Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Miss Belgium 2018

Gestart door diky dik, zaterdag 13 januari 2018, 23:14:32

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Alsof het in Nederland en Spanje beter is. Je moet de Nederlandse media maar een keertje lezen. Daar heb je ook genoeg Tokkies  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

In Nederland zou men daar veel minder negatief op reageren dan in België ja want daar is men opgegroeid met Surinamers, Indonesiërs, Molukkers etc.......................

Daar gaan ze niet achter het gordijn staan te gluren als ze een 'zwarte' voorbij zien komen.

Zal hier maar niet vertellen wat ze mijn stiefzoon soms naar zijn hoofd slingeren omdat hij bruin getint is.
Zal ook maar niet vertellen hoe ik als 9 jarig jongetje uit Amsterdam toen ik in België kwam wonen werd gepest omdat ik nen ' Ollander' was.   Kan er een boek over schrijven.
Zal ook maar niet vertellen hoe mij Filippijnse schoonzussen die in Waver wonen en waarvan er 2 in Nederland hebben gewoon over het verschil  :nederlandsevlag: en  :belgiesmiley: denken.

Men moet in België eens wat minder bekrompen denken, maar ik vrees dat het in de genen zit hier en dan heb ik het niet enkel over dit geval maar over veel zaken. Als men hier een beetje meer open en ruimdenkend zou zijn dat zouden ze niet met van alles en nog wat achterop huppelen met hun een na de andere blunder.



Rich de Nederbelg.

Rich

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Het hele gereutel is in 1 Google search af te doen:

http://www.missbelgium.be/nl/schrijf-je-in

"Inschrijvingsvoorwaarden

Ben je jong, ambitieus, op zoek naar een nieuwe uitdaging en voldoe je aan volgende criteria?

    geboren tussen 1993 en 1999 (tot 25 jaar!)
    ongehuwd en kinderloos
    Belgische nationaliteit

Schrijf je dan nu in voor Miss België 2018!"


Ze is dus Belgisch!!!  :belgiesmiley:   :congratualtionsis0:

En met het onderstaande ben ik het dus roerend EENS!
Citaat van: Rich op zondag 14 januari 2018, 14:48:16
In Nederland zou men daar veel minder negatief op reageren dan in België ja want daar is men opgegroeid met Surinamers, Indonesiërs, Molukkers etc.......................

Daar gaan ze niet achter het gordijn staan te gluren als ze een 'zwarte' voorbij zien komen.

Zal hier maar niet vertellen wat ze mijn stiefzoon soms naar zijn hoofd slingeren omdat hij bruin getint is.
Zal ook maar niet vertellen hoe ik als 9 jarig jongetje uit Amsterdam toen ik in België kwam wonen werd gepest omdat ik nen ' Ollander' was.   Kan er een boek over schrijven.
Zal ook maar niet vertellen hoe mij Filippijnse schoonzussen die in Waver wonen en waarvan er 2 in Nederland hebben gewoon over het verschil  :nederlandsevlag: en  :belgiesmiley: denken.

Men moet in België eens wat minder bekrompen denken, maar ik vrees dat het in de genen zit hier en dan heb ik het niet enkel over dit geval maar over veel zaken. Als men hier een beetje meer open en ruimdenkend zou zijn dat zouden ze niet met van alles en nog wat achterop huppelen met hun een na de andere blunder.

Wat mijn stiefdochters niet naar hun hoofd geslingerd krijgen.
Ik heb eens op een ouderavond tegen een mentorleerkracht gezegd dat ze na de zoveelste opmerking van "K*t chinees" ze de desbetreffende leerling eens een week op moesten sluiten met een aarderijkskunde boek zodat hij weet waar de Filipijnen liggen.

Meeste van die  :belgiesmiley: Hill billy's zijn niet verder gekomen dan Landal Greenparks. (Lees: "Meeste" anders zou ik weer racistisch zijn)

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cosyns Guy

Citaat van: Luc op zondag 14 januari 2018, 12:58:52
Alsof het in Nederland en Spanje beter is. Je moet de Nederlandse media maar een keertje lezen. Daar heb je ook genoeg Tokkies  :jajaja:
Tja Luc,helaas moet ik je teleurstellen...het is hier beter van mentaliteit, wat niet wegneemt dat er ook racisten zijn hier in Spanje natuurlijk maar doorsnee genomen heb ik nog maar weinig toestanden zoals er heden ten dage gebeuren in Belgie hier weten meemaken.
Mijn,wel,stiefdochter die hier van haar 12 jaar tot haar 21 gewoond heeft nooit racistische toestanden meegemaakt zoal sommige leden hun kinderen meemaken op scholen in Belgie.
En op al die jaren dat ze hier school liep waren er ook een aantal kinderen van andere landen op haar school die nooit racistische verwijten naar hun hoofd geslingerd kregen omdat ze buitenlander waren.


Luc

Ik had het over de vuilspuiterij op de sociale media. Personen die niks beters te doen hebben dan voor hun computer een hoop onzin te verkondigen. Facebook, Twitter, forums etc... ook in Nederland. Denk maar aan de jaarlijkse hetze over Zwarte Piet. De mislukte grap van Gordon. Is het echt zoveel beter in Nederland. Gelukkig is hier nog niemand vermoord omwille van zijn uitspraken. Hallo Fortuyn...

http://www.dumpert.nl/mediabase/6572839/aabd1fe0/gordon_is_een_racist.html

Die pesterijen ook school heb ik ook meegemaakt. Onze zoon is ondertussen bijna 30, die was in school ook de Chinees of zelfs Marokkaan. Maar is dat ergens anders zoveel beter. Daar ben ik niet van overtuigd.

Wat gebeurt er dan heden ten dagen allemaal in België Guy?



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

stijn54

Citaat van: diky dik op zondag 14 januari 2018, 11:52:55


Enkele staren zich blind op  hoe ze 100.000€  heeft kunnen lospeuteren bij de bank als student ..............Als 1 of meerdere personen zich borgstellen is dit perfect mogelijk !
/quote]

Ik ben dan waarschijnlijk een azijnpisser maar 100.000 eur lenen in een belgische bank met borgstellers dan moeten deze borgstellers wel bemiddeld zijn. 80 per cent van de belgen kunnen dit niet. Voor de rest gun ik het haar van harte.

Priba

PROFICIAT  MISS BELGIE  -  :belgiesmiley: :vl: :congratualtionsis0: :congratualtionsis0:

tjenn

Citaat van: Luc op maandag 15 januari 2018, 01:08:09
Die pesterijen ook school heb ik ook meegemaakt. Onze zoon is ondertussen bijna 30, die was in school ook de Chinees of zelfs Marokkaan. Maar is dat ergens anders zoveel beter. Daar ben ik niet van overtuigd.

In de Filippijnen  :lachen:

Mijn zoon werd ook chinees genoemd in t'school (half pinoy en half belg ) heeft die kerel zelf een paar klassen hoger dan hem eens goed aangepakt en pesten was gedaan. Beste remedie tegen pesten eigenlijk. Kan natuurlijk eens verkeerd uitvallen. :lachen:

Anyway,  proficiat aan de nieuwe Miss Belgium.

Fail_over

Top!  :thumb:





De nieuwe Miss België heet Angeline Flor Pua en is de dochter van twee ouders uit de Filipijnen. Helaas kreeg ze daardoor op sociale media al heel wat racistische verwensingen naar haar hoofd gegooid. "Ik begrijp niet waarom mensen dat doen", reageert ze zelf. Aan VTM NIEUWS laat de Antwerpse miss maandag weten dat ze geen klacht zal indienen wegens racisme.

"Vree Belgisch. Miss België, daar moet je geen Belgische voor zijn", "Hopelijk is het geen ladyboy", "Miss poepchinees", "Miss België van de Frietchinees", "Die naam, en uit Borgerroco, wat is daar nu nog Belgisch aan", "Dat kan toch nooit een Belgische zijn"... Het regende zaterdagavond weer ongepaste racistische reacties op sociale media na de winst van Angeline Flor Pua in Miss België.

"Ik ben in Antwerpen geboren en getogen", zegt ze maandagochtend bij Radio 1. "Ik heb de Belgische nationaliteit ook. Ik begrijp dus helemaal niet waarom mensen zo'n lelijke dingen over mij zeggen als ze mij niet kennen. Het doet enorm veel pijn. Ik ben toch niet de eerste Miss België met buitenlandse roots?"

"Een triestig en zoveelste dieptepunt", zegt Bram Sebrechts van Unia. "Het is de zoveelste keer dat het gebeurt, maar we moeten blijven benadrukken dat het niet normaal is. We doen er goed aan door allemaal te reageren en die mensen duidelijk te maken dat hun reacties ongepast zijn. Je moet ze van repliek dienen en je ertegen uitspreken. Zo kan je wel iets veranderen, dat heeft effect. Kijk maar naar #MeToo."

"Verruim je wereld"

De meerderheid van de mensen toonde zich gelukkig wél positief over de winnares. Ze aarzelden niet om de posters van racistische opmerkingen te kijk te zetten en stevig van repliek te dienen. "Hoog tijd om jullie wereld te verruimen", reageren mensen bijvoorbeeld. "Niet te geloven hoe mensen elke gelegenheid aangrijpen om racistisch uit de hoek te komen. Schandalig."

Staatssecretaris voor Gelijke Kansen Zuhal Demir (N-VA) toonde zich verontwaardigd, maar is ook tevreden met de vele tegenreacties. "Op 1 tweet kwamen meer dan 10 tegenreacties. Dat stemt wel hoopvol. Ik ben er voorstander van dat we massaal hiertegen in gaan. Uiteindelijk zullen we het ook met een mentaliteitswijziging moeten doen. Dat we nu een miss hebben met Filipijnse roots en er zoveel tegenreacties komen, toont ook wel aan dat we een open samenleving zijn."


Vlaams minister van Cultuur Sven Gatz (Open Vld) liet op Twitter weten "gedegouteerd" te zijn. "Eigenlijk te veel, te vaak, de laatste tijd. We moeten de ruggengraat van dit racisme breken. Niet vergoelijken, niet tolereren of negeren. Breken."

"Wij bij Unia feliciteren haar en zijn heel blij", zegt Sebrechts. "Haar verkiezing is een heel goed afspiegeling van de kleur die België in 2018 heeft. Er komt ook kleur in de amusementswereld en dat juichen we toe. De verkiezing van deze Miss België is het bewijs dat diversiteit wel omarmd wordt in ons land."

Antwerps schepen van Diversiteit Fons Duchateau (N-VA) vindt de reacties ook fel overdreven. "Hoe is het in godsnaam mogelijk?", zegt hij aan atv. "De kleur en afkomst van iemand doet er echt totaal niet toe. Wat er voor ons als stad toedoet is of mensen mee deel willen uitmaken van onze maatschappij. Als de mensen die zo reageren er iets langer over zouden nadenken, zouden ze niet zulke reacties neerpennen."



Waarom beoordelen op basis van uiterlijk?

"Ik heb een hele drukke dag gehad, ik heb weinig tijd gehad om er echt mee bezig te zijn", zei Flor Pua zondag al aan VTM Nieuws. "Ik heb de Belgische nationaliteit. Dat is trouwens een van de voorwaarden om te mogen deelnemen aan Miss België. Je moet mensen niet zomaar onmiddellijk beoordelen op basis van hun uiterlijk. Maar dit gaat me niet stoppen om een goede Miss België te worden."

Maandag blikte ze aan VTM NIEUWS en atv nog eens terug op de hele situatie. Pua laat weten dat ze niet zal overgaan tot het indienen van een klacht. "Ik heb er niet over nagedacht. Ik heb een zacht hart en het kwetst mij enorm, maar zo ver een stap nemen, neen. Ik ga me focussen om ons land internationaal te vertegenwoordigen. Ik ben van Borgerhout en ik kan verder niets veranderen aan mezelf. Ik ben Belg, spreek Nederlands... Meer kan ik echt niet doen. Misschien moet ik mijn haar blond kleuren?"  :lol84qv7:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......