ABN AMRO bank wijst (meer dan 10.0000) emigranten nu echt de deur

Gestart door Kano, vrijdag 2 maart 2018, 01:47:57

Vorige topic - Volgende topic

Kano

"Meer dan 10.000 klanten van ABN Amro buiten Europa moeten binnen zes maanden een andere bank zoeken. Na een eerste aankondiging eind 2016 gaat de bank, vroeger nog aanwezig in bijna zestig landen, nu echt afscheid nemen van de emigranten."
Lees verder: www.nihb.nl/nieuws/abn-amro-wijst-emigranten-nu-echt-de-deur/


Buitengewoon lastig voor de gepensioneerden die buiten Europa wonen en die alleen ABN Amro als bank hebben. Want bij vrijwel alle andere Nederlandse banken kan je niet op afstand een rekening openen. En een reisje naar Nederland alleen voor dat doel is voor vele (hoog)bejaarden een brug te ver .Men zet jarenlange trouwe klanten gewoon in de kou.
En dan zegt ABN Amro nog ,,Maar de klant kiest ervoor om Nederland te verlaten. Daar hoort niet bij dat alle Nederlandse voorzieningen, zoals een bankrekening, automatisch altijd beschikbaar blijven." De klant had waarschijnlijk een andere bank gekozen als deze wist dat ABN Amro liever geen buitenlandse klanten wil. En dan, die voorzieningen zijn niet gratis, daar wordt behoorlijk voor betaald.
En om hoeveel klanten zou het gaan? 10% van een groep "buitenlandse klanten". Ik schat dat het nog geen 2% van alle klanten is. We praten hier eigenlijk over wisselgeld. Geen bedragen waar ze bij ABN AMRO ook maar 1 seconde van wakker liggen. In Nederland worden op veel plaatsen de bankfilialen gesloten. Niet alleen in dorpen, maar ook in kleine en middelgrote steden. Dit alles onder het mom van verregaande digitalisering van de dienstverlening. Er worden zelfs mensen gedwongen ontslagen om die reden! Dus is het heel erg hypocriet om nu opeens je in het buitenland wonende klanten niet meer te willen. Alles (of althans heel erg veel) gaat via e-mail en internet, dus maakt het niets uit waar je klant zich bevindt. Ikzelf heb in de afgelopen jaren 0,0 post ontvangen van mijn bank, behalve bankpas en creditcard.

Het is te hopen dat dit niet een voorloper is van afspraken In EU verband over een bankenunie. Anders zouden wel eens alle Europese banken gaan besluiten om emigraten uit hun klantenbestand te trappen.


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

janvanderijt

ik sta met ing in nl ingeschreven op mijn zoon zijn adres
hoop dat dat ook geen gevolgen zou hebben

boomerang

Ik sta bij de ING ingeschreven op mijn adres alhier en ontvang regelmatig door de ING gestuurde post.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Adik

Andere banken volgen ook nog wel.

Dit komt vanuit steeds meer doorslaande regelgeving met betrekking tot "know your customers", "due diligence" verplichtingen, Anti-Money laundering wetgeving, etc. Dit, en de boetes die er aan vast zitten, gaan naar een niveau dat de bank je onschuld moet kunnen aantonen voordat men ook maar iets voor je mag doen. Probleem daarbij is men hier in Europa zich nogal integer beschouwd en alles wat daar van afwijkt niet past, niet voldoende betrouwbaar of überhaupt niet verifieerbaar is.

En als er nu 1 NL bank veel AML gerelateerde boetes heeft ontvangen dan is het de ING wel. Zelfs andere Europese banken durven bij een binnenkomende overboeking via de ING er niet vanuit te gaan dat aan alle verplichtingen gedaan is. En dat terwijl men met dezelfde wetgeving te maken heeft. Maar ja, als je geluk hebt heeft ING voorlopig nog even de handen vol met het afstoten van rekeningen voor trust-kantoren.

Mocht je wel ooit een rekening kunnen aanhouden, ga dan maar eens vragen bij mensen die een zakelijke rekening bij een bank hebben die zijn compliance zaakjes wel op orde hebben, hoeveel vragen en eisen er gesteld worden indien je wat grensoverschrijdende transacties doet. Die kant gaat het ook op voor particulieren. Voor alles wil de bank zich indekken, en aan die paranoïde wetgeving te voldoen. Probeer een paranoïde persoon maar eens gerust te stellen. Wat dat betreft zijn de door ABN AMRO afgestoten klanten, ondanks de ongemakken die het met zich meebrengt, misschien nog wel het beste af.

:atyourservice:

bananacreek

Ben mijn gsm verloren en kan geen geld meer laten overmaken de eerste "PAAR" maanden en dan nu nog meer erbij?....dan maar een keer naar Nederland?....."HET BELOOFDE LAND" ............. :denk:  :denk:  :denk:  :denk:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:

Kan dan ook niet meer betalingen in Nederland doen via internet.... :denk:  :denk:  :denk:

Wat een feest....



Ik vecht en kom boven?..... :denk:  :denk:  :denk:  :denk:  :confused2:  :confused2:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:


bananacreek


bananacreek

Sir Kano...dank voor het bericht en het geeft de betrokkenene iets meer tijd om plannen te bedenken.... :hoedjeaf:

innka3

Citaat van: bananacreek op vrijdag  2 maart 2018, 13:43:27
Ben mijn gsm verloren en kan geen geld meer laten overmaken de eerste "PAAR" maanden en dan nu nog meer erbij?....dan maar een keer naar Nederland?....."HET BELOOFDE LAND" ............. :denk:  :denk:  :denk:  :denk:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:

Kan dan ook niet meer betalingen in Nederland doen via internet.... :denk:  :denk:  :denk:

Wat een feest....

daarom doe ik niks met de telephone,ik heb zo'n papier met die code's er op van de ing .maar het positive is kan je ook minder opmaken ,als je er niet bij kunt.

bananacreek

Ik heb nooit van die codes op papier gehoord bij de ING..... :denk:  :denk:

Ik heb ze wel van Google.... :denk:  :denk:

Nu vroeg ik AXA of ik met de VISA card kon betalen en toen werd mij verteld: " Ja meneerke dat kan zo stuur de gegevens van uw card maar via email dan kunnen wij hier een interne betaling doen"................. :confused2:  :confused2:  :confused2:


Zijn ze nou helemaal besodemieterd?...dat is toch gevaarlijk? (dacht ik?)
Nu heb ik ze gevraagd (misschien domme vraag)...kan ik ook met PayPal betalen?...nog geen antwoord.... :denk:  :denk:

Zo zie je maar de voordelen van dit forum.... :thumb:  :thumb:

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn