Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa Type C Vrienden / Privaat bezoek

Gestart door johnsnowww, dinsdag 25 juli 2017, 14:44:28

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Van harte. Erg knap om dit voor elkaar te krijgen. Mag ik vragen wat jullie terugkeer garantie is?

Pieter30

Van zo n berichten word ik blij :) Proficiat man, geniet ervan

johnsnowww

Citaat van: Adik op woensdag 11 oktober 2017, 15:18:11
Van harte. Erg knap om dit voor elkaar te krijgen. Mag ik vragen wat jullie terugkeer garantie is?
Ze heeft geen werk, geen studies, wel een dochter die ginder achter blijft. We hebben elk een papier geschreven waarop we duidelijk maken dat we hiervan bewust zijn, en dat haar dochter achterblijft bij de ouders omdat we haar niet onnodig wennig willen maken aan de 'luxe'.

Ook schreef ik dat we beiden bewust waren van overstay als ze hier illegaal zou langer blijven dat dit voor haar en voor mij gevolgen zou hebben en dat we enige kans op een toekomst samen zouden kunnen verkijken. Ik heb dan ook aangegeven dat we bewust zijn dat we niet echt terugkeergarantie kunnen aantonen, maar toch ook gevraagd voor ons een kans te geven.

Gewoon vooral eerlijk open kaart gespeeld. Het interview dat ze moest ondergaan was ook niet mals.

Daarnaast hebben we ook geschreven dat de trip bedoeld is om nieuwjaar te vieren, kerst, mijn verjaardag, mijn familie en vrienden te ontmoeten, ...

En ook dat we eventueel trouwplannen hadden en dat de locatie hiervan afhankelijk was of ons visum goed ging.

Daarnaast heb ik ook extra documenten meegegeven:
- Meer loonbrieven (gezien ik van Amerika terugben sinds juni, waren er wat correcties op mijn loon dat ik vakantiegeld moest teruggeven., hierdoor was mijn nettoloon onder de 1350 voor 1 maand)
- Ik woonde in bij ouders, maar zat nu in het midden van een verhuis, dus heb het huurcontract mee verstuurd.
- Foto's met haar en haar dochter, met haar vrienden, met haar familie.

Eigenlijk komt het er op neer dat je moet aantonen dat je bewust bent van de wetten in verband met immigratie, dat je weet wat de gevolgen zijn. Daarnaast aantonen dat de relatie tussen jou en jou vriendin wel degelijk reeel is en zoveel mogelijk bewijzen opsturen en je toekomstige plannen bekend maken.

Ook vroegen ze achter onze geplande trouwdatum voor het marriage visum bij haar interview, we zeiden dat we dit gepland hadden voor juni als alles goed ging. Ga dus waarschijnlijk ook poging wagen om in Belgie te trouwen.
[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]

stijn54

Ik blijf erbij dat het allemaal subjectief is. Mijn vriendin heeft ook geen werk maar wel een dochter en ik was bij haar in Manilla op de belgische ambassade maar geen interview nodig. Ik heb zelfs gaan vragen aan de balie of er geen interview was. Het antwoord was dat het niet nodig was. En onze bedoeling was zeker dat ze zou terugkeren dat hebben we zelfs onder ede geschreven in een begeleidende brief. Doch afgewezen voor terugkeer garantie wat  zoals overla het geval is twee maten en twee gewichten.

Adik

Citaat van: jonashendrickx op donderdag 12 oktober 2017, 05:45:38
Citaat van: Adik op woensdag 11 oktober 2017, 15:18:11
Van harte. Erg knap om dit voor elkaar te krijgen. Mag ik vragen wat jullie terugkeer garantie is?
Ze heeft geen werk, geen studies, wel een dochter die ginder achter blijft. We hebben elk een papier geschreven waarop we duidelijk maken dat we hiervan bewust zijn, en dat haar dochter achterblijft bij de ouders omdat we haar niet onnodig wennig willen maken aan de 'luxe'.

Ook schreef ik dat we beiden bewust waren van overstay als ze hier illegaal zou langer blijven dat dit voor haar en voor mij gevolgen zou hebben en dat we enige kans op een toekomst samen zouden kunnen verkijken. Ik heb dan ook aangegeven dat we bewust zijn dat we niet echt terugkeergarantie kunnen aantonen, maar toch ook gevraagd voor ons een kans te geven.

Gewoon vooral eerlijk open kaart gespeeld. Het interview dat ze moest ondergaan was ook niet mals.

Daarnaast hebben we ook geschreven dat de trip bedoeld is om nieuwjaar te vieren, kerst, mijn verjaardag, mijn familie en vrienden te ontmoeten, ...

En ook dat we eventueel trouwplannen hadden en dat de locatie hiervan afhankelijk was of ons visum goed ging.

Daarnaast heb ik ook extra documenten meegegeven:
- Meer loonbrieven (gezien ik van Amerika terugben sinds juni, waren er wat correcties op mijn loon dat ik vakantiegeld moest teruggeven., hierdoor was mijn nettoloon onder de 1350 voor 1 maand)
- Ik woonde in bij ouders, maar zat nu in het midden van een verhuis, dus heb het huurcontract mee verstuurd.
- Foto's met haar en haar dochter, met haar vrienden, met haar familie.

Eigenlijk komt het er op neer dat je moet aantonen dat je bewust bent van de wetten in verband met immigratie, dat je weet wat de gevolgen zijn. Daarnaast aantonen dat de relatie tussen jou en jou vriendin wel degelijk reeel is en zoveel mogelijk bewijzen opsturen en je toekomstige plannen bekend maken.

Ook vroegen ze achter onze geplande trouwdatum voor het marriage visum bij haar interview, we zeiden dat we dit gepland hadden voor juni als alles goed ging. Ga dus waarschijnlijk ook poging wagen om in Belgie te trouwen.

Bedankt voor deze reactie.  Lijkt me erg leerzaam qua inhoud. :thankyoufw5:  en veel geluk samen  :thumb:

Pieter30

Hoi,

Heeft er iemand een idee welk referentie nummer je moet ingeven op de site van DVZ om de progressie van de aanvraag te zien?
Na 2,5 weken na de aanvraag doet het nummer dat ik heb het nog steeds niet.

Ook blijft er op de aanvraag ( die online is aangemaakt ) geïmporteerd staan.

Zijn dit de normale gang van zaken? Ik heb ook een mail naar DVZ gezonden, maar ik kreeg een automatische mail terug dat ik pas na 10 dagen een schriftelijk antwoord krijg?

Ook op de site van VFS Global lukt de referentie nummer niet, daar zegt het: invalid input

Luc

Citaat van: Pieter30 op maandag 23 oktober 2017, 11:53:18
Hoi,

Heeft er iemand een idee welk referentie nummer je moet ingeven op de site van DVZ om de progressie van de aanvraag te zien?
Na 2,5 weken na de aanvraag doet het nummer dat ik heb het nog steeds niet.

Ook blijft er op de aanvraag ( die online is aangemaakt ) geïmporteerd staan.

Zijn dit de normale gang van zaken? Ik heb ook een mail naar DVZ gezonden, maar ik kreeg een automatische mail terug dat ik pas na 10 dagen een schriftelijk antwoord krijg?

Ook op de site van VFS Global lukt de referentie nummer niet, daar zegt het: invalid input

Dat is een hele lange nummer beginnende met BEL
De laatste 5 nummers moet je gebruiken. Aanvragen via Manila beginnen altijd met een 6
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

pinay lover

beste Pieter

Ik vermoed dat je vriendin de visumaanvraag via VFS afgegeven heeft. VFS bezorgt deze aan de Ambassade.
Eenmaal de aanvraag naar Brussel opgezonden wordt, krijgt je vriendin een sms of mail met het nummer dat ingegeven moet worden op de website van DVZ.
Let wel, éénmaal de aanvraag naar Brussel verzonden is, kan het nog enkele weken duren vooraleer het nummer op de website kan gezien worden.

Luc

nope mijn schoondochter heeft nooit een sms gekregen met de nummer voor DVZ.

Wanneer je naar de website van Visa on Web gaat en je status is 'geimporteerd' dan open je gewoon de pdf van de visa aanvraag. Dan zal je zien dat het een ander blad is met bovenaan een barcode en net daaronder een lange nummer. Van dat nummer moet je de laatste 5 cijfers gebruiken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pieter30

Alvast bedankt, nu weet ik welk nummer ik moet invoeren :) wat Luc zegt klopt in mijn geval.

Ik zie het BEL nummer die inderdaad met een 6 begint bij het visumaanvraagnr staan, weet iemand waarvoor het internetnummer en referentienummer dienen? Referentienummer begint met Vfs dus ik vermoed dat die dan dient om de tracker van Vfs te gebruiken.

Beide trackers werken nog niet na 12 werkdagen