Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: wiking op zondag 17 augustus 2014, 15:30:18

In nederland al pcs 10â,¬ en laptops 25euro. Kan wel uit als je er 5 verstuurd.

Dat bedoel ik dus, Amice. BB-dozen zijn erg groot en er passen een hoop laptops in  :lachen:  ( tezame met hagelslag, etc. etc. )
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: josv op zondag 17 augustus 2014, 15:53:21
Citaat van: wiking op zondag 17 augustus 2014, 15:30:18

In nederland al pcs 10â,¬ en laptops 25euro. Kan wel uit als je er 5 verstuurd.

Dat bedoel ik dus, Amice. BB-dozen zijn erg groot en er passen een hoop laptops in  :lachen:  ( tezame met hagelslag, etc. etc. )

Niks mis mee om een BBbox te versturen, daar niet van, maar ondanks dat de pc's en laptop 2e hands dan ook goedkoop zijn in  :eu:, verspeel je die winst toch weer door ze te versturen.

Afijn ieder het zijne. :thankyoufw5:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Rare mensen hier, klagen dat de euro omlaag gaat, komen naar de  :smiley-philippines: maar ze missen de  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: dingen (hagelslag,bitterballen, frikadellen enz) zozeer dat ze hopen geld willen spenderen om BB boxen te laten opsturen of bij duchshops die dingen bestellen ....Sorry maar als je die dingen zo erg mist dat bereid bent er dubbel voor te betalen .....Blijf dan in  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: . Begin dan ook niet te palaveren over aanpassen in de  :smiley-philippines: .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Goed idee, :thumb: we stoppen met het importeren van rijst in  :eu: wij eten immers aardappelen, moet jij eens kijken hoeveel Aziaten, Surinamers en Arabo's de biezen pakken.

Je bent een held Ronny55 je hebt zojuist het hele integratieprobleem opgelost.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 02:09:37
Goed idee, :thumb: we stoppen met het importeren van rijst in  :eu: wij eten immers aardappelen, moet jij eens kijken hoeveel Aziaten, Surinamers en Arabo's de biezen pakken.

Je bent een held Ronny55 je hebt zojuist het hele integratieprobleem opgelost.  :thumb:

:lachen: :lachen: Geen appels met citroenen vergelijken, je weet precies wat ik bedoel, het ging om zelf dingen te importeren. Met wat ik in Robinson kan kopen, daar kan ik het mee doen, maar ga niet zelf mijn eigen spullen die ik graag zou willen, ver overprijsd, beginnen te importeren met BB . Uiteraard heeft Robinson ook wel zaken die geimporteerd zijn, ook duurder maar betaalbaar. Wat ik graag heb en ik kan het hier niet vinden, now dan hebben we pech he.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

CitaatUiteraard heeft Robinson ook wel zaken die geimporteerd zijn, ook duurder maar betaalbaar.

:ikkeniebegrijp:
3 sprieten boerenkool(kale)dat is nog geen bord vol en dan ook nog enkel uit de USA voor P250( >â,¬4) vind ik niet betaalbaar moet ik zeggen. Ik heb ze dan ook maar laten liggen.

Nee :neeneenee: de Filipina's hebben het dienaangaande beter in het westen, daar is alles voor ze te koop dus diegene die het ervoor over heeft om het online te kopen of met BB te sturen moeten dat maar zelf weten.

Feit blijft dat het volk hier zo nationalistisch is dat ze simpelweg schijt hebben aan de buitenlanders. de tijd komt er weer aan dat er geen Frico kaas in de schappen te vinden is want de locale kaso de bola moet verkocht worden.  :jajaja:


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 04:15:07
CitaatUiteraard heeft Robinson ook wel zaken die geimporteerd zijn, ook duurder maar betaalbaar.

:ikkeniebegrijp:
3 sprieten boerenkool(kale)dat is nog geen bord vol en dan ook nog enkel uit de USA voor P250( >â,¬4) vind ik niet betaalbaar moet ik zeggen. Ik heb ze dan ook maar laten liggen.

Nee :neeneenee: de Filipina's hebben het dienaangaande beter in het westen, daar is alles voor ze te koop dus diegene die het ervoor over heeft om het online te kopen of met BB te sturen moeten dat maar zelf weten.

Feit blijft dat het volk hier zo nationalistisch is dat ze simpelweg schijt hebben aan de buitenlanders. de tijd komt er weer aan dat er geen Frico kaas in de schappen te vinden is want de locale kaso de bola moet verkocht worden.  :jajaja:

Voor groenten ed zitten wij hier uiteraard in een paradijs , bulidnon is de tuin van Mindanao en das vlakbij. Dus groenten ius voor ons geen punt en veel goedkoper dan bv rond Manila...Tja de kaas das iets anders, we hebben hier een duistse restaurateur en die heeft er zo'n klein winkeltje erbij , daar kan ik zelfs gouda kopen ok 70 peso de 100 gr niet echt goedkoop en uiteraard worst alle soorten ook wel iets duurder maar nog altijd beterkoop dan het zelf te importeren...maar ja af en toe wil je eens wat
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 02:09:37
Goed idee, :thumb: we stoppen met het importeren van rijst in  :eu: wij eten immers aardappelen, moet jij eens kijken hoeveel Aziaten, Surinamers en Arabo's de biezen pakken.

Je bent een held Ronny55 je hebt zojuist het hele integratieprobleem opgelost.  :thumb:
Rijst hoeft zelfs niet geimporteerd te worden.Kweken hier in Spanje en Italie zat genoeg rijst..

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 04:15:07
CitaatUiteraard heeft Robinson ook wel zaken die geimporteerd zijn, ook duurder maar betaalbaar.

:ikkeniebegrijp:
3 sprieten boerenkool(kale)dat is nog geen bord vol en dan ook nog enkel uit de USA voor P250( >â,¬4) vind ik niet betaalbaar moet ik zeggen. Ik heb ze dan ook maar laten liggen.

Nee :neeneenee: de Filipina's hebben het dienaangaande beter in het westen, daar is alles voor ze te koop dus diegene die het ervoor over heeft om het online te kopen of met BB te sturen moeten dat maar zelf weten.

Feit blijft dat het volk hier zo nationalistisch is dat ze simpelweg schijt hebben aan de buitenlanders. de tijd komt er weer aan dat er geen Frico kaas in de schappen te vinden is want de locale kaso de bola moet verkocht worden.  :jajaja:



Wat heeft nationalisme in hemelsnaam te maken met het importeren van voedsel voor " buitenlanders" ? Je leeft in een andere cultuur,andere eetgewoontes dan is mijn idee dat de buitenlander zich maar moet aanpassen aan de eetgewoontes van het land en iets specifieks wil van zijn thuisland het maar zelf moet invoeren op de 1 of andere manier.
Europeanen hebben toch ook het "schijt " aan andere culturen hun eetgewoontes,of heb ik het mis ?

Amice

Lijkt me niet, er is zoveel van/voor andere culturen te verkrijgen dat dit ballonnetje al moeilijk te verdedigen valt.

Daarnaast worden er geen geimporteerde produkten voor andere culturen uit de schappen gehaald om eigen maak door de strot te duwen, waarbij men zich ook nog eens af kan vragen waarom dat in de  :smiley-philippines:  nodig blijkt te zijn? Wellicht dat zelfs het eigen volk anders de eigen maak produkten laten liggen en toch de betere import koopt?

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent