als invalide met 1 been naar de Philipijnen

Gestart door alcyon, maandag 2 april 2018, 12:00:56

Vorige topic - Volgende topic

alcyon

 :nederlandsevlag:   :smiley-philippines:   :thankyoufw5: Graag had ik jullie mening. Zou heel graag op vakantie gaan naar de philipijnen maar heb maar 1 been , en alleen op de bonnevooi, hier in Belgie beweeg ik mij met een scootmobiel is dat daar te verkrijgen? alle raad is welkom ben ook diabeet en heb medicijnen kan ik die uit Belgie meenemen ?

alcyon36

Kano

Ik heb hier nog geen scootmobiel gezien.  Praktisch niets is behoorlijk aangepast aan mensen die een rolstoel/scootmobiel moeten gebruiken.  Je zult je moeten behelpen met vervoer per taxi mocht je niet in een tricycle, jeepney of bus kunnen komen.  Medicijnen kun je meenemen in een hoeveelheid die voldoende is voor het verblijf.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

 :welcome: scootmobiel heb ik hier al verschillende keren gezien, maar de voetpaden en wegen zijn er niet voor aangepast. Eentje met vier wielen is zeker aangeraden.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Scootmobile op de voetpaden in de  :smiley-philippines: ....... :lachen:  :lachen:  :lachen: ....tussen vele zaken staat een 40 cm hoog muurtje om het regenwater te stoppen....de de voetgangers slaan je dood.... :lachen:  :lachen:  :lachen: ....en dan tussen de weg en het voetpad is ook nog een verhoging om het regenwater te stoppen...een KANGAROEMOBIEL ZOU BETER ZIJN.... :thumb:  :thumb:  :thumb:



MISSCHIEN DIT MODEL?.... :denk:  :denk:



peldoman

Ja is wel te doen, gewoon je reis goed voorbereiden.
Hier in Davao city heb ik een winkel gezien waar ze die scootmobiels verkopen en verhuren.
Ook heb ik wel eens mensen in de stad gezien die op zo'n ding rond reden.
Ik zie ook steeds meer winkels en bedrijven die rekening houden met mensen die invalide zijn, speciale oprit voor scootmobiels ,rolstoelen.

Een van onze leden op dit forum leeft hier in Davao  met ook 1 been meen ik mij te herinneren.
Misschien dat hij je verder advies kan geven, als hij dat wil natuurlijk, daarom geen naam van mij .

Ronny55

Citaat van: peldoman op maandag  2 april 2018, 14:12:48
Ja is wel te doen, gewoon je reis goed voorbereiden.
Hier in Davao city heb ik een winkel gezien waar ze die scootmobiels verkopen en verhuren.
Ook heb ik wel eens mensen in de stad gezien die op zo'n ding rond reden.
Ik zie ook steeds meer winkels en bedrijven die rekening houden met mensen die invalide zijn, speciale oprit voor scootmobiels ,rolstoelen.

Een van onze leden op dit forum leeft hier in Davao  met ook 1 been meen ik mij te herinneren.
Misschien dat hij je verder advies kan geven, als hij dat wil natuurlijk, daarom geen naam van mij .
De vliegreis is geen probleem, dat kan met assistentie. eens hier , een tricat , die rijd met je de ganse dag rond voor 400 peso + verbruik. In de meeste malls zijn er rolstoelen ter beschikking. Het openbaar vervoer is hier van deur tot deur , werkt prima. Zal niet zeggen dat het allemaal "je van het is " maar zeker goed doenbaar.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

tjenn

Klopt allemaal wat Ronny55 zegt maar ook wat bananacreek vermeld voetpaden zijn hopeloos hier als er al zijn en op straat rijden met rolstoel of scootmobiel is zelfmoord. In de mall of luchthavens geen probleem alhoewel er veel binnenlandse vluchten alleen te betreden zijn met een verplaatsbare trap. Optie van Ronny55 eens je hier bent is het beste doenbaar. Waar een wil is is een weg. :thumb:

startagain

Alcyon,
ik ben al enkele keren met iemand met een beperking in de Filipijnen geweest. Een meisje, die in een rolstoel zit, en met maar 1 functionele hand.
Alles hangt er van af hoe goed je zelf je plan kan trekken, en welke plannen je hebt ter plaatse om rond te trekken, maar ik vind een manuele rolstoel (opplooibaar) het beste. Er zijn soms wel voorzieningen in malls ed, maar de WC's bv zijn meestal niet op scooters ingesteld. Als je een boottrip wil doen, geraak je niet aan boord, en bus idem. Iedereen is heel behulpzaam, dus een gewone rolstoel willen en kunnen ze duwen, opheffen ... en kan ook mee in de bus laadruimte.
WC's vond ik het grootste probleem. Dat is voor ons soms al een karwei wegens vuil, nat en/of moeilijk bereikbaar. Douchen is geen probleem. Plastic stoelen vind je overal, en dan een emmer water en klaar ;-). Het verblijf daar: via bekende sites kan je info krijgen of er een lift aanwezig is, de douche voldoende groot is etc..
Als je definitieve plannen hebt, zijn er mss wel mensen op het forum die via via een assistent voor je kunnen regelen. Dat kost je dan ca 100 euro/maand plus de kost (en inwoonst). Een private verpleegster kost een heel deel meer, en moeilijker te vinden denk ik.
Alvast veel plezier gewenst!
Move on.. to learn and improve

bananacreek

Zo gaat dat in Dumaguete....levensgevaarlijk met die pedicaps en Ceres Liners......... :run:  :run:  :run:  :run:  :run:  :run:

De bus op den foto miste maar bij een decimeter (10 cm)........... :confused2:  :confused2:  :denk:  :denk:

Voetpad?.............. :lachen:  :lachen:  :lachen:  :benweg:  :benweg:


Luke

En een bromfiets-helm is ook verboden zo te zien....

bananacreek

Motorhelm niet nodig except for the Highways in Dumaguete en dit IS een Highway.....maar geen nood hier.... :run:  :run:

tjenn

 :lachen: Daarom hou ik zo van de Filipijnen. Freedom at last. :thumb:

Rich

Citaat van: tjenn op donderdag 19 april 2018, 11:30:17
:lachen: Daarom hou ik zo van de Filipijnen. Freedom at last. :thumb:

Ten koste van je eigen veiligheid? Vreemde redenering  :ikkeniebegrijp:
Rich de Nederbelg.

tjenn

Citaat van: Rich op donderdag 19 april 2018, 13:12:36
Citaat van: tjenn op donderdag 19 april 2018, 11:30:17
:lachen: Daarom hou ik zo van de Filipijnen. Freedom at last. :thumb:

Ten koste van je eigen veiligheid? Vreemde redenering  :ikkeniebegrijp:
Is ook als grap bedoeld. Weet ook dat het niet veilig is en zeker op de Filipijnen.