Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa Type C Vrienden / Privaat bezoek

Gestart door johnsnowww, dinsdag 25 juli 2017, 14:44:28

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Rich de Nederbelg.

kaetemi

Citaat van: ludovangils op zondag  3 december 2017, 08:01:49
Proficiat. Ik zie dat het exact 2 maanden heeft geduurd voordat jullie een positieve beslissing kregen.  Wij zijn nu nog aan het wachten (maar het is voor een huwelijk). :applaus: :applaus: :applaus:
Drie weken, net ietsje langer dan thread starter. :)

Veel geluk! :D
Kaetemi

The last Jedi


Hoi iedereen,

ik zou ook een Visa type C - privaat bezoek willen bekomen voor mijn vriendin.

Hierbij heb ik volgende vragen:

a) mijn vriendin is van Bohol - moet zij haar "visa aanvraag bundel" persoonlijk in Manila op de ambassade indienen? Of zijn er andere manieren?

b) aangezien mijn vriendin de "visa aanvraag bundel" (zo een hoop papieren dat je moet indienen  :floet:) moet indienen, moet die papieren bundel (die ik invul) opgestuurd worden naar Bohol. Hoe hebben jullie dit gedaan? Hoelang is zo een enveloppe onderweg naar de Filipijnen?

Alvast bedankt voor (de positieve  :biggrinn:) reacties.


pinay lover

Beste William

Een bundel opsturen naar de Phil. duurt een vijftal dagen met DHL. Kost meer dan via de gewone post maar dan heb je toch ergens zekerheid en kan je het bundel netjes volgens via de tracking.

En ... de documenten moet niet naar de Ambassade maar naar VFS-global. .... Best eens naar hun website kijken .....

dagupan

Citaat van: pinay lover op donderdag  4 januari 2018, 13:41:37


En ... de documenten moet niet naar de Ambassade maar naar VFS-global. .... Best eens naar hun website kijken .....


Is het ook niet zo dat je rechtstreeks een afspraak kan maken via de ambassade en dat men dan niet naar het VFS global office hoeft, dit scheelt weeral in kosten.

De Belgische ambassade mag nu eenmaal een afspraak nooit weigeren volgens een Europese richtlijn.

Ik kwam deze info tegen


Iemand ervaring mee?
CitaatMijn gast wil een afspraak maken met de Visumafdeling van de Ambassade om een aanvraag in te dienen. Dit moet via een speciaal nummer. Kan ik dat voor mijn gast vanuit België doen? Hoe kan dit het snelst?

Dit kan niet vanuit België enkel via de lokale telefoonmaatschappijen.

    1 909 1014545 (PLDT only through landline or SMART mobile phone)
    1 903 1014545 (Bayantel only through landline)
    1 900 1014545 (Globe through landline and GLOBE mobile phone)

Het snelst, als men de algemene info over visa wil overslaan, kan dat door, onmiddellijk nadat de verbinding tot stand komt, eerst 1 te drukken voor Engels (of 2 voor Tagalog) en dan 0 zodat men direct bij de telefonist terechtkomt.



flipjov

Citaat van: dagupan op zondag  7 januari 2018, 20:14:03
Citaat van: pinay lover op donderdag  4 januari 2018, 13:41:37


En ... de documenten moet niet naar de Ambassade maar naar VFS-global. .... Best eens naar hun website kijken .....


Is het ook niet zo dat je rechtstreeks een afspraak kan maken via de ambassade en dat men dan niet naar het VFS global office hoeft, dit scheelt weeral in kosten.

De Belgische ambassade mag nu eenmaal een afspraak nooit weigeren volgens een Europese richtlijn.

Ik kwam deze info tegen


Iemand ervaring mee?
CitaatMijn gast wil een afspraak maken met de Visumafdeling van de Ambassade om een aanvraag in te dienen. Dit moet via een speciaal nummer. Kan ik dat voor mijn gast vanuit België doen? Hoe kan dit het snelst?

Dit kan niet vanuit België enkel via de lokale telefoonmaatschappijen.

    1 909 1014545 (PLDT only through landline or SMART mobile phone)
    1 903 1014545 (Bayantel only through landline)
    1 900 1014545 (Globe through landline and GLOBE mobile phone)

Het snelst, als men de algemene info over visa wil overslaan, kan dat door, onmiddellijk nadat de verbinding tot stand komt, eerst 1 te drukken voor Engels (of 2 voor Tagalog) en dan 0 zodat men direct bij de telefonist terechtkomt.


Zou niet teveel naar de EU regels en richtlijnen kijken... indien je dit wel wilt en je niet akkoord bent kan je altijd in beroep gaan bij een Belgische rechtbank en daarna bij het hof van beroep en daarna bij de EU... maar dan ben je alweer een paar jaar kwijt en veel centen :D