden aub, dat houdt het ook overzichtelijker voor anderen in de toekomst.
[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]

pinay lover

Beste Jonas, ik heb gisteren de volledige procedure voor visum voor huwelijk hier gepost... neem deze eens door alvast.

Voor een toeristenvisum, ik zou eens een maand proberen te vragen ipv drie maanden. Als je vriendin geen terugkeergarantie kan opgeven is de kans hoe dan ook klein, maar je kan maar proberen.

Voor termijnen voor een toeristenvisum C, tijdig beginnen.

- documenten ophalen in de gemeente : tenlasteneming, bewijs van nationaliteit, bewijs van woonst.
- bewijs van inkomen : de loonfiches van de laatste drie maanden.
- copie van je IK
- reservering van ticket (niet kopen nog dus, enkel reserveren) , reisverzekering voor schengenlanden (online aan te vragen). Indien het visum geweigerd wordt krijg je het geld terug, wijziging van data kan gemakkelijk.
- eigenhandig geschreven brief aan haar waarin je verklaart dat ze bij jou thuis kan logeren en dat je instaat voor alle kosten.
- bij de tenlasteneming spreek gewoon als relatie van "vriend" ... niet van vaste relatie beginnen of zo !!

Dit alles moet je naar haar opsturen. Zij moet dan een afspraak maken online met VFS global, een extern buro die samenwerkt met de Ambassade (website op mijn gepost bericht - visum C voor huwelijk in België

johnsnowww

Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord!

Enig idee waar je een ticket kan reserveren in plaats van te kopen?

Moet je dat dan ook niet bewijzen dat je gewoon vrienden bent? Bijvoorbeeld foto's van met haar en haar dochter, eventueel vrienden van haar (en foto's van familie zijn voor later met marriage visum misschien). I.p.v. toeristen visum kan je wel privaat visum vragen voor vrienden. Toeristen visum zal minder snel goedgekeurd worden denk ik dan privaat/vrienden.
[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]

pinay lover

Jonas, de reservatie van haar ticket heb ik gedaan via vliegtickets.be ; voor een reservatie betaal je 30 euro, dit moet je telefonisch regelen Het telefoonnummer vind je op hun website. Na betaling ontvang je dan per mail een bericht dat je ticket gereserveerd is. Je kiest dan gewoon een datum ergens een drietal maanden in de toekomst. Die reservering vervalt wel na een paar dagen als je de vlucht niet effectief boekt en betaald maar je hebt die reservering nodig voor de visumaanvraag.
Voor de aanvraag moet je net zoals voor een visum voor huwelijk online een formulier invullen (ttz op naam van je vriendin die het visum aanvraagt).

Een privaat bezoek visum ken ik niet, al wat ik ken is een schengenvisum toeristenvisum. Maar rond de soorten visa kan je op de website van de Ambassade alle info vinden. (mail adres in mijn post van dat visum voor huwelijk)

Je kan er idd een paar foto's bijsteken maar dit is geen must dacht ik voor een toeristenvisum. Wij hadden het grote voordeel dat mijn vriendin in Israël werkte en dat we telkens samen naar het Consulaat in Jeruzalem gingen met de visumaanvragen.

Hoe dan ook, een visum met het oog op huwelijk hier zal nog niet voor direct zijn. Spaar hoe dan ook alle stukke die je relatie kunnen bewijzen (vliegtickets, hotelrekening, skypeconnecties, ....) Deze komen, als alles goed gaat met je vriendinnetje nog van pas.

pinay lover


stijn54

Citaat van: pinay lover op dinsdag 25 juli 2017, 19:53:51

hier toch de info van de website rond dit privaat-bezoek .... link van de website :


http://philippines.diplomatie.belgium.be/sites/default/files/content/visa_for_family_visit_or_private_invitation_visa_c.pdf

Copy of the roundtrip airline ticket reservation with Passenger name & Registration
Number (or reservation number). Do not pay for/buy the ticket until a visa has
been granted. Note: If the application is approved, the visa will be issued according
to your roundtrip airline ticket reservation

Wat hier verwacht wordt is toch niet te geloven. Reserveren maar niet betalen EN visa toekenning in overeenstemming met gereserveerd ticket.

Als ze dit strict toepassen heb je steeds problemen zou ik zo denken!

pinay lover

Nadien boek je uiteindelijk je ticket, zelfs op een andere datum. Reisverzekering kan makkelijk gewijzigd worden van data. Heeft dus uiteindelijk geen problemen. De ambassade wil gewoon zien welke route je van plan bent te vliegen.

johnsnowww

Met Emirates kan je makkelijk een refundable ticket kopen ben ik achtergekomen. Kost slechts 100-150 EUR meer. Plus je moet niet op laatste moment naar tickets gaan zoeken.

Weet er iemand welke documenten ik moet legaliseren voor privaat bezoek? Ik kan ook niet lezen of geboortecertificaten verplicht zijn of niet. 'Eventually' lijkt letterlijk vertaald komende van het woord 'eventueel', wat maakt dat het optioneel is.

Ik ben nu van plan de 3bis, samenstelling gezin te laten legaliseren.

Wat een zooitje voor gewoon haar even hier voor te stellen...
[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

opinie

Citaat van: jonashendrickx op zaterdag 23 september 2017, 06:22:53
'Eventually' lijkt letterlijk vertaald komende van het woord 'eventueel', wat maakt dat het optioneel is.

Eventually betekent in de meeste gevallen: uiteindelijk
Eventually, he got married. => Uiteindelijk trouwde hij.

Woorden die bijna hetzelfde zijn in andere talen hebben soms een héél ander betekenis.
NL-DE verrukt: blij<=>gek
NL-EN sollicitatie/solicitation: in NL probeert je een job te bekomen <=> in het Engels is het aanzetten tot misdaad, inzonderheid tippelen.

Vertalen doe je best enkel in zinsverband.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus