Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Broodoven

Gestart door Stef, zondag 14 juni 2020, 15:26:01

Vorige topic - Volgende topic

Stef

Beste leden .

Ik kan geen Filipino brood meer zien alle beleg er tussen gaat verloren aan de ziet smaak, , normaalI brood niet te verkrijgen , mijn vraag zijn er hier mensen die hun eigen, brood bakken en welke oven voldoet hier ..

Antonio

Hallo, ik had hetzelfde probleem, uiteindelijk prima licht volkoren brood gevonden bij French Baker in de SM Lanang mall in Davao.
Ze zitten in meerdere plaatsen uiteraard, waar woon je ?

Vanwege de lockdown konden we al 3 maanden niet zelf boodschappen doen (60+ mag in Davao niet van huis), dus is mijn echtgenote weer zelf brood gaan bakken. Dat deed ze in NL eigenlijk ook altijd, we kochten daar ook vrijwel geen brood bij de supermarkt.

Een goede mixer met deeghaken en een kleine elektrische oven zijn voldoende. Of natuurlijk een broodmachine, nog makkelijker.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

janvanderijt

ik heb een keukenmachine  en een oventje maak elke week brood en broodjes.
ik maak mijn brood op basis van een poolish altijd heerlijk brood :happy:

Guadalupe

In Cebu heb ik een broodbakmachientje ,het enige probleem is het verkijgen van goed volkorenmeel,het  meeste is bloem wat ze verkopen en daar zit niet veel in,net als pande sal en dat soort sooi,totaal geen voedingswaarde en smaakt naar niks. Bij Healthy Options heb ik wel roggemeel en tarwemeel gevonden uiteindelijk.
Soms lijkt het brood in de Filipijnen op volkorenbrood echter dan doen ze er zemelen door,het kaf van het koren.

In Nederland bak ik zuurdesembrood,niet te vergelijken met fabrieksbrood.Het smaakt 10 keer beter neemt echter wat meer tijd in beslag om te maken vanwege de lange rijstijden en het kneden.
In Cebu wil ik het ook gaan bakken,misschien ooit op grotere schaal maar dan gaat het op werk lijken en daar ben ik juist klaar mee.

https://www.xandrabaktbrood.nl/zuurdesem-2/basisrecept-desembrood-met-tarwedesem/
Wie lacht niet wie de mens beziet.

janvanderijt

we hebben hier in bacolod chef and backers daar kan ik alles kopen

loyd

Citaat van: Stef op zondag 14 juni 2020, 15:26:01
Beste leden .

Ik kan geen Filipino brood meer zien alle beleg er tussen gaat verloren aan de ziet smaak, , normaalI brood niet te verkrijgen , mijn vraag zijn er hier mensen die hun eigen, brood bakken en welke oven voldoet hier ..
Het meest normale brood in de filipijnen is Gardenia,En het smaakt echt het meest op ons nederlands Brood.

Antonio

Citaat van: loyd op dinsdag 16 juni 2020, 14:35:34
Het meest normale brood in de filipijnen is Gardenia,En het smaakt echt het meest op ons nederlands Brood.


Mee eens, en als je het even in de broodrooster stopt, is het net echt brood.
Ik kocht het altijd, totdat ik het brood van de French Baker ontdekte, maar wat mijn vrouw bakt is gewoonweg het allerbeste natuurlijk  :thankyoufw5:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Ronny55

Citaat van: Antonio op dinsdag 16 juni 2020, 14:42:24



Mee eens, en als je het even in de broodrooster stopt, is het net echt brood.
Ik kocht het altijd, totdat ik het brood van de French Baker ontdekte, maar wat mijn vrouw bakt is gewoonweg het allerbeste natuurlijk  :thankyoufw5:

Mouwveger  :lachen:  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.