Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum aanvraag

Gestart door dirkske1006, donderdag 20 september 2018, 08:27:17

Vorige topic - Volgende topic

dirkske1006

hello,
ben sinds 6 maart ll getrouwd hier in Mandaluyong, Manilla.
Iemand die weet wat te doen voor permanent visum voor Belgie te verkrijgen voor mijn vrouw ??
weinig hulp van ambassade hier !! Visum voor kort verblijf reeds aangevraagd maar vragen bijkomende bewijzen zoals bewijs dat ik hier woon en uitreiksels bank om te bewijzen dat z genoeg geld heeft voor kort verblijf belgie (45€/dag). wat voor bull shit is dat ??

Rich

Of dat bulshit is dat is nog maar de vraag. Trouwens, je wist toch van tevoren dat het heel wat paperassen en rompslomp met zich meebrengt?

Beste wat je kan doen is meteen een D visum (gezinshereniging) aanvragen.

Info: https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/Gezinshereniging/Vraag_een_visum_D_gezinshereniging_aan.aspx

Succes.
Rich de Nederbelg.

dirkske1006

alle papieren in orde !!!! prob is admin hier !! aanvraag 31 juli ! grootste prob is dat ik niet wil ingeschreven staan over amb. maar adres in belgie wil behouden.
thx for reaction ! gr.

Nathan

Hey Dirk,

Het is inderdaad een knoeiboel op die ambassade. Probeer eens een toerist visum aan te vragen voor Frankrijk, als EU burger is dit perfect mogelijk. Dat zal gemakkelijker gaan, ik weet het uit ervaring want ik heb het zo gedaan.  :thumb: Tenslotte trekt Frankrijk de meeste toeristen in Europa op jaarbasis.

Je kan dan ook de gezinshereniging aanvragen op jou gemeente aan de hand van bijlage 19 ter  :lachen:

Nathan

Ronny55


Als ik het goed begrijp, woon je zogezegt op de  :smiley-philippines: .Tja, als jij wil ingeschreven blijven in  :belgiesmiley: zal het een knoeiboel blijven . Trouwens om ingeschreven te blijven in  :belgiesmiley: moet je er minimaal 6 maanden per jaar verblijven.

  Woon hier nu 11 jaar en mijn vrouw heeft al 3x probleemloos een visa gehad , gratis, voor multiple intrances , geldig 3 jaar. Dus, uw gelammeteer over de ambassade is volledig onterecht.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

tjenn

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 28 september 2018, 05:59:43

Als ik het goed begrijp, woon je zogezegt op de  :smiley-philippines: .Tja, als jij wil ingeschreven blijven in  :belgiesmiley: zal het een knoeiboel blijven . Trouwens om ingeschreven te blijven in  :belgiesmiley: moet je er minimaal 6 maanden per jaar verblijven.

  Woon hier nu 11 jaar en mijn vrouw heeft al 3x probleemloos een visa gehad , gratis, voor multiple intrances , geldig 3 jaar. Dus, uw gelammeteer over de ambassade is volledig onterecht.
Wat niet weet niet deert zou ik zeggen, ben al een paar jaar achter elkaar meer dan 6 maand verbleven in de Phil en tot hier toe toch geen problemen ondervonden toen ik terug kwam naar België.

stijn54

Citaat van: tjenn op maandag  1 oktober 2018, 14:00:16
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 28 september 2018, 05:59:43

Als ik het goed begrijp, woon je zogezegt op de  :smiley-philippines: .Tja, als jij wil ingeschreven blijven in  :belgiesmiley: zal het een knoeiboel blijven . Trouwens om ingeschreven te blijven in  :belgiesmiley: moet je er minimaal 6 maanden per jaar verblijven.

  Woon hier nu 11 jaar en mijn vrouw heeft al 3x probleemloos een visa gehad , gratis, voor multiple intrances , geldig 3 jaar. Dus, uw gelammeteer over de ambassade is volledig onterecht.
Wat niet weet niet deert zou ik zeggen, ben al een paar jaar achter elkaar meer dan 6 maand verbleven in de Phil en tot hier toe toch geen problemen ondervonden toen ik terug kwam naar België.

Ja het is belachelijk ook. Stel je gaat 8 maanden naar filipijnen in 2019 dan zou je moeten uitschrijven. Ben je van plan dan  meer dan zes maanden in Belgie te blijven moet je terug inschrijven enz.  :ikkeniebegrijp:

Luc

Als u tijdelijk en kortstondig buiten de gemeente van uw hoofdverblijfplaats verblijft moet u de dienst Burgerzaken van uw gemeente op de hoogte brengen. Uw hoofdverblijfplaats wordt niet gewijzigd door uw tijdelijke afwezigheid. U blijft ingeschreven in de registers van uw gemeente.

De mogelijkheden tot tijdelijke afwezigheid (binnen- of buitenland) worden strikt beperkt tot:

verblijf in een verpleeginrichting, rusthuis of psychiatrische instelling
minder dan 1 jaar afwezig zijn voor:
vakantieverblijf

reizen in verband met uw gezondheid
studie- of zakenreizen
beroepsopdrachten in binnen- of buitenland

U moet uw tijdelijke afwezigheid aangeven bij de dienst Burgerzaken van uw gemeente. Om een afvoering uit het bevolkingsregister te vermijden, is de mogelijkheid voorzien om aangifte te doen van elke tijdelijke afwezigheid van meer dan 3 maanden.

Een tijdelijke afwezigheid mag niet langer dan 1 jaar duren. U kunt de afwezigheid eenmalig verlengen met 1 jaar. Na die periode kan de gemeente aannemen dat u niet langer tijdelijk afwezig bent, maar daadwerkelijk in een andere Belgische gemeente of in het buitenland verblijft. In dat geval wordt u afgevoerd uit het bevolkingsregister.

Wanneer u meer dan 6 maanden ononderbroken afwezig bent op uw hoofdverblijfplaats zonder melding te maken van uw tijdelijke afwezigheid, kan dit aanleiding geven tot een afvoering van ambtswege door het college van burgemeester en schepenen, voor zover uw huidige woonplaats niet gekend is.

https://www.vlaanderen.be/nl/gemeenten-en-provincies/dienstverlening-van-gemeenten-en-provincies/melding-van-tijdelijke-afwezigheid
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tjenn

Dat moet gedoe in België hangt me al lang de keel uit. Daarom alleen al ben ik blij dat ik terug(november) naar de Filipijnen kan gaan en nu zeker met de verkiezingen op komst. Heb mijn volmacht papieren om te gaan stemmen al klaar gelegd. Fuck België tot binnen een jaar nog is, met de wil van God natuurlijk. :thumb: 

stijn54

@ Luc. Interessant wist ik niet. :applaus:  In Nederland is dat dan weer 8 maanden.