Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

December huwen in Filipijnen

Gestart door Phanteon, vrijdag 18 augustus 2017, 01:27:08

Vorige topic - Volgende topic

Phanteon

Beste

Ergens begin April heb ik een post gemaakt dat ik een Filipijnse heb leren kennen en er naar toe ging...
Had toen ook nog enkele andere vragen maar geen echt duidelijk antwoordt op gehad ...

We hebben ondertussen elkaar al 2x ontmoet
- 3 weken
- 1 week

Maar merken toch wel dat deze lange afstandsrelatie toch wel wat moeilijk is voor ons beiden ( vooral voor mij eigenlijk )
Ikzelf 33 zij is er 34 wordt in october 35 dus maar 2 jaar verschil
Ik meen te denken dat huwen toch wel de enigste oplossing is om alles wat in snel tempo te krijgen zodat ze naar Belgie kan komen
Heb er ook al zitten aan denken om eventueel daar te gaan wonen maar wat dan qua job en dergelijke...


eind ecember zou ik terug gaan voor een maand samen met mijn ouders ( ouders willen graag vriendin ontmoeten en kerst en nieuw vieren)
Ik zou dan ook willen huwen  in die periode maar wat moet er juist geregeld worden ?

- Ik lees veel over ambassade in Manila ( Kan het niet via Cebu ook via consulaat) ?
- Hoe en waar maak ik best afspraak als het in Manila/Cebu  moet gebeuren ?
- Welke documenten moet ik voorleggen en welke stappen moet ik ondernemen voor documenten ?


Ik krijg er noch kop noch staart aan
Dus als iemand ons wat op weg zou willen helpen :)
Hierbij even een foto van ons beiden :)


Luke

Stuur uw vriendin naar het gemeentehuis waar je wil huwen en vraag de lijst wat nodig is om een "Marriage Licernse" te bekomen met een niet-Filipino.
Het kan verschillen van stad tot stad.

Je zal beiden een CENOMAR nodig hebben van NSO. Uw vriendin kan dat aanvragen enkele maanden voor de trouw.
Je zal bij de BE ambassade een "Attest geen Huwelijksbeletsel" aanvragen:
http://philippines.diplomatie.belgium.be/nl/consulaire-diensten/burgerlijke-stand/huwelijk/attest-geen-huwelijksbeletsel-legal-capacity

En nog meer documenten die mogelijk vertaald en gelegaliseerd moeten worden.
Documenten zijn maar 6 maanden geldig dus 2-3 maanden voor de geplande datum met verzamelen beginnen.
Zorg ervoor dat je VOLLEDIGE Voornaam(en) & NAAM(en?) juist op de documenten staan!! 1 letter verschil kan je een hoop problemen geven bij aanvraag visum.

Het forum staat vol van ervaringen en struikelblokken. Leest het op je gemak eens door. En vooral niet panikeren!

hakke

beste,

Ik heb zelf een mail gestuurt naar de ambassade in manilla en wil ook trouwen eind dit jaar en heb gevraagt wat ik nodig had en kreeg dit antwoord...

Let us know exactly your requested date and we shall confirm availability.

LCC or Legal Capacity Certificate for marriage in the Philippines are only issued in here at the Embassy of Belgium, MANILA.  The interview will be conducted for about an hour with the Consul together with you and your fiancée and if everything is in order the LCC is issued right after the interview.  The LCC is valid for 6 months from the date issued and a marriage license is issued 10 days after submission of LCC to the local municipality where the marriage will take place. 

A marriage in the Philippines is under the competence of the Philippine authorities. Kindly ask the assistance of your future spouse to inquire at the local authorities (municipality) where the marriage will take place for information regarding the documents which has to be submitted for marriage there.
From the Embassy, the Belgian national will need what is called a Legal Capacity Certificate (LCC).

Documents required for the issuance of the certificate by the Embassy

Below are the requirements the Belgian partner need to submit:
A birth certificate
The birth certificate is delivered by the competent authority of the place of birth.
In case of birth in Belgium: the act is delivered by the municipality
In case of birth in another country: the act is delivered by the authority that registered the birth and has to be translated and legalized.

A certificate from your Municipality in Belgium stating your name and first names, your Belgian nationality, your residence and your civil status (in French :Attestation de Résidence en vue de marriage - in Dutch :  Getuigschrift van Woonst voor Huwelijk)
If you aren't registered in Belgium anymore, you have to submit a certificate issued by the competent authority of your place of residence (the Belgian Embassy or Consulate general).

If from point 2 it appears that you are divorced or widow(er), you should also provide any document related to your divorce or the death certificate of your ex-partner.

A copy of your and your fiancé(e)'s passport.
Please note: Those originals can't be older than 6 months. For the issuance of the certificate by the Embassy, the documents from Belgian administrations (municipality / Belgian Embassy or Consulate general) need not to be legalized nor translated.
Procedure to be followed for the issuance of the certificate by the Embassy
It is compulsory to make an appointment. No certificate will be delivered to couples showing up spontaneously at the Embassy. You will then address your request by email at manila@diplobel.fed.be with:

a scanned copy of the above mentioned documents for first verification
an approximate date for the appointment
Once the appointment is confirmed, you will present yourself to the Embassy together with your future spouse for a meeting with the Consul. You will bring of course all documents in original.

Use of languages
The Embassy delivers the certificate only in one of the national languages of Belgium (French, Dutch or German) which you have to choose.
You can later have it translated into English by a sworn and recognized translator for use by local authorities (list of translators). This translation has to be later legalized by the Embassy. Exceptionally and only for Legal Capacity Certificates, the Embassy can also provide you with a translation into English (see below for tariff).

Costs of the application
The certificate costs starting 15th JULY 2017 is 100-Php. The legalization of the translation done by one of our translators costs 1.100-Php. The translation done by the Embassy costs 3.300-Php (no legalisation needed then), for a total of 4,400-Php consular fees.
You are requested to proceed with the payment of the due amount (once the appointment is confirmed) directly on the bank account of the Embassy and to present the proof of payment during your visit to the embassy. We urge you to proceed with the deposit from a bank in the Philippines and not from your bank account in Belgium in order to avoid unnecessary bank charges for international transfer. Our bank is at the ground floor of the building next to the Embassy; you could then choose to  settle payment right before the meeting.

Bank details are as follows:
Account name:                 CONSULATE GENERAL OF BELGIUM
Account N°:                        1731-0000-14
Address:                              BANK OF THE PHILIPPINE ISLANDS (BPI)
AYALA EAST BRANCH
G/F Ayala Life FGU Center
6811 Ayala Avenue, Makati City 1226, Philippines




Maar het beste kan je asawa nog naar haar gemeentehuis vragen wat ze nodig heeft voor een huwelijk met buitenlander...elke plaats kan verschillen dus... :ikkeniebegrijp:

Rich

Niets overhaasten en kalm blijven is de boodschap Phanteon.

Overlees alles eens goed en je zal zien dat het allemaal wel zal meevallen.
Via het consulaat in Cebu gaat het niet.

http://philippines.diplomatie.belgium.be/nl/consulaire-diensten/burgerlijke-stand/huwelijk/huwen-in-de-filipijnen
Rich de Nederbelg.

ludovic

Een goede tip, maak eerst een afspraak met de ambassade en boek dan uw vlucht.
Ik heb eerst een vlucht geboekt en dan een afspraak gemaakt en had het vlaggen, in Juli konden ze mij niet ontvangen, enkel de vanaf de eerste week van Augustus. Resultaat, de afspraak was 2 dagen voor mijn terugvlucht en dan had ik 6 maanden de tijd om terug te komen en dan te huwen, ik heb mogen uitstellen voor 1 jaar en heb gewoon de boel afgezegd.

De documenten die je nodig hebt, is niet echt veel ze. Alles kan je gratis krijgen, gewoon bellen naar het gemeentehuis van je geboorteplaats en het gemeentehuis waar je nu woont. Vermeld er wel bij dat het om een huwelijk gaat in het buitenland, dan sturen ze een internationale geboorteakte op en ook eentje in het nederlands of frans.

Uw vriendin dient eerst over een paspoort te beschikken. Dus zal ze eerst naar een DFA moeten gaan, kost 1200 PHP denk ik.

Reken ook als je gaat naar ginder om te trouwen dat je makkelijk 3 weken weg bent. Eerst naar Manila voor een LCC, dan naar de stad waar uw vriendin woont om daar een trouwaanvraag te doen, en dan nog eens 10 dagen (kalenderdagen, geen werkdagen) wachten vooralleer je kan trouwen. Hou er zeker rekening mee, dat er enkele dagen uitstel kan zijn omwille dat de geen plaats is om te trouwen, of dat je een dag of 2 moet wachten enzo. Tis gewoon dat je het weet.

Veel succes

pinay lover

Ook niet gewoon die procedure... Zelfde papierwinkel als voor ons visum voor huwelijk in belgie .
Volgende week vrijdag is het zover voor Imelda en ik ... Stadhuis om te trouwen ...

En dan gezinshereniging aanvragen ...


Phanteon

Citaat van: ludovic op zaterdag 19 augustus 2017, 08:24:48
Een goede tip, maak eerst een afspraak met de ambassade en boek dan uw vlucht.
Ik heb eerst een vlucht geboekt en dan een afspraak gemaakt en had het vlaggen, in Juli konden ze mij niet ontvangen, enkel de vanaf de eerste week van Augustus. Resultaat, de afspraak was 2 dagen voor mijn terugvlucht en dan had ik 6 maanden de tijd om terug te komen en dan te huwen, ik heb mogen uitstellen voor 1 jaar en heb gewoon de boel afgezegd.

De documenten die je nodig hebt, is niet echt veel ze. Alles kan je gratis krijgen, gewoon bellen naar het gemeentehuis van je geboorteplaats en het gemeentehuis waar je nu woont. Vermeld er wel bij dat het om een huwelijk gaat in het buitenland, dan sturen ze een internationale geboorteakte op en ook eentje in het nederlands of frans.

Uw vriendin dient eerst over een paspoort te beschikken. Dus zal ze eerst naar een DFA moeten gaan, kost 1200 PHP denk ik.

Reken ook als je gaat naar ginder om te trouwen dat je makkelijk 3 weken weg bent. Eerst naar Manila voor een LCC, dan naar de stad waar uw vriendin woont om daar een trouwaanvraag te doen, en dan nog eens 10 dagen (kalenderdagen, geen werkdagen) wachten vooralleer je kan trouwen. Hou er zeker rekening mee, dat er enkele dagen uitstel kan zijn omwille dat de geen plaats is om te trouwen, of dat je een dag of 2 moet wachten enzo. Tis gewoon dat je het weet.

Veel succes

Bedankt allen reeds voor de antwoorden

Bedant ik ga sowieso 4 weken ( 30 dagen ) Nu de documenten moeten die ook niet gelegaliseerd worden in Ambassade ?
Wanneer maak ik best afspraak nu al of wacht ik 1-2 maand voor ik ga ?

Met vriendelijke groeten

mars

je moet inderdaad bij die hollander gaan, kost iets van 800 pesos per document

Luc

Citaat van: ludovic op zaterdag 19 augustus 2017, 08:24:48
Uw vriendin dient eerst over een paspoort te beschikken. Dus zal ze eerst naar een DFA moeten gaan, kost 1200 PHP denk ik.

En doe dat ook op tijd want dat heeft zij ook niet de volgende dag  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

daf105paccar

Als je in  :belgiesmiley: wilt trouwen is er 1 vereiste die nog niet vermeld is.
Jouw inkomen moet voldoende hoog zijn voor DVZ(dienst vreemdelingenzaken)

Iets wat je kan overwegen is om jouw lief voor enkele weken in Manila laten verblijven.
Ze kan dan de papierhandel doen zonder dat je bang moet zijn dat ze afspraken mist.
Als je voor 3 of 4 weken iets huurt valt de prijs heel goed mee.

Phanteon

De documenten dienen in het origineel overlegd en mogen niet ouder dan 6 maanden zijn. De originelen worden niet teruggegeven en blijven in het archief bewaard.

De ambassade zal een onderzoek uitvoeren aan de hand van de aangeleverde akten/attesten. De ongehuwde staat (single status) van de Filippijnse partij zal in ieder geval geverifieerd worden. Dit kan enkele weken (een maand) tot maanden duren.

Is dit echt het geval ? December wil ik huwen......

mars

Citaat van: Phanteon op zondag 27 augustus 2017, 01:30:18
De documenten dienen in het origineel overlegd en mogen niet ouder dan 6 maanden zijn. De originelen worden niet teruggegeven en blijven in het archief bewaard.

De ambassade zal een onderzoek uitvoeren aan de hand van de aangeleverde akten/attesten. De ongehuwde staat (single status) van de Filippijnse partij zal in ieder geval geverifieerd worden. Dit kan enkele weken (een maand) tot maanden duren.

Is dit echt het geval ? December wil ik huwen......

Je brengt je vertaalde en gelegaliseerde van jezelf en je verloofde binnen, gaat op kort gesprek en meestal geven ze het document de week erop. dan naar city hall en 10 dagen wachten marriage licence
.

Ronny55

Laatst kreeg ik te horen van de consul dat documenten in het Engels niet meer vertaald moeten worden ...het handelt zich nu wel om een Belgische legalisatie van een  :smiley-philippines:  adoptie . Mss geld dat ook voor andere documenten  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kristof19

Citaat van: Ronny55 op zondag 27 augustus 2017, 07:40:44
Laatst kreeg ik te horen van de consul dat documenten in het Engels niet meer vertaald moeten worden ...het handelt zich nu wel om een Belgische legalisatie van een  :smiley-philippines:  adoptie . Mss geld dat ook voor andere documenten  :weetikniet:

Dat zou inderdaad wel logisch zijn aangezien ze daar toch geen Nederlands begrijpen of spreken....