Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

DIRECTIVE 2004/38/EC wat extra informatie.

Gestart door mrjames2306, zondag 5 november 2017, 17:51:28

Vorige topic - Volgende topic

mrjames2306

Beste,

Ik ben nu getrouwd in de Filipijnen, maar hoe zit het nu precies met DIRECTIVE 2004/38/EC, als ik hier naar de gemeente ga weet men het niet zo goed. Heeft mijn vrouw nu enkel de trouwakte nodig met apostille? als ik de website bekijk van de ambassade staat er het volgende.


Supportive documents :

1. Proof of identity and stay in Belgium of the EU spouse/partner/parent (copy of national passport and Belgian ID residence permit) |
 
  1.1 Dit is geen probleem ik woon hier in Belgie al meer dan 12 jaar.


2. Family composition certificate issued by the municipality in Belgium
 
  2.1 Dit heb ik kunnen verkrijgen, maar in Belgie ben ik nog alleenstaande, een trouwakte is onderweg met alles erop en eraan. Maar moet ik nu eerst on huwelijk in BE laten opnemen in de registers, of omdat mijn nationaliteit NL is in de nederlanse registers?
        Alvorens zij hier gebruik van kan maken.


Als ik naar de verschillende instanties bel, dan weet men het toch niet zo heel goed, dus is er iemand die wat ervaringen kan delen, of wat duidelijkere uitleg kan geven.


Met vriendelijke Groet,

James.

Ronny55

Dat is het zo ongeveer, de huwelijksakte met apostille moet naar de  :belgiesmiley: ambassade voor legelisatie (20euro/1200php) Die sturen dat dan door naar uw gemeente. Er volg automatisch een onderzoek door de cel "schijnhuwelijken" . Of het nog allemaal zo gaat  :weetikniet: , zo heeft mijn neefje het gedaan . Mijn huwelijk is ook in  :belgiesmiley: gelegaliseerd , ik woonde wel in de  :smiley-philippines: , dat is dus een ander geval. Als alles goed is +/- 1 maand.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

In principe kun je een aanvraag gezinshereniging doen zodra het huwelijk bij NSO in Manila is ingeschreven. Je hebt immers een NSO huwelijksakte nodig. Je hoeft niet eerst je huwelijk in  :belgiesmiley: te laten registreren.

Bewijs van woonst in  :belgiesmiley: , kopie van je  :nederlandsevlag: paspoort en  :smiley-philippines: huwelijksakte, reservering ticket en reisverzekering zou voldoende moeten zijn om met DIRECTIVE 2004/38/EC een visa aan te vragen. Zij krijgt dan een visa C, geen visa D.

Of een huwelijk van een Nederlander woonachtig in  :belgiesmiley: moet geregistreerd worden in  :belgiesmiley: of in   :nederlandsevlag: kun je het best eens gaan vragen bij de gemeente waar je woont.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.