Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

1 ste reis naar de Filippijnen

Gestart door Kristof, zondag 11 maart 2018, 13:22:47

Vorige topic - Volgende topic

Rc

Hey, ik vlieg volgende maand naar Manila en mijn ticket koste €578,- vanaf Schiphol naar Manila met 1 tussenstop in Guangzhou ik vlieg met China Southern Airlines, en vorig jaar zelfde trip met Cathay Pacific was ik €100,- duurder uit... dus zeker even het checken waard denk ik maar zo.. ps geboekt via Cheaptickets.

Rich

Rich de Nederbelg.

Riens

16  1/2 uur heen en 20 terug die route heb ik ook vaak gedaan.
Werd op die vluchten steeds ongevraagd in de bussinesclass geparkeert. Dat was altijd prettig aankomen.


Herbie

Citaat van: Riens op woensdag 14 maart 2018, 22:55:05
16  1/2 uur heen en 20 terug die route heb ik ook vaak gedaan.
Werd op die vluchten steeds ongevraagd in de bussinesclass geparkeert. Dat was altijd prettig aankomen.

Mij hebben ze ook al viermaal er in geplaats, lekker uit geslapen als je toekomt :thumb: hoe meer je vliegt hoe meer kans je hebt.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kristof

Citaat van: Rc op woensdag 14 maart 2018, 11:29:21
Hey, ik vlieg volgende maand naar Manila en mijn ticket koste €578,- vanaf Schiphol naar Manila met 1 tussenstop in Guangzhou ik vlieg met China Southern Airlines, en vorig jaar zelfde trip met Cathay Pacific was ik €100,- duurder uit... dus zeker even het checken waard denk ik maar zo.. ps geboekt via Cheaptickets.

Ja, het kan veel goedkoper, maar ik heb pas deze week geboekt voor 3 april te vertrekken, dus alles da goed van prijs is was allang weg, ik was eerst van plan om in Juni te gaan maar door werkomstandigheden hals over kop moeten beslissen om alsnog in April te gaan..

Kristof

Citaat van: Bulldozer op dinsdag 13 maart 2018, 21:43:08
Nou, ik vind 4000 peso een busje met chauffeur voor de hele dag niet echt overdreven duur hoor.
Misschien kunnen jullie dan de topic starter even helpen met adressen in Iloilo waar de busjes met chauffeurs goedkoper zijn!

In Iloilo zelf is niet zo gek veel te doen/zien. Ik zou zeker een trip naar Guimaras en Boracay plannen. Ik zelf had een auto gehuurd en zelf gereden, als je dat niet ziet zitten kan je voor een auto met chauffeur gaan, bus, jeepney of tricycle. Ohja, huur auto mag meestal niet op de ferry van de verhuurder, kreeg ik toen gezeur van toen ik het wel had gedaan...
De vriendin woont in Passi, ze had Boracay idd al meermaals vernoemd, dat schijnt serieus mooi te zijn, en het is voor reizen zoals dit 4000 peso, datzelfde busje zou mij komen afhalen aan Iloilo airport voor 1800 peso, dat is 2 uur op en 2 uur af en 1 a 2 uur wachten terplaatse, dat lijkt mij dan wel eerlijke prijs voor dit.
Maar ik ben wel niet van zin om daar dikwijls 4000 peso neer te tellen, misschien idd bromertje huren.

TheDolphin

Het hangt er een beetje va af waar je van houd en wat je wilt doen als je daar bent. Als je van jetskieën en parasailen houd kun je goed terecht op Boracay. Zelf zie ik Boracay als een toeristenfuik waar de prijzen erg hoog zijn en de natuur al weg is op het zandstrand na dan. Als je meer van de oorspronkelijke Filippijnen wilt zien kun je beter bij Caticlan de boot naar Tablas Island (Romblon Province) pakken. Daar kun je voor 600 pesos per dag een motor huren en overal naartoe waar je wilt het hele eiland verkennen en daar is het nog mooi groen en er zijn paradijselijke resorts te vinden waar het mooi snorkelen is  :duiken: . Of als je op Panay wilt blijven en je wilt de minder toeristische route nemen kun je goed terecht in de buurt van Pandan in het noord-westen van Panay en voor Culasi liggen een paar mooie eilandjes waar je naar toe kunt. En de eilandjes aan de noord oost kant van Panay zijn ook een optie.  :thumb: Veel succes daar leuk dat je voor de eerste keer gaat want dat doet me denken aan toen ik voor de eerste keer ging. De eerste keer is het indrukwekkendst. En pas bij mijn 6de bezoek begon ik goed te snappen hoe het werkt daar omdat ze alles aan elkaar doorvertellen over je en jij spreekt de taal niet dus dat heb je niet door. Zoals waar ze je zagen, met wie, waar je verblijft en waar je naar toe gaat en of je vrijgevig bent of juist niet.  :biggrinn:

Ronny55

Wat ik begrepen heb is , hij gaat zijn vriendin bezoeken als hoofdzaak , dan zijn al die andere attractie's bijzaak. Wat vervoer betreft, het openbaar vervoer is mss chaotisch maar wel veel beter dan in  :belgiesmiley: , ja kan vanaf je deur er overal mee naartoe , Tricats , Motorella's, Jeepneey's voor korte afstanden, Van's en bussen voor grotere afstanden, nooit of zelden wachttijden . Mss niet zo comfortabel als je gehuurd vervoer, maar een ervaring op zich en pakken beterkoop. heb nu wel mijn eigen vervoer, maar als we met ons 2 naar de plaatselijke "markt" gaan ,+/- 2km maken we nog gebruik van een 'Tricat" pik ons op voor de deur tot aan de markt en terug voor de deur , dan ben ik 28 php armer  :lachen: en geen gezeik om een parking te vinden en geen risiko op een kras van voor tot achter .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Groot gelijk Ronny55. Op die P28 zal het niet komen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Erik van de Ven

Ander alternatief: China Airlines. Gloednieuwe A350-900 op Amsterdam. Enige nadeel is dat de overstap in TPE 5 uur duurt op de heen weg. Terugweg kan in 1,5 uur. Mijn ticket was $620 in Maart van die jaar en wel 5 maanden vooruit geboekt. Ik zou vooral vanwege de overstap op TPE (saai) iets extra betalen voor Cathay via HK, wat gewoon een top maatschappij is en top vliegveld. Maar als de prijs echt de belangrijkste overweging is, is dit een alternatief.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven