info over het kopen van een huis op de Filippijnen !

Gestart door marc999, zondag 31 mei 2009, 22:32:37

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Phil,

Wat ik gehoord heb is dat je WEL de dubbele nationaliteit kan hebben maar de Filipijnen aanvaarden geen andere nationaliteit dus voor de Filipijnen heb je de Belgische nationaliteit afgezworen maar in België aanvaarden ze de procedure niet zodat je uw Belgische nationaliteit behoud maar de Filipijnen weten dat dan niet en denken dat je alleen Filipijn bent zo iets in deze aard heb ik gehoord
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

ladgar

Tot voor +- 3 jaar , verloor een filippijn onmiddellijk zijn filippijnse nationaliteit als hij ook een andere nationaliteit kreeg.
Dat werden dan de 'former filipino citizens'.
Nu is dubbele nationaliteit ook toegelaten op de Filippijnen. En zij die vroeger hun nationaliteit verloren hebben wegens het verkrijgen van een andere nationaliteit kunnen nu ook hun filippijnse nationaliteit terug aanvragen.
Dubbele nationaliteit is dus nu mogelijk op de Filippijnen voor de filippijnen.

Luc

De vraag is zijn de kinderen in de Filippijnen geboren of in België? Zijn ze in de Filippijnen geboren voor je huwelijk en waren ze dus Filipino en vervolgens Belg geworden? Of eerst getrouwd, dan hier in België geboren? Dat maakt wel degelijk een verschil.

Indien in België geboren van een Filippijnse ouder moet je eerst een geboorteaangifte doen op de Filippijnse ambassade in Brussel binnen de 30 dagen. Anders moet je een laattijdige aangifte doen. Bewijs inleveren dat je vrouw de Filippijnse nationaliteit had op de dag van de geboorte. Geboorteakte van je vrouw en nog wat andere documenten. Op de ambassade weten ze dat het best. Alles in 3voud. Een hoop stempels . Dat is een dikke bundel. Daarmee kun je al een Filippijns paspoort aanvragen MAAR dat geld niet als erkenning in de Filippijnen zelf. Een paspoort is enkel een reisdocument en heeft in de Filippijnen zelf geen enkel waarde. Je moet met die bundel eerst in Manila naar de NSO. Daar wordt de geboorteaangifte geregistreert en krijg je een nummer. Daarmee moet je naar de Bureau of Immigration in Manila een aanvraag indienen tot "recognition as Filipino". Eerst wordt de aanvraag daar onderzocht of alle papieren in orde zijn. Document met goedkeuring. Dit document gaat naar het Ministry of Justice. Daar komt het voor het gerecht. Na goedkeuring krijg je pas je document van recognition.



Dat document met nummer van recognition gaat terug naar immigration. Terug naar immigration ducument invullen met al je vingerafdrukken. Dan pas heb je je kaart van "recognition of Filipino citizen" Die kaart heb je nodig om je rechten te laten gelden in de Filippijnen. Je paspoort is waardeloos. Indien minderjarig moet de moeder de aanvraag doen in Manila. Indien meerderjarig moet het kind de aanvraag zelf doen. De hele behandeling duurt maanden. Dat regel je niet tijdens een maandje vakantie.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Johan En Elvie

Citaat van: Luc op donderdag  9 juni 2011, 12:44:45
De vraag is zijn de kinderen in de Filippijnen geboren of in België? Zijn ze in de Filippijnen geboren voor je huwelijk en waren ze dus Filipino en vervolgens Belg geworden? Of eerst getrouwd, dan hier in België geboren? Dat maakt wel degelijk een verschil.

Indien in België geboren van een Filippijnse ouder moet je eerst een geboorteaangifte doen op de Filippijnse ambassade in Brussel binnen de 30 dagen. Anders moet je een laattijdige aangifte doen. Bewijs inleveren dat je vrouw de Filippijnse nationaliteit had op de dag van de geboorte. Geboorteakte van je vrouw en nog wat andere documenten. Op de ambassade weten ze dat het best. Alles in 3voud. Een hoop stempels . Dat is een dikke bundel. Daarmee kun je al een Filippijns paspoort aanvragen MAAR dat geld niet als erkenning in de Filippijnen zelf. Een paspoort is enkel een reisdocument en heeft in de Filippijnen zelf geen enkel waarde. Je moet met die bundel eerst in Manila naar de NSO. Daar wordt de geboorteaangifte geregistreert en krijg je een nummer. Daarmee moet je naar de Bureau of Immigration in Manila een aanvraag indienen tot "recognition as Filipino". Eerst wordt de aanvraag daar onderzocht of alle papieren in orde zijn. Document met goedkeuring. Dit document gaat naar het Ministry of Justice. Daar komt het voor het gerecht. Na goedkeuring krijg je pas je document van recognition.



Dat document met nummer van recognition gaat terug naar immigration. Terug naar immigration ducument invullen met al je vingerafdrukken. Dan pas heb je je kaart van "recognition of Filipino citizen" Die kaart heb je nodig om je rechten te laten gelden in de Filippijnen. Je paspoort is waardeloos. Indien minderjarig moet de moeder de aanvraag doen in Manila. Indien meerderjarig moet het kind de aanvraag zelf doen. De hele behandeling duurt maanden. Dat regel je niet tijdens een maandje vakantie.

Een kind maken duurt niet zo lang maar pffffff je zal als je dit leest je steeds op tijd terugtrekken hehe
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

steven

alvast bedankt voor het antwoord. Momenteel ben ik bezig met de geboorte aangifte vanuit belgië zodat mijn zoon de filipijnse nationaliteit ook zal verkrijgen. Ik vermoed dat de papieren automatisch door gestuurd worden aangezien men op de ambassade vroeg om een internationaal geboorte attest zodat men het in manilla ook zou verstaan bij het nso. Ik zal volgende week nog eens navraag doen als ik het internationale document heb.

Luc

Ja de geboorteaangifte kun je doen en die wordt verstuurd naar de NSO in Manila. Maar de BI wilde een fotocopie van de geboorteakte met het inschrijvingsnummer. Daarvoor moesten wij wel naar de NSO gaan. Dat werd ons trouwens gezegd op de ambassade. Het waren 3 bundels. 1 voor de aangifte geboorte naar Manila. 1 bleef op de ambassade en 1 kregen wij mee. Toen zei men neem die documenten mee de volgende keer dat je naar de Filippijnen gaat voor de aanvraag. Een fixer kan die kopie ook gaan halen, dan hoef  je geen uren te gaan aanschuiven. De aanvraag op de BI moet in ieder geval persoonlijk gedaan worden.


If I am a dual citizen, can I file a Petition for Recognition with the Philippine Consulate?

No. You must file the petition directly with the Bureau of Immigration at Magallanes Drive, Intramuros, Manila.

However, you can have the required documents authenticated with the Philippine Consulate before you submit them to the Bureau.

What is a Certificate of Recognition and how do I obtain it?

It is a proof of Philippine citizenship issued by the Bureau of Immigration (BI) and duly affirmed by the Department of Justice (DOJ). This is issued to children born abroad to a Filipino parent. To obtain the Identification Certificate, the minor or his parent/guardian must submit the following documents to the Bureau of Immigration:

    Letter of request to BI
    Authenticated birth certificate
    Original or certified true copy of birth certificate of Filipino parent (or any other proof of citizenship)
    Original or certified true copy of affidavit of citizenship executed by the Filipino parent
    Photocopy of data page in minor's passport
    Application fee

An Identification Certificate will be issued when the DOJ confirms the Order of Recognition from the BI.


RECOGNITION OF A FILIPINO CITIZEN
Schedule of Charges for Recognition as a Filipino Citizen

   
Upon Filing
   
Application Fee
   1,000.00
Legal Research Fee
      20.00
Express Lane Fee (Certification)
   500.00
Express Lane Fee (Filing)
   500.00
Certificate Fee
        500.00
Total
    2,520.00
   
Upon Implementation
   
Identification Research Fee
    3,000.00
Service Fee
    5,000.00
Legal Research Fee
    30.00
Express Lane Fee (Filing)
    500.00
Total
   8,530.00
   
With DOJ Affirmation
   
Processing Fee
   1,500.00
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Oh ja, nu begrijp ik het volledig. Je moet immers beide geboorteakten hebben. De Belgische geboorteakte en de Filippijnse. Voor de Belgische kun je een internationaal document krijgen in 4 talen. Gewoonlijk geven ze je hier op de gemeente een fotokopie van de akte in het Nederlands. Vraag de internationale akte en vergeet niet dat die moet getekend worden door de burgemeester of zijn gemachtigde. Anders is de akte niet geldig. Deze akte moet dan worden gelegaliseerd in de Filippijnse ambassade.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Citaat van: steven op woensdag  8 juni 2011, 20:25:56
Onze lange termijn planning is om ooit waarschijnlijk na mijn pensioen en die van haar ons te vestigen in de filipijnen regio Dasmarinas.

wat als ik een huis koop op naam van mijn zoon? Die heeft dubbele nationaliteit Belg/Filipijn.

Gaat dit problemen opleveren daar onze zoon nog minderjarig is of niet?
Kan hij dit later aan zijn kinderen doorgeven?

Een voorkeuroplossing voor zij die kinderen hebben. Indirect is het huis dan gemeenschappelijk net als het kind (de kinderen ). Logisch gezien moet een onroerend goed op naam van een minderjarige kunnen. Tegoeden kan, schulden niet. Doorgeven aan de kinderen van het kind (de kinderen ) door het kind (de kinderen ) kan via gewone vererving. Testament is alleen mogelijk als alle begunstigden de Filippijnse nationaliteit hebben.
Gezien je wacht tot na haar pensioen, zal het kind volwassen zijn en in  :eu: wonen. De kans dat het dan jullie eruit gooit om er zelf in te wonen is praktisch nul. Een verkoop is meestal toch maar één van de vogels in de lucht.

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  9 juni 2011, 10:15:32
Wat ik gehoord heb is dat je WEL de dubbele nationaliteit kan hebben maar de Filipijnen aanvaarden geen andere nationaliteit dus voor de Filipijnen heb je de Belgische nationaliteit afgezworen maar in België aanvaarden ze de procedure niet zodat je uw Belgische nationaliteit behoud maar de Filipijnen weten dat dan niet en denken dat je alleen Filipijn bent zo iets in deze aard heb ik gehoord

Juist en fout!
  • Juist: als een buitenlander de  :smiley-philippines: nationaliteit wil bekomen.
  • Fout: als de betrokkene ooit de  :smiley-philippines: nationaliteit had, maakt de  :smiley-philippines: overheid daar geen problemen over.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

Welke zijn de benodigde documenten die vaak nodig zijn op de Register of Deeds (in dit geval Dumaguete city, maar normaliter overal op de  :smiley-philippines:)













Nieuwe rates vanwege computer added services

wispelturig

Voor diegene die niet dringend op zoek naar een huis op bouwgrond, Ik bedoel daarmee, mensen die nog steeds aan het uitkijken of nog niet helemaal besloten om een huis te bouwen. Maar "In de planning stage" voor later. Er is een manier om zeker te zijn dat mens wordt nooit zoveel problemen zal krijgen. KOOP VIA DE BANK, waarom niet? PNB of Metro bank (mogelijk ander banken ook) heb dikwijls een "Liquidation assets". Soms verkopen zij bouwgrond, panden, commercial lot, huis en grond, auto etc.

Voordelen zijn natuurlijk het is legaal, no monkey business, ze helpen met het papier winkel, er is geen makelaar . Je betaalt de bank, ze geven ook een optie voor een lening, (maar mens moet eerst een klant zijn).


De nadelen zijn er ook natuurlijk zoals: het is misschien bezit, de vorige eigenaar wonen daar nog; misschien er is een squater die een bamboe of kokos huis gebouwd. Of misschien er is nog een dispute  of litigation process Misschien het is niet de ideaal plaats dat mens zoekt.. Maar ik ben ervan overtuigt dat banken verkoop geen vogelshuis noch potgrond. Wel meestal huis is nog niet helemaal af. De locatie is ook de belangrijke factor, zoals plaats waar overstroming altijd gebeurt, verkopen ze tegenwoordig een voordelige prijs.

Mens moet geduld hebben natuurlijk, heel goed uitkijken. Niet de eerste de beste pakken. Mijn vriendin vanuit Amerika heeft een huis kunnen kopen in Bacoor Cavite. Ze heeft vroeger gewerkt in Equitable bank toen het is nog niet merge met PCI bank. Ze wist dat het betrouwbaar is,  dat was in 2003, ze woon al in Amerika. Dus, ze heeft via een voormalig collega gevraag om iets te zoeken via de assets for sale of PNB, telkens hij iets gevonden stuurde zij mij en haar broer om de plaats te inspecteren. Ik wist het zelf niet meer hoeveel huis en grond hebben wij bezocht. Tot dat wij ene gevonden, die voldoet aan haar verwachtingen en natuurlijk haar budget.

Zoals ik zeg, het is maar één mogelijk manier  voor diegene die nog tijd heb om iets uit te zoeken. Niet de beste waarschijnlijk maar, we weet? :daag: