Stukje grond kopen - Isabela/Palanan

Gestart door froggy007, dinsdag 24 juli 2018, 14:08:10

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

@ froggy
Ik ken het stukje land niet en de gebruikelijke prijzen maar ik vind de prijs ook wat aan de dure kant en dan al zeker in de middle of nowhere......

O.B.Bommel

Citaat van: kristof19 op woensdag 25 juli 2018, 07:02:58
@Bommel en Tom Poes
Ik wil niet negatief doen en maar juridisch heb je geen poot om op te staan als het erop aankomt. Wat je ook wilt regelen. Ik ben er altijd van uitgegaan dat je alles wat je daar investeert kwijt bent. Dus moet je ook niet alleen naar het relatieve bedrag kijken maar ook het absolute.

Als deze title op zijn vrouw haar naam komt te staan en de title is clean en alle formaliteiten werden vervuld waarom zou zijn vrouw dan juridisch geen poot hebben om op te staan?
Als wat erop aankomt?
Kunt u hier ook een voorbeeld van geven of eventjes nader verklaren?
Ik druk me in zoverre verkeerd uit dat zelfs als je het juridisch hebt vastgelegd dat je als buitenlander geen kans hebt. Mocht je het dan na procederen alsnog winnen dat moet het niet om teveel geld gaan want voor minder dan een ton leggen ze je om. Hier in de omgeving zijn er al 2 omgelegd die heel toevallig een onroerend goed probleem hadden. Ik heb nog steeds het vermoeden dat ook onze John (JFK) niet op natuurlijke wijze aan zijn eind is gekomen, had al een proces gewonnen en was met de volgende bezig.

Zo is hier momenteel veel te koop op de plaats waar de luchthaven moet komen. Hier werkt het andersom, de overheid onteigent en geeft een schijntje, daarom willen er veel nu vanaf. In Europa werkt dat andersom. En dan nog al die randverschijnselen eromheen nee mijn stelregel is wat je hier investeert ben je KWIJT. Dat heeft te maken met de woorden macht, rechtsonzekerheid en corruptie.

JFK, Rien van den Beld, Ivo achternaam vergeten, Matthijs X, Phil de Brit ook Larry al in problems vanwege zijn vrouw, legio legio legio in de afgelopen 20 jaar. En allemaal dachten ze het zal mij niet overkomen ik weet het beter. This is another world.

Maar iedereen die het desondanks wil doen en denkt sterker te zijn maakt mij niet uit het kost mij geen pegels, be my guest. Helaas komt het altijd weer terug omdat er altijd nieuwen binnenkomen en het gaat allemaal over hetzelfde.

En dan ook nog ruzie met je vrouw krijgen, die is ook leuk. 2 maanden geleden gehoord: Amerikaan koopt House and lot voor 9 miljoen. Na een tijdje wil vrouwtje een lening voor de familie. Amerikaan zegt no way. Tijdens zijn wat langere vakantie in Amerika komt hij terug. Verkocht voor 4 miljoen en die is weggegeven en toen alles kwijt. Dit is de meest recente. Ik weet niet of ze nog getrouwd zijn.

Zitten er hier zoveel "oliebaronnen"? Ik neem aan dat een pakweg 80000 euro voor een hoop mensen toch geen schijntje is waar je zo makkelijk over praat. En als je rijk bent zoek je beter een ander land.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

JFK werd vermoord (van zijn motor afgetrapt en een getuige wil niet openbaar komen....(zo ik hoorde)....... :denk:  :denk:

bananacreek

In de buurt van Dumaguete en omgeving zijn (waren) er toch wel tientallen (waaronder ik gedeeltelijk (het land) die aan het kortste eind hebben getrokken........mijn ex wil niet de helft aan mij geven van de 17 jaar lease van het andere huis en dacht dat als wanneer ik de pijp uit ben (paar maanden van nu) dan krijgt ze alles...maar dat heeft ze verkeerd bedacht want mijn deel gaat dan naar de government (BIR) zlolang ik geen testament heb gemaakt want we zijn "co-owners" en de gebouwen..... WAREN "CONJUGAL PROPERTIES" GEDURENDE DE MARRIAGE"...land altijd eigendom van de Filipina...hetzij bepaalde gevallen van inheritance... :denk:

Ik kon een Duitser hier die thuis kwam van zijn arbeit in zijn Heimat Duitsland en die vond een security guard bij de gate van zijn 14 million huis en mocht er niet in want zijn  :smiley-philippines: vrouw was verliefd geworden op de architect en ze had een BPO (Barangay Protection Order) gekregen waarbij hij niet meer binnen een straal van 500 meter van het (ex) huis mocht komen.......hij had vergeten om het huis bij de Assessors office op zijn naam te laten registreren... ...en zo zijn er meerdere die het stof hebben gebeten......rechtbank?... :lachen:  :lachen:  :lachen: .....geen schijn van kans als een foreigner... :neeneenee:  :neeneenee:  :neeneenee:

De leugens van mijn ex werden maar al te graag door de rechter geaccepteerd tot in de Supreme Court.......Halleluja.... :confused2:  :confused2:

Judge:....."Mr. Klootfiets where did you get the money from to pay for these properties in this case at bar?"....."FROM MY WAO YOUR HONOR ...THAT IS A DISABILITY ALLOWANCE BECAUSE THE DOCTORS CLAIMED I AM NOT NORMAL".... :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :run:  :run:  :run:  :run:  :run:  :run:

"Mrs. Klootfiets....where do you think you got the money from to purchase these properties ?"....."FROM SELLING AVON PRODUCTS YOUR HONOR".... :denk:  :denk:  :denk: .................. :congratualtionsis0:  :congratualtionsis0:  :congratualtionsis0:  :congratualtionsis0:


Kano

Vraag eens rond welke schade vorige thyphoons hebben aangericht. Als het een afgelegen stuk grond is bestaat er dan wel een gedocumenteerde en geregistreerde right of way en is dat alleen een wandelpad of kun je ook een auto gebruiken? Is er een electriciteitsaansluiting mogelijk zonder al te veel kosten? Denk aan trafos, kabel en palen (op andermans grond?). Is er water of weet je dat een deepwell mogelijk is. Is er gsm en wifi bereik? En dan de veiligheid. Ommuren zal wel erg kostbaar zijn.  Wat dan als er niemand is? Een security guard inhuren of het risico nemen dat het huis wordt gesloopt? Weet ook dat de aankoop van bouwmaterialen duurder zal zijn dan normaal als er geen concurrentie is en men hoort dat er een witneus gaat wonen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

Ommuren ja maar wat met de kant naar de zee? Ga je daar ook een muur optrekken. Weg je mooi uitzicht dan.

Golfbreker moet er waarschijnlijk ook komen, anders staat het zeewater na een aantal jaren aan je voordeur. Ook weg je mooi uitzicht met zo een golfbreker.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

froggy007

Eerst en vooral, bedankt voor alle reacties!

Laat me wel wezen; indien ik een risicovrije aankoop zou willen doen, dan weet ik dat dit zeker niet de beste keuze is :D

Ik heb enkele foto's toegevoegd; stuk grond ligt net naast de weg, 'right of way' is niet meteen van toepassing, omdat het stuk grond vanaf de weg loopt, en zo
een 600m tot het strand. Elektriciteit en water zijn volgens de eigenaar aanwezig, maar ik informeer daar zeker nog verder over; ik tracht zoveel mogelijk van de opmerkingen
die jullie geven mee te nemen.

Qua fencing zouden we in het begin enkel klein stukje fencen, enkel het gedeelte aan het strand waarop we initieel zouden bouwen.

Middle of nowhere is wel wat veel gezegd, er wonen daar natuurlijk wel mensen, en veel zaken worden per boot aangevoerd.
Hier nog een interessant (wie zin en tijd heeft) ivm de ontwikkeling van de weg: https://www.nytimes.com/2017/09/24/world/asia/philippines-remote-road.html

Iemand die een idee heeft over de gangbare grond en bouwprijzen?
Ik volg al een hele tijd de te koop stane gronden via facebook groepen, maar zie daar meestal wel veel duurdere gronden als het gaat over 'beachfronts'.



what is aluminum hydroxide









opinie

Citaat van: joost op dinsdag 24 juli 2018, 18:01:53

Hallo.
Heeft je vrouw nog steeds of behoudt ze haar Filipijnse Paspoort? Zo ja. Niets aan de hand. Als ze haar Filipijnse nationaliteit verliest dan kan ze dus ook geen eigenaar zijn van jullie te kopen stuk grond. Hoe ga je dit dan oplossen?
Joost.

:confused2:
http://yourhomeinthephilippines.com/can-former-filipino-citizens-own-land-in-the-philippines

The Philippine Constitution, specifically Article XII Section 8, states that natural-born Filipino citizens who have lost their Filipino citizenship may still acquire or be transferees of private lands but subject to limitations provided by law.  The transferee may acquire land voluntarily or involuntarily which includes sales on tax delinquency, foreclosures and executions of judgment.

If land is being purchased for residential purpose, a maximum of 1,000 square meters for urban land and 1 hectare for rural land is imposed; while a maximum of 5,000 square meters for urban land and 3 hectares for rural land is imposed for lands being purchased for investment or business purposes.

A person may acquire not more than two (2) lots which should be located in different cities or municipalities in the Philippines

Het verhaal dat enkel met behoud van de nationaliteit het mogelijk is om eigendom te hebben, vloeit voort uit de illusie dat men zal haciendero worden.

Citaat van: Luc op woensdag 25 juli 2018, 11:51:47
Ommuren ja maar wat met de kant naar de zee? Ga je daar ook een muur optrekken. Weg je mooi uitzicht dan.

Golfbreker moet er waarschijnlijk ook komen, anders staat het zeewater na een aantal jaren aan je voordeur. Ook weg je mooi uitzicht met zo een golfbreker.

Geen privé-constructies op minder dan 30 meter van de hoogwaterlijn. DENR komt het anders voor je afbreken. Vreet de zee aan het strand? Dan moet je daar mee leven en gebouwen afbreken die binnen de nieuwe 30 meter lijn liggen. Een strand mag niet afgesloten worden. Iedereen mag dus op jouw strand barbecueën want dat is openbaar domein.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

froggy007

"Geen privé-constructies op minder dan 30 meter van de hoogwaterlijn. DENR komt het anders voor je afbreken. Vreet de zee aan het strand? Dan moet je daar mee leven en gebouwen afbreken die binnen de nieuwe 30 meter lijn liggen. Een strand mag niet afgesloten worden. Iedereen mag dus op jouw strand barbecueën want dat is openbaar domein."

We zouden zowiezo niet té dicht tegen die waterlijn bouwen; diepte is 600m, dus we hebben wel een beetje marge.
Fencen aan de waterlijn => altijd nodig? Liefst niet natuurlijk..

Luc

Als ik het goed begrijp is het een stuk van 20 meter breed en 600 meter diep.

Koop je dan niet beter een mooi stuk in de bergen met uitzicht op zee? Dichtbij de weg die ze daar aanleggen. Heb je ook meer koelte tijdens de avond.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.