Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wk voetbal

Gestart door pieterbreugel1, zaterdag 23 juni 2018, 09:19:14

Vorige topic - Volgende topic

tjenn

Citaat van: Fail_over op zaterdag  7 juli 2018, 20:15:17
Ok,
De Nederlanders zijn voor de Vlamingen,
De Fransen voor de Walen?
Hoe zit dat?
De walen zijn voor de Fransen, de Vlamingen voor de Belgen en de Nederlanders zijn voor de Nederlanders, denk ik. :denk:

peldoman

Helemaal goed, en een beetje voor de Belgen ook natuurlijk!

Zag en hoorde op YouTube iemand zeggen dat Nederland bewust niet mee doet
om de Belgen ook eens een keer een kans te geven!
Kijk, dat vindt ik dan weer een beetje te ver gaan.

Adik

Gun België het van harte. Maar ben blij dat ik geen Belg ben. Zo ruim poule winnaar, en dan nu  in de knock-out fase 2 keer met de hakken over de sloot. Zou er hart patiënt van worden.

En dan heb ik het nog geen eens over Hazard gehad. Voor een top speler maakt hij wel vaak een verkeerde keuze. Waar een 1 - 2 op zijn plaats is gaat hij de drukte in dribbelen. Waar hij diep zou kunnen gaan een ander ruimte verschaffen wil hij de bal in de voet. Waar een medespeler en veel beter voor staat om te scoren probeert hij het toch zelf. Laat die man, aanvoerder nota bene, eens een voorbeeld nemen aan Lukaku en de Bruyne.

Maar allee, nog 2 keer winnen. Zal voor  :belgiesmiley:  duimen.  :thumb:

Rich

Hazard is een heel ander type speler dan Lukaku en de Bruyne Adik.

Hazard gaat met zijn snelheid en techniek makkelijk een paar mannetjes voorbij en zet zichzelf 1 op 1 voor de keeper en daarom scoort hij ook zoveel. De Bruyne is spelverdeler en zet anderen voor de keeper en scoort af en toe ook zelf met afstand schoten. Lukaku wordt steeds beter en heeft nu ook bewezen om in functie van anderen te spelen, hij maakt ruimte voor anderen, zoniet staat hij altijd op de juiste plaats om het af te maken.

België is de beste ploeg van het WK, en geluk moet je soms hebben maar dwing je ook af.  Nu moeten ze vlammen tot het einde  :thumb:
Rich de Nederbelg.

tjenn

Het sprookje is voorbij de slimste hebben gewonnen.

Herbie

Illegalen bedoel je, de onderkruipers.







Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Fail_over

Citaat van: tjenn op woensdag 11 juli 2018, 14:17:04
Het sprookje is voorbij de slimste hebben gewonnen.

Inderdaad. En dat is waarom ik niet van algemeen voetbal hou. De berekenheid buiten het veld maakt het spel tot een kansberekening, en niet tot iets waar het oorspronkelijk bedoelt voor is: De sportiviteit en de schoonheid van de acties.

Herinner mij de scene van Indiana Jones waarbij hij tegenover een wilde komt te staan die wild met zijn blinkende zwaarden zwaait om een gevecht uit te lokken waarbij Indie zijn pistool trek en de gast gewoon neerknalt en en omdraait en weggaat.

Waarom ik WEL naar de rode duivels heb gekeken is omdat ik vanaf het begin het gevoel heb gehad dat deze jongens in samenspel grootse dingen konden doen, en dat is nu wel gebleken. Tot de kwartfinale komen is voor zo'n klein landje een hele prestatie. En daar mogen jullie trots op zijn. Ik had heel even het gevoel dat de Belgen voetbalden als het NL Oranje team van welleer.  Je kunt voetballen als IQ of als EQ.

Triest dat Nederland zich niet gekwalificeerd heeft? Helemaal niet, soms is het niet het moment, niet met de juiste mensen, niet niet. Dan is het tijd voor een Fail_Over. Een stansformatie die de kansen voor de toekomst op een andere plaats, en ander moment, met andere mensen wel kan lukken.

Ik heb in ieder geval met heel veel spanning en plezier naar de wedstrijden zitten kijken. Tijd die ik anders naar een film zou zitten kijken, en dan heb ik toch meer fun aan zo'n wedstrijd. Of ze nu Wereld Kampioen zijn geworden of niet. Duh!


Brussel moet gewoon de WK winnaar uit de EU flikkeren! Hoppa!  :applaus:  :lachen:  :jajaja:  :happy:  :benweg:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

Citaat van: Fail_over op woensdag 11 juli 2018, 22:07:06
Herinner mij de scene van Indiana Jones waarbij hij tegenover een wilde komt te staan die wild met zijn blinkende zwaarden zwaait om een gevecht uit te lokken waarbij Indie zijn pistool trek en de gast gewoon neerknalt en en omdraait en weggaat.

Deze scene dus:

https://www.youtube.com/watch?v=7YyBtMxZgQs


Een opvallende scene is de volgende ook. Een rijke heerser overtuig je niet met goud maar met een exclusief speeltje:

https://www.youtube.com/watch?v=P3C386go1Mo
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luke

Citaat van: opinie op donderdag 12 juli 2018, 00:02:38
Citaat van: Fail_over op woensdag 11 juli 2018, 22:07:06
Herinner mij de scene van Indiana Jones waarbij hij tegenover een wilde komt te staan die wild met zijn blinkende zwaarden zwaait om een gevecht uit te lokken waarbij Indie zijn pistool trek en de gast gewoon neerknalt en en omdraait en weggaat.

Deze scene dus:

https://www.youtube.com/watch?v=7YyBtMxZgQs


Dat was niet in het originele script. Het was eerder een "uitvlucht" omdat Harrison Ford met het schijt zat...  :lachen:
http://herocomplex.latimes.com/movies/harrison-ford-raiders-of-the-lost-ark-swordsman-scene-was-my-idea/

Luc

Citaat van: Fail_over op woensdag 11 juli 2018, 22:07:06

Tot de kwartfinale komen is voor zo'n klein landje een hele prestatie. En daar mogen jullie trots op zijn.


Kroatië heeft volgens wiki 4.292.095 inwoners in 2017. Dat is minder dan de helft van België.

Meunier hebben ze echt gemist na zijn 2 gele kaarten. We hebben een aantal goede spelers maar als er eentje wegvalt zit er op de reservebank te weinig kwaliteit. Dembele was slecht. Lukaku vind ik persoonlijk overroepen. Mist teveel goede kansen. Landen als Frankrijk hebben maar 1 goede kans nodig.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.