terzake australische reporter geraakt in nek in marawi

Gestart door hakke, vrijdag 15 september 2017, 18:24:34

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Ik heb de reportage ook gezien maar blijf met de vragen zitten. Wie zit daar achter? Wie financiert deze IS-mensen en staat de bevolking achter hen?

hakke

mijn vraag waarom duurt het zolang om de stad terug the veroveren? :denk:

Ja geld moet toch ergens van sympatisanten van IS komen geld kunt ge gemakkelijk versturen geen probleem en wie steunt nu zoiets :ikkeniebegrijp:
Vond het wel heldhaftig van de man dat zijn medeburgers niet in de steek wou laten en zo zijn eigen leven in gevaar bracht de man was moslim en wou zijn leven geven voor chistenen :smiley-philippines: :applaus:  prachtig gewoon

Cosyns Guy

Citaat van: hakke op zondag 17 september 2017, 16:45:11
mijn vraag waarom duurt het zolang om de stad terug the veroveren? :denk:

Ja geld moet toch ergens van sympatisanten van IS komen geld kunt ge gemakkelijk versturen geen probleem en wie steunt nu zoiets :ikkeniebegrijp:
Vond het wel heldhaftig van de man dat zijn medeburgers niet in de steek wou laten en zo zijn eigen leven in gevaar bracht de man was moslim en wou zijn leven geven voor chistenen :smiley-philippines: :applaus:  prachtig gewoon
Kijk naar Syrie...daar zijn ze al wat langer bezig om een stad te veroveren en de troepen daar zijn dan nog eens beter bewapend ook.
Beetje kort door de bocht dan zoals ik in een ander topic gelezen heb om de Filipijnse troepen dan maar voor onbekwame nietsnutten te verwijten.
IS troepen hebben een militaire opleiding gehad in veel gevallen,dus amateur vechters zullen het zeker al niet zijn.

hakke

ja ik geloof ook wel dat ze goed getraint zen maar waarom geen 100000 of 200000 troepen inzetten en systematis de stad terug veroveren elke dag een stukje oprukken en daarna bewaken en met luchtsteun en tanks zodat je ze omsingelt en van buiten naar binnen werken...