Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Informatie gezocht

Gestart door Leen, woensdag 7 maart 2018, 16:41:40

Vorige topic - Volgende topic

Leen

Hey allemaal,

voor een nieuw tv-project ben ik op zoek naar informatie over een huwelijk met een buitenlandse vrouw.
Ik spreek hier over een documentaire, geen reality reeks over Belgen die de liefde in het buitenland zoeken.
We willen eigenlijk onderzoeken hoe je iemand in het buitenland kan leren kennen zonder bedot te worden / in de problemen te komen.
Met dit onderzoek willen we dan bekijken hoe we onze documentaire verder vorm kunnen geven.

Dus ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen (enkel info, niet om op tv te vertellen) met hun ervaringen (positief en negatief) met een partner in het buitenland.

Dit zijn de eerste vragen die bij mij opkomen:
- wat is de meest voorkomende manier om een partner te leren kennen op de Filipijnen (internet, ter plaatse, via kennissen,...)
- Ik lees hier veel reacties dat je een vast inkomen moet kunnen voorleggen als je je partner wil laten overkomen. Is het financieel moeilijk om iemand te laten overkomen? Is een vraag naar geld automatisch iets dat alarmbelletjes moet doen afgaan, of is het een vast onderdeel van de Filipijnse cultuur dat je je familie ondersteunt?
- hebben jullie gemerkt dat sommige mensen met minder goede bedoelingen een westerse partner zoekt?  Wanneer wisten jullie zeker dat jullie partner voor de liefde voor jullie koos?

Ik denk dat er nog veel meer te vertellen valt, maar dit is het eerste dat in mij opkomt.

Bedankt voor de reacties en de hulp bij mijn onderzoek.

Groeten,

Leen

Fail_over

Citaat van: Leen op woensdag  7 maart 2018, 16:41:40
Wanneer wisten jullie zeker dat jullie partner voor de liefde voor jullie koos?

Hallo Leen, bovenstaand is volgens mij de meest belangrijke vraag. Als je wat meer onderzoek gedaan zou hebben zou deze vraag misschien iets genuanceerder zijn.
Rest de vraag wat wil je bereiken met een eventuele tv opname? En waarom precies de Filipijnen?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

flipjov

Ik heb als belg mijn Filipijnse vrouw leren kennen in Zweden...

Adik

De vraag is hoe je zeker weet dat je niet door iemand of afstand wordt bedot. Wel, het is in mijn ogen ook vooral een kwestie van jezelf niet bedotten. En daarmee doel ik niet naïef en goedgelovig zijn, maar niet te snel conclusies trekken door gewoontes van daar (die je in het begin nog niet kent) in onze context te plaatsen. Zeker als je twijfel hebt of iemand voor de juiste redenen met je een relatie begint.

Een voorbeeld, het is in Phils vrij gebruikelijk meerdere mobiele nummers/telefoons te hebben. 1 voor Smart netwerk en 1 voor Globe. Ik had hier zomaar iets fouts achter kunnen zoeken. En zo zijn er tal van potentiële (mis)vattingen. Het is iets duaals. Het kan zowel een misvatting als een terechte 'rode vlag' zijn.

Geld netzo iets. Dat wordt niet altijd direct gevraagd, maar bij voorbeeld door hun problemen die je worden voorgelegd. Echter als je daar altijd iets achter zoekt (wat ik dus niet deed, er zijn genoeg rijkere vrijgezelle mannen maar toch hield ze contact met mij), loopt je hele relatie gelijk op eieren, want men zou dan geen steun bij je kunnen zoeken of gewoon met je delen waar ze zich zorgen over maken. Toch een wezenlijk onderdeel in een vriendschap.

Voor mij werkt het gewoon het beste door dezelfde houding te hanteren als ik met mijn maten doe. Die geef ik ook wel eens een rondje, of help ik met een en ander. Waarom zou ik dat dan niet doen met een vrouw die ik lief heb, en waarschijnlijk ondanks afstand meer tijd mee besteedt. Wederzijds zullen ze binnen hun mogelijkheden ook hun best doen.

Het is dus niet een enkele indicator, maar een hele serie met de juiste context. En dan nog weet je niet zeker of iets slechts een houding is, of dat je met het echte karakter van iemand te maken hebt. Ik zou zeggen, vergeet vooral niet dat dat de ander je op dat moment evenmin goed kent.

Door twijfels te hebben voorkom je dat je niet goed voor jezelf zorgt (lees een gemakkelijk slachtoffer wordt). Maar vertrouwen kan alleen maar groeien door onzekerheden te overwinnen.

Leen

Bedankt voor jullie reacties.
Eerst en vooral, ik ben gewoon op dit forum terecht gekomen, vandaar de specifieke vragen over de Filipijnen. Maar ik ben meerdere groepen mensen aan het aanspreken.
Adik, bedankt voor de informatie, daar zit zeker al een aantal bruikbare dingen tussen.

Fail_over

Citaat van: Leen op woensdag  7 maart 2018, 16:41:40
We willen eigenlijk onderzoeken hoe je iemand in het buitenland kan leren kennen zonder bedot te worden / in de problemen te komen.

Willen we dit niet allemaal? ... Een Smartphone via kapaza of amazon bestellen, betalen en dan een lege doos opgestuurd krijgen?  :weetikniet:  2 jaar chatten met een Thaise schone en wanneer je haar bezoekt blijk dat "ze" maar 1 gat heeft?  :weetikniet: Via Coolbleu een printer toegestuurd krijgen die bij aansluiting niet werkt.  :weetikniet:

"iemand in het buitenland kan leren kennen zonder bedot te worden".
Is onmogelijk, je moet zelf slimmer zijn, meer informatie inwinnen en je horizon verbreedden.
Zelf ter plaatse gaan en iemand daar ter plekke leren kennen. Zelf kennis gaan maken met de familie, de gebruiken de cultuur. Er geen geen enkele manier goed om enkel via online diensten een goede relatie op te bouwen als je via nullen en enen contact maakt met iemand waar je mee wilt samenleven.

Dit gaat altijd strijd en conflicten opleveren.

Je zegt het in principe zelf al: "in het buitenland kan leren kennen"

Draai het om: Hoe kan een vrouw die in een bijna uitgestorven stam in de middel of de jungle van Myramar jouw levenswijze leren kennen in Antwerpen, België?

Zie dit aub niet als krietiek, enkel als wakkerschudding.
Als je bovenstaande kan weerleggen hoor ik dat graag.

Als samenvatting kan ik zeggen dat je alleen een inschatting kan maken wie je voor je hebt door een ticket te boeken, en je naar je partner te begeven, want vanaf achter een beeldscherm is er geen enkel realistische inschatting te maken wie je partner is, of hoe deze zal reageren.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

tjenn

Citaat van: Fail_over op woensdag  7 maart 2018, 20:01:24
Citaat van: Leen op woensdag  7 maart 2018, 16:41:40
Wanneer wisten jullie zeker dat jullie partner voor de liefde voor jullie koos?

Hallo Leen, bovenstaand is volgens mij de meest belangrijke vraag. Als je wat meer onderzoek gedaan zou hebben zou deze vraag misschien iets genuanceerder zijn.
Rest de vraag wat wil je bereiken met een eventuele tv opname? En waarom precies de Filipijnen?
Sensatie zoals gewoonlijk en de Filipijnse meisjes weer in een slecht daglicht stellen zoals gewoonlijk.

Herbie

Citaat van: tjenn op zaterdag 10 maart 2018, 05:23:16
Citaat van: Fail_over op woensdag  7 maart 2018, 20:01:24
Citaat van: Leen op woensdag  7 maart 2018, 16:41:40
Wanneer wisten jullie zeker dat jullie partner voor de liefde voor jullie koos?

Hallo Leen, bovenstaand is volgens mij de meest belangrijke vraag. Als je wat meer onderzoek gedaan zou hebben zou deze vraag misschien iets genuanceerder zijn.
Rest de vraag wat wil je bereiken met een eventuele tv opname? En waarom precies de Filipijnen?
Sensatie zoals gewoonlijk en de Filipijnse meisjes weer in een slecht daglicht stellen zoals gewoonlijk.

Identiek het zelfde Leen, zoals jij, voor je partner gekozen hebt of nog moet kiezen :denk:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Cosyns Guy

Wat ik in het algemeen denk is dat als men met een buitenlandse vrouw wil trouwen men gediscrimineerd word.
Neem nu het voorleggen van voldoende inkomen.En zo zijn er nog wat zaken.
Nooit gehoord dat  men als Belg een Belgische wil huwen men een bewijs van inkomen moet kunnen voorleggen.
Nu,die onderzoeken,heb ik ook mijn twijfels over.
Sommige "onderzoeken" zijn puur sensatie zoekend,meestal stelt men de zaken dan nog in een negatiever daglicht voor dan ze zijn ook.
En hoe leert men iemand kennen,tja mogelijkheden legio.
Persoonlijk heb ik mijn vrouw leren kennen via MegaFriends en heb ik het geluk gehad misschien om een "goeie" te treffen.
Nu je kan wel iets voelen voor de persoon die je enkel kent via het internet,door chat of noem maar op maar het moment van de waarheid komt toch maar eens je die persoon in levende lijve ontmoet.
Dan nog de leeftijd,meeste mannen hier hebben al een huwelijk achter de rug,in vele gevallen denken we nuchterder over een nieuwe relatie,alhoewel dat ook nogal relatief is naar wat ik hier soms lees,roze wolkjes en zo als je begrijpt wat ik bedoel.
Een nieuwe relatie aangaan met een buitenlandse vrouw is echt zo verschillend niet met een Belgische of Nederlandse op zich,de valkuil kan het cultuur verschil zijn.
Als men daar niet kan aan wennen langs beide zijden is die relatie in vele gevallen al gedoemd om te mislukken.
Open van geest zijn is echt wel nodig denk ik persoonlijk bij een relatie of huwelijk met een buitenlandse partner.


stijn54

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 10 maart 2018, 15:11:04
Wat ik in het algemeen denk is dat als men met een buitenlandse vrouw wil trouwen men gediscrimineerd word.
Inderdaad. Als men de vergelijking maakt met het programma BLIND GETROUWD is dit zeker het geval.