Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag Visum C, tijdspanne?

Gestart door Pieter30, woensdag 8 november 2017, 01:16:14

Vorige topic - Volgende topic

Maako

Wanneer was het afgeleverd bij de Embassy, iemand die samen met mijn vrouw op 11 juni visum heeft aangevraagd kreeg vandaag melding dat haar visum was goed gekeurd terwijl de visum van mijn vrouw en haar zoontje vorige week is goed gekeurd. Ik denk dat je ongeveerd rond dezelfde datum als ons zit dus misschien dat je in de loop van de komende weken iets gaat horen

tipsy

Citaat van: Maako op vrijdag 19 juli 2019, 14:24:57
Wanneer was het afgeleverd bij de Embassy, iemand die samen met mijn vrouw op 11 juni visum heeft aangevraagd kreeg vandaag melding dat haar visum was goed gekeurd terwijl de visum van mijn vrouw en haar zoontje vorige week is goed gekeurd. Ik denk dat je ongeveerd rond dezelfde datum als ons zit dus misschien dat je in de loop van de komende weken iets gaat horen

Bedankt voor deze inlichting, heel nuttig. Ik begrijp niet dat na een interview,na  2 weken er geen oordeel is.  Heeft de persoon in kwestie ook een telefonisch interview gehad en wanneer?

Maako

Citaat van: tipsy op vrijdag 19 juli 2019, 14:41:43
Citaat van: Maako op vrijdag 19 juli 2019, 14:24:57
Wanneer was het afgeleverd bij de Embassy, iemand die samen met mijn vrouw op 11 juni visum heeft aangevraagd kreeg vandaag melding dat haar visum was goed gekeurd terwijl de visum van mijn vrouw en haar zoontje vorige week is goed gekeurd. Ik denk dat je ongeveerd rond dezelfde datum als ons zit dus misschien dat je in de loop van de komende weken iets gaat horen

Bedankt voor deze inlichting, heel nuttig. Ik begrijp niet dat na een interview,na  2 weken er geen oordeel is.  Heeft de persoon in kwestie ook een telefonisch interview gehad en wanneer?

Interview was op 11 juni, zelfde als mijn vrouw heeft deze persoon haar documenten op 10 juni binnen gebracht en werd de volgende dag de interview gepland. Dit zijn nu wel gevallen voor de family reunion  visum

tipsy

Nou bedankt voor deze informatie weer. We zetten er een kruis over. Niet meer logistiek te regelen, zij kreeg haar telefonisch interview pas 2 weken geleden.  D&t was al 3 weken na indiening documenten. Prachtig allemaal.  Had maximum 3-4 weken verwacht op antwoord (global nogmaals zei 2) Nu wordt het gewoon te gèk. 

Maako

Citaat van: tipsy op vrijdag 19 juli 2019, 15:23:31
Nou bedankt voor deze informatie weer. We zetten er een kruis over. Niet meer logistiek te regelen, zij kreeg haar telefonisch interview pas 2 weken geleden.  D&t was al 3 weken na indiening documenten. Prachtig allemaal.  Had maximum 3-4 weken verwacht op antwoord (global nogmaals zei 2) Nu wordt het gewoon te gèk.

Interview was bij de Embassy zelf, zal wel een verschil zijn tussen een visum C of D op de manier van afhandeling. Maar heb van een vertaler die werkt voor de Embassy gehoord dat voor 90% een visum C wordt geweigerd, je moet echt al een zeer goed dossier hebben met harde bewijzen. Ik wil je niet ontmoedigen maar tot nu toe heb je nog steeds geen antwoord, dit betekent nog steeds niet dat het geweigerd is maar waarschijnlijk zijn ze nog bezig met een grondig onderzoek. En stel dat ze je dossier doorsturen naar DVZ in Brussel moet je weten dat daar dossiers binnenkomen van over heel de wereld van mensen die naar Belgie willen komen, dus dit zorgt ervoor dat het allemaal langer kan gaan duren.

tipsy

#25
Citaat van: Maako op maandag 22 juli 2019, 08:20:36
Citaat van: tipsy op vrijdag 19 juli 2019, 15:23:31
Nou bedankt voor deze informatie weer. We zetten er een kruis over. Niet meer logistiek te regelen, zij kreeg haar telefonisch interview pas 2 weken geleden.  D&t was al 3 weken na indiening documenten. Prachtig allemaal.  Had maximum 3-4 weken verwacht op antwoord (global nogmaals zei 2) Nu wordt het gewoon te gèk.

Interview was bij de Embassy zelf, zal wel een verschil zijn tussen een visum C of D op de manier van afhandeling. Maar heb van een vertaler die werkt voor de Embassy gehoord dat voor 90% een visum C wordt geweigerd, je moet echt al een zeer goed dossier hebben met harde bewijzen. Ik wil je niet ontmoedigen maar tot nu toe heb je nog steeds geen antwoord, dit betekent nog steeds niet dat het geweigerd is maar waarschijnlijk zijn ze nog bezig met een grondig onderzoek. En stel dat ze je dossier doorsturen naar DVZ in Brussel moet je weten dat daar dossiers binnenkomen van over heel de wereld van mensen die naar Belgie willen komen, dus dit zorgt ervoor dat het allemaal langer kan gaan duren.

Ja, dat wist ik wel allemaal, maar vind het evengoed schandalig.   En 90 % is ook wat ik heb gehoord. Vind je dit normaal? Dat zou betekenen dat dus 90 % van de aanvragen ook nep zijn of dat applicant niet van plan zou zijn terug te gaan? Natuurlijk niet, in mijn geval en dat van de meesten is het wat het is, iemand die je kent gunnen om een paar weken naar ons land te komen.

Onderzoeken voor een toeristen - bezoekje, doen ze dat ook voor al de Chinezen, die in groepen komen? Voor stinkend rijken Filipijnen? Ik vind het gewoon discriminerend, als je in je eigen land al zo weinig voordelen hebt, je niet eens mag reizen, omdat je zelf niets hebt. Als je dan eens geluk hebt en iemand al dit voor je wilt doen, stelselmatig wordt geweigerd, is dat heel wreed. 

Na 6 weken, geen tracking nr in België...... ze zou vandaag vertrekken, mooi allemaal.  Ik heb geld zat, er is een band verklaard, ze heeft  een attest van sociale zekerheid, tewerkstelling, kom dit is dikke flauwekul. Ik krijg mijn visum voor eender waar op een paar dagen. Juist omdat ik geld heb, kan ik misschien helemaal niet naar huis gaan. Het vervelende is, we kunnen NIETS doen. Als OP TIJD geweigerd, had ik met haar nog een paar weken doorgebracht in Thailand. Zelfs haar paspoort is gegijzeld.....

Geen tracking dat werkt in België, niets..... Had ik eens terminaal ziek moeten zijn, was al lang dood....

mars

Citaat van: Maako op maandag 22 juli 2019, 08:20:36
Citaat van: tipsy op vrijdag 19 juli 2019, 15:23:31
Nou bedankt voor deze informatie weer. We zetten er een kruis over. Niet meer logistiek te regelen, zij kreeg haar telefonisch interview pas 2 weken geleden.  D&t was al 3 weken na indiening documenten. Prachtig allemaal.  Had maximum 3-4 weken verwacht op antwoord (global nogmaals zei 2) Nu wordt het gewoon te gèk.

Interview was bij de Embassy zelf, zal wel een verschil zijn tussen een visum C of D op de manier van afhandeling. Maar heb van een vertaler die werkt voor de Embassy gehoord dat voor 90% een visum C wordt geweigerd, je moet echt al een zeer goed dossier hebben met harde bewijzen. Ik wil je niet ontmoedigen maar tot nu toe heb je nog steeds geen antwoord, dit betekent nog steeds niet dat het geweigerd is maar waarschijnlijk zijn ze nog bezig met een grondig onderzoek. En stel dat ze je dossier doorsturen naar DVZ in Brussel moet je weten dat daar dossiers binnenkomen van over heel de wereld van mensen die naar Belgie willen komen, dus dit zorgt ervoor dat het allemaal langer kan gaan duren.







Maako

Behandeling_van_een_visumaanvraag_voor_een_kort_verblijf_visum_C_Schengen

Visumaanvraag voor een kort verblijf (visum Schengen)

In principe wordt de beslissing om het visum toe te staan of te weigeren binnen de 15 dagen na de indiening van uw aanvraag genomen. U moet echter langer wachten als uw visumaanvraag doorgestuurd wordt naar de Dienst Vreemdelingenzaken voor een grondiger onderzoek (30 dagen), of indien bijkomende documenten vereist zijn (60 dagen).

Opgelet:

Wegens de stijging van het aantal aanvragen die onderzocht moeten worden, worden deze onderzoekstermijnen gedurende bepaalde periodes van het jaar (zomer, schoolvakanties, eindejaarsfeesten) onvermijdelijk overschreden. Als u tijdens deze drukke periodes wenst te reizen, raden wij u daarom aan om uw dossier verscheidene weken voor de datum van uw reis in te dienen.

In ieder geval kunt u de voortgang van behandeling van uw aanvraag hier volgen.

De ambassades, de consulaten en de Dienst Vreemdelingenzaken stellen alles in het werk om uw aanvraag binnen de vermelde termijnen te onderzoeken.

tipsy

Die cijfers van "acceptance", neem ik met een korreltje zout.  Ten eerste gaat het niet  over de toekenning in de Filipijnen maar wereldwijd.  Ik hoorde ook 10 % aanvaard.

Global zegt 2 weken, neem nu dat dit 3 is, geen probleem. Maar na 5 weken, geen nieuws paspoort niet bruikbaar, en geen enkele tracking in België, is ver van plezant.  Vertrekdatum : gisteren.....

Ik zal laten weten wanneer  het definitief geweigerd is. Maar plan B gaat nu ook al niet meer. Gezien geen paspoort....

Ton Hasselt

Het zit je niet mee Tipsy.
Kl..... bureacratie.
Ach, het gaat niet om d'r eigen hachje.