belangrijke papieren versturen voor visum naar filipijnen?

Gestart door hakke, woensdag 30 mei 2018, 20:37:08

Vorige topic - Volgende topic

hakke

Heb gekeken bij bpost was het versturen 50€ maar weet niet of dit wel veilig is om de papieren te versturen? :denk:

Heb al vanuit de filipijnen met dhl verstuurt naar belgie was snel in belgie maar ook heel duur...en heb nu gekeken was 150€ om mijn pakketje te versturen.

Heeft er iemand nog ervaringen met bpost en dhl of een andere oplossing om te versturen.

Luc

Zijn dat enkel documenten? Dan is 150€ wel heel duur met DHL. Ik heb verleden jaar de documenten voor mijn schoondochter verstuurd via DHL. Dat was een envelop van iets van 1,2kg en daar verleden jaar mei 80€ voor betaald. Was na 4 dagen aangekomen in Leyte.

Ik was daarvoor wel naar een service center van DHL zelf gegaan. Eerst naar zo een winkel gegaan waar ze ook paketten versturen voor DHL maar die kenden daar niks van. Konden enkel paketten versturen met dozen van DHL. Van enveloppen versturen kenden ze niks van. Volgens de online site van DHL kun je alleen enveloppen versturen tot 300gr. Voor mij was DHL vlakbij Maastricht Airport dichtbij en daar kon ik zonder problemen meer gewicht versturen met envelop.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bulldozer

Gewoon per email! Is gratis. Goed inscannen en in kleur uitprinten. Is voor de Nederlandse ambassade / vfs global geen probleem.

hakke

Ja is voor pakket 150€ dacht omdat het gewicht 1.2kg is en enveloppe maar 300g mogen wegen dat dit niet ging maar zag nu  dat ik er 4 van 300g kan versturen voor 100€ :applaus:

En moest orgineel zijn dus orignele papieren + 2 copy voor belgische ambassade

Is wel een dure zaak vind ik voor wa papier...

Luc

Je kunt enkel de originele opsturen en haar daar 2 kopies laten maken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek


pinay lover

bij de visumaanvraag had ik ook een documentje vergeten .... rechtstreeks opgestuurd naar VFS is tegenwoordig wel handig ... 93 euro voor 1 blaadje ... gewoon het formaat van de envelop bepaalt de prijs. Niet het aantal bladen .... maar wel betrouwbaar en snel ....

Luke

Kijk ook eens op ups.com. Die gebruik ik steeds om documenten te verzenden. Bijna de helft goedkoper dan DHL in de Filipijnen, en in mijn geval ophalen aan huis zonder extra kost. De verzending kan misschien een dag langer duren.
In Belgie zijn boekhandelaars agenten voor UPS.

Pieter30

Ik betaal gewoon 11 euro voor het opzenden van documenten bij bpost, gewone A4 env. formaat. Blijft wel ongeveer 10 werkdagen onderweg.

Heb dit het laatste jaar 3x gedaan en is altijd aangekomen. Ik weet niet hoeveel gewicht erin mag, maar ik verzond ongeveer 10 pagina's.

Kano

Nog iemand recente ervaring met het verzenden van documenten van Nederland naar de Filipijnen. Post? DHL? UPS?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn