Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Dagloon in de Phils

Gestart door Digos, donderdag 15 april 2010, 14:25:21

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Hi Digos, kan je niet beter een vaste prijs afspreken ? Reken gewoon effe uit wat het jou waard is. Doen ze er nou 1 of 2 weken over, not your problem...

Kano

Maar als je teveel "advanced money" geeft dan doen ze er levenslang over  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ruff rider

Citaat van: Digos op donderdag 15 april 2010, 17:41:39

Wat moet ik me voorstellen bij een "pakyaw" contract  :ikkeniebegrijp:

Bedoel je hiermee misschien een vast bedrag (kwestie loon) voor het hele werk.....maakt niet uit hoe lang het duurt?

O0


:hoedjeaf:

Klopt het is een contract met een vaste prijs voor het werk (zonder materialen). Hoelang men dan over het werk doet maakt niet uit. Betaal bij aanvang enkel een voorschot (liefst zo klein mogelijk) en betaal het laatste stuk bij voltooiing.

greetz
Ruff Rider

Limburger

Als je per uur betaalt gebeurt het werk langzaam en uiterst nauwkeurig. Kies je voor Pakyaw dan gaat het snel maar de kwaliteit laat vaak te wensen over.

klootzakken (voorheen Jens)

ik zou ook een vaste prijs af spreken, met de mededeling niet goed geen poen, wel goed per man 500 peso extra .

druk ze direkt op het hard dat de muuren recht moeten en geen 10 cm uit het lood. niet recht geen geld en afbreken die hap.
dit geld evt ook voor de vloer.

DIGOS hou ons op de hoogte wil je , :lachen:

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

opinie

No cure, no pay zoals ik al zei. Stel duidelijk op voorhand de voorwaarden vast waaraan het werk moet voldoen. Een goede metselaar zal daar geen angst voor hebben. Ik denk dat een goede vakman ook snel kan werken als hij betaald wordt per opdracht want hoe meer goed afgewerkte opdrachten per maand hoe meer inkomen per maand.

Ook een knoeier kan er dagen over doen en nog steeds een kromme muur opleveren. Vooral als de SMB te dichtbij staat.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Digos


Bedankt voor jullie reactie's al.....maar ik ben er nog niet compleet uit, keuze hebben jullie me wel al gegeven maar.......

De werken zouden al starten op 1 mei.......en wij gaan pas 20 augustus naar ginder.

Dus er is geen witneus om te zien of de muren wel recht staan, of dat het is afgewerkt zoals wij het willen, er is wel degelijk een verschil tussen  :smiley-philippines: en  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: wat dat betreft.

Nu hebben ze daar iemand gevonden, die wilt de job doen voor 300 peso per dag tesamen met een maatje.....dus 2X maal 300 peso per dag.....voor zeven dagen, en een familielid doet het breekwerk.

Maar of het prima vakmensen zijn weet ik ook niet, ik ga maar voort op wat ze me vertellen  nu :weetikniet:

Toen we nog in de Phils woonde heb ik ook eens een stel, waterleiding laten aanleggen naar de garage naast het huis.......1500 peso zonder materialen...ok.

De eerste dag alles in orde, de tweede dag bleef onze watermeter lopen zonder dat er ergens een kraan open stond, en de derde dag liep de meter dubbel.

Ik heb er nadien zelf twee dagen aan bezig geweest om alle lekken te dichten.....ja vakmensen......vlug geld verdienen ja!!!!!

Daarmee men vraag over de ervaringen van jullie.

O0



LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Als je ze ziet afkomen met hun teflon tape weet je al genoeg  :neeneenee:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos


Teflon had nog goed geweest.

Maar ze hadden de hele leiding over toch een lange afstand (en in de grond ) in die blauwe pijpjes gemaakt (pvc), maar dan moet je het wel goed doen.

Blijkbaar hadden ze daar geen brood van gegeten en had ik het achteraf gezien beter zelf gedaan.....water in de garage is nooit meer goed gekomen.

En zelfs als we die leiding afsloten, liep onze watermeter nog, want ons huurhuis zat ook inéén met die blauwe pijpjes  :mauer:



O0

LIVE ONCE - LIVE IT

gosternokke

Logisch Digos dat je veel lekkage had die blauwe PVC pijpjes zijn niet bedoeld voor lange afstanden buiten het huis.Als de zon op die PVC schijnt zet het door de warmte uit en gaan de lijmverbindingen kapot.  Voor buiten moet je die zwarte  polyetyleen gebruiken die is ook veel flexibeler, die blauwe PVC is eigenlijk alleen geschikt voor binnen in huis