Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum C 2, of multiple entries

Gestart door startagain, woensdag 24 januari 2018, 07:29:10

Vorige topic - Volgende topic

startagain

Beste forumleden,

op het visaformulier van VFS heb je de keuze voor enkele, of meerdere "entries". Heeft iemand hiermee al ervaring? Als je naar het VFS een mail stuurt voor info krijg je enkel standaard antwoorden, die onduidelijk zijn.
Vragen van mijnentwege:
*zijn er extra documenten of vereisten nodig?
*moeten er voor elke reis, na goedkeuring van het multiple entry visa, nog documenten (naar de ambassade og VFS) verstuurd worden?
*Hoe zit het met de reisdata? Moeten deze vastliggen, of vrij te kiezen (max 90 dagen over een periode van 180 dagen)?

Moest er hier iemand ervaring mee hebben, was dit dan voor zakenreizen, of vriendin?

Mvg

Move on.. to learn and improve

pinay lover

Bij goedkeuring van het visum krijg je deze voor het maximum dagen, ttz. 90 dagen. Maak je daar verschillende reizen mee, dan kan dat met 1 visum als je het totaal maar niet overschrijdt. Aan de hand van de stempel in en uit op het pasport kan de controle in België zien of alles correct verloopt.
Je hebt dus maar 1 keer stukken nodig voor de Ambassade. Wat betreft de reizen heb ik geen idee of je de geplande verschillende trips al moet doorgeven ... Mijn vrouwtje had telkens een multiple entry maar we hebben er nooit gebruik van gemaakt...


Kano

Startagain,  ik dacht dat jouw vriendin al een visum had en in oktober 2017 op bezoek is geweest? Of zie ik dat verkeerd?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

startagain

Kano,
dat klopt, maar een nieuw jaar, nieuwe reisplannen hé :-)
Ik meen dat je de 90 dagen per 180 dagen niet mag overschrijden. En daar komt ze niet aan als ze in april naar hier zou komen. Volgende trip zou dan in de zomer mogelijks volgen.

Pinay lover,
mogen we weten welke motivatie je opgegeven hebt voor de multiple entries? Familiebezoek oid?
Move on.. to learn and improve

pinay lover

De motivatie indertijd was gewoon een vriendenbezoek. Ik had het grote voordeel dat mijn vrouwtje dan werkte in Israël. De visumaanvragen waren dus een toeristenvisum. Ze had daarvoor toelating van haar werkgever, een bewijs dat ze terug mocht gaan werken en een returnvisum van Israël...
Voor het visum van 3 maanden kreeg ze zonder vragen een multiple entry visa ...


startagain

Heb dan toch maar een enkel visum aangevraagd. Zeer snel goedgekeurd moet ik zeggen, waarschijnlijk ook omdat de vorige goed verlopen zijn.
Nu heb ik toch nog een paar vraagjes.
De ambassade schrijft altijd een visa uit voor minstens enkele dagen langer dan de gevraagde termijn, als dat geen 90 dagen is tenminste.
We zijn van plan een nieuw visum aan te vragen, maar zijn het de daadwerkelijk in het land (Belgie) verbleven dagen die tellen, of de lengte waarvoor het visum is uitgeschreven? En kan er al een nieuw visum aangevraagd worden vanaf de dag dat m'n vriendin terug in de Filipijnen is, of moet de datum dat het visum geldig is verlopen zijn?
Ik kan het de ambassade ook vragen, maar moesten er leden zijn die dit uit vorige ervaringen weten, alvast bedankt voor een bericht hierover!
Move on.. to learn and improve

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

startagain

#7
Move on.. to learn and improve