20 voet container versturen van Nederland naar Davao

Gestart door orient, woensdag 15 mei 2019, 18:11:57

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: orient op maandag 20 mei 2019, 15:43:11
We zullen het zien. Een vriend van me is alweer 8 jaar geleden geëmigreerd naar de Filipijnen en daar was alles uitstekend aangekomen, zonder extra kosten.

Het zijn mijn persoonlijke spullen maar die zijn niet allemaal qua grootte in een balikbayan box te verschepen, vandaar dat ik een gedeelte (indien mogelijk) van een container wil afhuren.

Er is wel belangrijk veel corruptie afgenomen sinds president Duterte aan de macht is, dat is al zeer duidelijk merkbaar daar.
Ik woon inmiddels 5 jaar in Davao maar wil niet ieder jaar meer op en neer reizen om verplicht nog in NL te verblijven om de belastingen, verzekeringen, aow etc draaiende te houden, vandaar dat ik nu definitief wil emigreren.

Met een 13A (gehuwd met Filipina?) zou je uw persoonlijk spullen eenmalig taksvrij kunnen importeren.
Dit document is van 2012:
http://webportal.atlasintl.com/Customs%20Docs/Philippines.pdf

Cobra

#11
Toevallig lees ik dit, ben al paar jaar niet meer op forum geweest.

Een 20 voeter kost momenteel een 2000 euro of iets meer denk ik om te verschepen naar de PH. Daarvoor moet je niet bij een verhuismij of balikbayan box firma zijn of je moet geld teveel hebben.

Als je maar een halve container hebt, probeer hem dan te vullen  met iemand anders samen die verhuist naar de PH.

Een terugkerende filipina of een buitenlander met 13A visa hoeft geen belasting te betalen op inboedel, zal je op 1 naam moeten zetten als je iemand kan vinden die verhuist naar Davao of omstreken.

Vrijstelling voor belasting op je inboedel kon je vroeger krijgen via binnenlandse zaken in manilla, is mogelijk nu ook via elders te krijgen.

Je moet zijn bij een containerforwarder in Antwerpen of Rotterdam, een verhuisfirma huurt hem daar ook en jij betaalt dan de prijs maal 4 als je een verhuisfirma inschakelt.

Douanedocumenten vult de forwarder in, zal misschien 100 euro kosten.

Je krijgt dan 2 uur om te laden als de container komt op een camion, elk uur extra zal je een euro of 60-70 kosten denk ik.

Alles van te voren in dozen inpakken en klaarzetten en een man of 6-8 zien te charteren en op  2 uur zit alles er in.

Laatste prijs die ik hoorde van een 20 voeter naar de PH was 1700 euro en dat was een jaar of 5 terug.

Zoek bij alle containerforwarders en bel ze op.

Sommigen doen het niet meer voor particulieren. anderen wel.

Succes er mee !

En bytheway, ik spreek uit ervaring.


Luister vooral niet naar paniekzaaiers die zeggen roepen dat je beter alles  nieuw kan kopen in de PH.

Voor een goeie 2000 euro kan je daar echt je huis niet inrichten.

Nog een tip, heb je ruimte over, kan je oerdegelijke 2dehands eiken  meubelen kopen in de kringloop en meesturen, termieten lusten dat eiken niet, ligt te zwaar op de maag.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

orient

Hartelijk bedankt Luke en Cobra voor jullie informatie.
Helaas ben ik gescheiden van mijn Filipijnse vrouw, ik zit er echter wel aan te denken of zij misschien goederen naar haar familie in Davao wil sturen, dan kunnen we dat in 1 halve of misschien wel volle container doen en de kosten samen delen.
Ik weet echter niet of dat ook vrij van invoerrechten de Filipijnen mag binnenkomen, dat moet ik even uitzoeken.

Ronny55

  Hallo , kan me iemand zeggen of balikbayan box service - Marjan/Janvandoren uit Arendonk nog actief zijn???
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Guadalupe

Wie lacht niet wie de mens beziet.

Ronny55

Mooi , was bezig met LVM cargo, maar dat is gewoon een ramp , 1 maand om een lege box te leveren , nog 1 maand om die op te halen , dan meer dan 1 maand in het magazijn laten staan , de box is nu in Cebu . Al bijeen dat is van eind april tot nu , heb ze wel nog niet. De volgende box is begin september afgehaald en ook meer dan 1 maand laten staan en 17/10 verstuurd zou 30 december aankomen ... Die "first come first served" politiek van hun , dikke zever , de vriendjes eerst .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.