Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

1 ste reis naar de Filippijnen

Gestart door Kristof, zondag 11 maart 2018, 13:22:47

Vorige topic - Volgende topic

Kristof

 :thankyoufw5: Ik heb uiteindelijk bij Cathay Pacific geboekt voor 725 €, van 03/04 tot 26/04, langer blijven was niet mogelijk, vandaar de iets duurdere prijs, en dan heb ik nog de vlucht van Manilla naar Iloilo City met Asia Airways voor 6000 peso..
Iedereen alvast bedankt voor de tips..
Heeft iemand tips wat dat de beste manier is om u te verplaatsen in die regio? Auto huren en zelf rijden? taxi? Mijn vriendin kwam af met een soort busje met chauffeur voor een 4000 peso per dag, maar dat lijkt mij wel heel duur eigenlijk..


kristof19

Citaat van: Kristof op dinsdag 13 maart 2018, 16:10:10
:thankyoufw5: Ik heb uiteindelijk bij Cathay Pacific geboekt voor 725 €, van 03/04 tot 26/04, langer blijven was niet mogelijk, vandaar de iets duurdere prijs, en dan heb ik nog de vlucht van Manilla naar Iloilo City met Asia Airways voor 6000 peso..
Iedereen alvast bedankt voor de tips..
Heeft iemand tips wat dat de beste manier is om u te verplaatsen in die regio? Auto huren en zelf rijden? taxi? Mijn vriendin kwam af met een soort busje met chauffeur voor een 4000 peso per dag, maar dat lijkt mij wel heel duur eigenlijk..

Natuurlijk veel te duur... Neem gewoon alle vervoer die voorhanden in naar gelang de afstand en het gewenste comfort.
Is de chauffeur met het busje voor 4k soms geen kennis of familie? :benweg:

Baliw-katok

Citaat van: Kristof op dinsdag 13 maart 2018, 16:10:10
Mijn vriendin kwam af met een soort busje met chauffeur voor een 4000 peso per dag, maar dat lijkt mij wel heel duur eigenlijk..

Zoals je naamgenoot zei "Natuurlijk veel te duur... " maar dat kan jij niet weten aangezien het je eerste reis naar de Filippijnen is.  Nu weet ik wel dat Pinoys altijd denken dat wij Westerlingen geld te veel hebben en alle luxe comfort nodig hebben ... maar als jouw vriendin zelf voorstelt om een busje met chauffeur in te huren voor 4000 pesos per dag dan heb ik daar wel mijn twijfels over. Zij moet toch weten dat dit een fel overdreven prijs is.

Bulldozer

Nou, ik vind 4000 peso een busje met chauffeur voor de hele dag niet echt overdreven duur hoor.
Misschien kunnen jullie dan de topic starter even helpen met adressen in Iloilo waar de busjes met chauffeurs goedkoper zijn!

In Iloilo zelf is niet zo gek veel te doen/zien. Ik zou zeker een trip naar Guimaras en Boracay plannen. Ik zelf had een auto gehuurd en zelf gereden, als je dat niet ziet zitten kan je voor een auto met chauffeur gaan, bus, jeepney of tricycle. Ohja, huur auto mag meestal niet op de ferry van de verhuurder, kreeg ik toen gezeur van toen ik het wel had gedaan...

Michaela

Een vervoer voor 4000 pesos met een chauffeur is normal in filippijnen en het is zeker goedkoop als het de hele dag is.
Ikzelf betaal 5000 pesos als mijn ouders mij komen halen vanaf vliegveld, 3 uur heen en 3 uur terug, dus niet de hele dag. Je moet nog rekening houden dat je de chauffeur laat eten anders heeft hij tampo en rij hij niet veilig :run:

Herbie

Je zou beter een brommer huren voor rond de 250 a 300 peso per dag. En als je hem voor heel je reis huurt kan dat nog goedkoper. Drie weken 5000. Maar niet aan kenissen of family :neeneenee: toch zeker je eerste reis niet.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

peldoman

Een pittige prijs Php 4000  daar komt dan het eten en drinken nog bij.
Hier in Davao Php 2900  hele dag incl. driver, was wel 1 jaar geleden.

kristof19

Sommige vinden 4k goedkoop. Hij is 22 dagen ter plaatse en als hij iedere dag het busje huurt (want hij zal waarschijnlijk veel willen zien) ligt hij aan 88k voor vervoer alleen. Mooi advies  :thumb:  voor een nieuwkomer.
Er zitten hier blijkbaar veel kapitaalkrachtigen :jajaja:

Tip aan Kristof. Neem de bus. Met een comfortabele airconbus kom je spotgoedkoop in de belangrijkste plaatsen en van daaruit neem je de plaatselijke vervoermiddelen. :thumb:

O.B.Bommel

Volgens mij worden hier appels met peren vergeleken. Ja, 4000 is te duur als je er niet de hele dag gebruik van maakt. Maar dat is bijna theorie, zoveel rijd je niet elke dag. Dan ben je gek dat je dat doet. Maar als je van hot naar her reist elke dag is het goedkoop. Mijn zwager haalde een kennis op in Bacolod vanuit Dumaguete en vroeg de vriendenprijs (mij ook voorgerekend) van 5000, commercieel was die 8000 (gebaseerd op het wegbrengen van een ton mango's onder Filipino's). Het is niet allemaal voor niks.

Gewoon een taxi nemen als je die nodig hebt en per rit bepalen. Kan je heel wat rijden tot 4000. Voor korte afstanden op de meter. Als je de eerste keer daar komt kijk het verkeer even af voordat je je in het verkeer stort met een brommertje.

Ja de bus is goedkoper maar die start waar je niet bent en stopt waar je niet wilt zijn. Bovendien is het uiterst oncomfortabel (voor een Europees postuur dan vind ik). Ik zou als nieuwkomer Jeepney's vermijden maar dat moet iedereen maar voor zichzelf weten, veel zakkenrollers daar. Neem dan maar een tricycle.

Het hangt er dus maar vanaf wat je wilt.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

tjenn

Je kan ook nog altijd afbieden normale zaak alhier en zeker als je Filipijnse vriendin erbij is.  Zeker niet via een hotel huren want dan betaal je veel geld. Wat ik kan aanraden is in de haven terminal met verschillende chauffeur dealen (geen drugs) :neeneenee:
Den ene heeft het geld meer nodig dan de andere. Heb zo in Dumaguete heel de dag rondgetoerd voor 2500 peso. Maar 3000 à 3500 peso is een normale prijs voor een heel de dag. Goodluck. :thumb: