transfer terminal 1 naar terminal3

Gestart door extremebuddy, donderdag 11 oktober 2018, 13:38:45

Vorige topic - Volgende topic

extremebuddy

beste leden,

onze vlucht komt toe in manila terminal 1 om 13u en om 18u25 hebben we een vlucht in terminal 3. wat zijn de ervaringen om het best naar terminal 3 te gaan? shuttle of taxi en welke tijdspanne mogen we daarbij rekenen?  alle tips en ervaringen zijn welkom. we reizen met 3 kindjes.


mvg

Luke

Je hebt meer dan 3 uur de tijd om van terminal te veranderen.
In de aankomsthal van NAIA 1 kan je vragen naar de shuttle tijdschema en als dat wat lang uitvalt kan je nog een gele taxi (of van/busje) nemen, die zijn altijd ter beschikking in NAIA-1.
Ik zou zeker niet panikeren....

Ronny55

Er is een GRATIS shuttle dienst tussen de terminals, als voorbij de douane controle zijt zie je overal verwijzingen naar transfer. Concentreer je gewoon even naar rechts al je naar buiten gaat. Er is om de +/- 30 min een shuttle , het is de snelste verbinding tussen de terminals, gezien deze voor het grootste gedeelte over het terrein van de luchthaven rijd.

Uiteindelijk iemand gevonden via Grab, maar ondertussen door te vragen ook begrepen dat er buiten terminal 1 ook een shuttle bus rijdt, ongeveer om het half uur.
Dit is niet duur, en hebben we uiteindelijk gedaan waarbij we nog mooi op tijd in terminal 3 zijn aangekomen (we hadden slechts 1 uur tussen de beide en is gelukt).
Als je het niet precies weet zeg dan niets , maak de mensen niet onzeker. De shuttle is GRATIS , de beste manier om van de ene naar de andere terminal te gaan. Trek je ogen een beetje open , het staat overal goed aangegeven "Transfers- shuttle"
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Mijn laatste keer van de Filippijnen naar Nederland met de KLM had ik meer dan 12 uur vertraging.
Laatste keer van Nederland naar de Filippijnen met Cathay Pacific had ik 6 uur vertraging. In beide gevallen zou ik dus zo'n aansluitende vlucht gemist hebben. Vlieg je dan met een andere luchtvaartmaatschappij dan je eerste vlucht ben je je geld kwijt. Last minute 5 extra vliegtickets veranderen/opnieuw kopen is erg kostbaar. Als ik moet overstappen naar een apart geboekte vlucht dan zou ik minstens 1 dag overstaptijd nemen en dus een hotel in Manilla. Vertraging in Manilla komt vaker voor dan je denkt.

Riens

Je hebt toch wel een claim ingedient bij Cathay en KLM? Mijn laatste vertraging met de KLM leverde mij 600 euro op, en dat was maar 6 uur. En het indienen duurde 2 minuten.

Bulldozer

Bij klm wel, inderdaad 600 euro gekregen. CP wacht ik nog even af, moet volgende week weer terugvliegen.

flipjov

Haal je makkelijk... shuttle is goedkoopste (gratis). nog nooit vertragingen gehad van meer dan 1 uur zowel in europa als internationaal en reis toch wel 6-10 tal keer per jaar met het vliegtuig, mss heb ik gewoon geluk altijd ivm vertraging of cancels .. :)

Riens

Was het bij de shutle niet zo dat deze gratis is bij een connecting flight? Ik heb deze ook een paar keer genomen en bijna idereen betaalde 20peso en ik deed dat ook.
Ik moet er wel bij zeggen dat dat 2 jaar geleden is.

Ronny55

Citaat van: extremebuddy op donderdag 11 oktober 2018, 13:38:45
beste leden,

onze vlucht komt toe in manila terminal 1 om 13u en om 18u25 hebben we een vlucht in terminal 3. wat zijn de ervaringen om het best naar terminal 3 te gaan? shuttle of taxi en welke tijdspanne mogen we daarbij rekenen?  alle tips en ervaringen zijn welkom. we reizen met 3 kindjes.


mvg
Heb zopas vernomen dat de meeste "domestic" flights nu vertrekken vanaf terminal 2 of 4 . Goed checken welke terminal je moet zijn . Cebu pacific was steevast terminal 3 ...Cathay pac. vliegt nu ook op terminal 3 , toen ik voor mijn zus boekte (cathay) , nam ik dan ook Cebu pac. als domestic flight zodat ze niet van terminal moest veranderen, edoch, cebu pac. vertrok van terminal 2 , dat was in Juli JL.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Ronny55 op maandag 15 oktober 2018, 08:14:33
Citaat van: extremebuddy op donderdag 11 oktober 2018, 13:38:45
beste leden,

onze vlucht komt toe in manila terminal 1 om 13u en om 18u25 hebben we een vlucht in terminal 3. wat zijn de ervaringen om het best naar terminal 3 te gaan? shuttle of taxi en welke tijdspanne mogen we daarbij rekenen?  alle tips en ervaringen zijn welkom. we reizen met 3 kindjes.


mvg
Heb zopas vernomen dat de meeste "domestic" flights nu vertrekken vanaf terminal 2 of 4 . Goed checken welke terminal je moet zijn . Cebu pacific was steevast terminal 3 ...Cathay pac. vliegt nu ook op terminal 3 , toen ik voor mijn zus boekte (cathay) , nam ik dan ook Cebu pac. als domestic flight zodat ze niet van terminal moest veranderen, edoch, cebu pac. vertrok van terminal 2 , dat was in Juli JL.

https://www.rappler.com/business/199471-ninoy-aquino-international-airport-new-terminal-assignments-airlines-proposal

Had dit al eerder ergens gelezen...

BartD

Met een data SIM en 4G gebruik ikzelf Grab via mijn smartphone. Het gemak van een "eigen chauffeur" overweegt het gezeul met bagage met die gratis shuttle.
Er is een vaste afhaalplaats van Grab aan de terminal en je weet direct hoeveel het kost.

Ronny55

Citaat van: BartD op maandag 15 oktober 2018, 16:16:33
Met een data SIM en 4G gebruik ikzelf Grab via mijn smartphone. Het gemak van een "eigen chauffeur" overweegt het gezeul met bagage met die gratis shuttle.
Er is een vaste afhaalplaats van Grab aan de terminal en je weet direct hoeveel het kost.
Hoe gezeul met de bagage, van de band op het karretje , tot aan de shuttle , daar wordt het door hun opgeladen en daarna ook uitgeladen , terug op het karretje en naar de check-in. Met Grab moet je precies hetzelfde doen. Wij gebruiken Grab als we ergens in manila moeten zijn . ( Ambassade of naar haar zus)
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

extremebuddy

Allen bedankt, voor de nuttige info en ervaringen te delen. Ik zie dat ik me niet teveel zorgen moet maken. Ik zal wel grab installeren, je weet nooit dat het van pas komt.