Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa Type C Vrienden / Privaat bezoek

Gestart door johnsnowww, dinsdag 25 juli 2017, 14:44:28

Vorige topic - Volgende topic

CherryBert

Hallo, meestal kan je pas na 1 maand tot een 1 maand en half je aanvraag op de site van DVZ opvolgen. De aanvraag van mijn vrous is van media augustus en stond pas eind september online.

johnsnowww

Dat klopt. Mijn vriendin was ook eerst opgebeld geweest. Ons DVZ tracking nummer heeft nooit gewerkt.
[nofollow=https://www.fablyfventure.com]Fabulous Life Adventure (Financien advies, reizen, ...)[/nofollow]

kaetemi

CitaatVisa application, ref no. *** has been dispatched to the Belgium Embassy Manila on *** for processing.
Hopelijk verloopt dit ook vlotjes :D
Kaetemi

kaetemi

Vriendin net opgebeld geweest met vragen over onze relatie :)
Kaetemi

pinay lover


jiggy

Na lezing van de diverse reacties hier, kan ik enkel vaststellen dat er geen uniforme lijn te vinden is over hoe , door wie en wanneer men de aanvrager informeert over het verdere verloop van de visumaanvraag.
Ik kan er nog een ervaring aan toevoegen: bij VFS geen trackingnummer gekregen, bij de ambassade geen dossiernummer... Enkel na email aan de ambassade stond dit vermeld in hun antwoord.
De ambassade meldde dat zij (ongeveer) 2 weken na de aanvraagdatum het dossier hadden overgemaakt aan Brussel. De datum van "registratie" bij DVZ bleek achteraf nog 1 maand later te zijn !
M.a.w. : ondanks het (electronisch) doorsturen kan het (en dat is in de meeste gevallen "de praktijk" nog ruim een maand duren eer het dossier online en "in behandeling" staat.

Misschien zijn we wat verwend door Amazon, Bol, enz. waar je quasi per uur de status van je bestelling kan volgen? Of verwar ik misschien te veel een private dienstverlening waar concurrentie speelt en klanten vlot bedienen een visie en houding is daar waar bij een overheid waar niets in het kader staat van "de klant"... ?

Niet cynisch bedoeld, maar pure hedendaagse Kafka : een dossier in Brussel krijgen per diplomatieke valies (voor dossiers waarbij dit vereist is) duurt vaak LANGER dan een balikbayanbox naar de Filippijnen sturen per schip.

Ik weet het, en tijden evolueren gelukkig : Magelan deed er 2,5 jaar over vooraleer hij vanuit Spanje in Leyte voet aan wal zette en kon geen SMS sturen naar zijn opdrachtgever, Keizer Karel dat hij goed was aangekomen. Evenmin kon Keizer Karel de vloot onderweg "tracken" op zijn vaart.
Doch .... niet iedereen evolueert mee in dezelfde mate, zo blijkt...


kaetemi

#36
Vriendin werd door VFS via mail op de hoogte gebracht van extra benodigde documenten.

Mailtje gestuurd naar ambassade voor verduidelijking. Blijkbaar willen ze gewoon nog iets van bewijs van mijn belangen in de Filipijnen als bewijs dat ik met haar terugkom naar hier. :)
Kaetemi

kaetemi

Kaetemi

ludovangils

Proficiat. Ik zie dat het exact 2 maanden heeft geduurd voordat jullie een positieve beslissing kregen.  Wij zijn nu nog aan het wachten (maar het is voor een huwelijk). :applaus: :applaus: :applaus:

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.