Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

100 islands

Gestart door ganda, vrijdag 5 maart 2010, 03:16:23

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: Rich op maandag 19 april 2010, 11:06:24
Citaat van: boomerang op maandag 19 april 2010, 05:41:41
Citaat van: Rich op maandag 19 april 2010, 00:04:03
Da's correct JFK  :thumb: :lachen:

Een kijkje in de "hemel" oftewel Camagong St. Lahug. Cebu City :



Die quote begrijp ik eigenlijk niet  :ikkeniebegrijp: want zulke foto's kan je overal in de Filippijnen maken.

Deze zijn concreet gemaakt in Cebu City in Camagong St. Lahug.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Rich

Ja Boomerang dat snap ik ook wel  :lachen: Maar ik snap de quote niet in opzicht van mijn quote   :ikkeniebegrijp: :confused2:
Rich de Nederbelg.

JFK

Ikke okke nie Boomerang.
Als je wilde zeggen hoe slecht het toch wel in Cebu City gesteld is en dat helemaal niet klopt met het idee wat we van een hemel hebben, dan geef ik Rich gelijk dat hij zegt dat je dergelijke foto's in de meeste (zo niet alle !) steden in de meeste Aziatische (en ver daarbuiten) landen kunt maken.
En ZELFS AL ZOU Cebu City echt zo'n negatieve uitzondering maken, dan NOG zal Rich volgens mij met passie blijven zeggen:
"Daar waar mijn Versie is daar is voor mij de hemel".
Dus ....... ja hoe zit het nu eigenlijk met die quote ? :confused2:  :weetikniet: :ikkeniebegrijp:
JFKJFK

stip66

Citaat van: boomerang op maandag 19 april 2010, 05:41:41
Citaat van: Rich op maandag 19 april 2010, 00:04:03
Da's correct JFK  :thumb: :lachen:

Een kijkje MIJN "hemel" oftewel Camagong St. Lahug. Cebu City :


Ik denk dat Boomerang het zo bedoelde, iedere " hemel " is anders. Volgens mij wou hij enkel bedoelen dat de hemel een plaats is waar je je goed voelt.
Ter illurstratie post hij ook enkele cynische foto's van zijn hemel....
Het belangrijkste is dat je je goed voelt met je asawa, geen povere keuken, mankel straatje, enkele varkens of een haan die je geluk kunnen verpesten...  :denk:

Rich

Citaat van: JFK op maandag 19 april 2010, 14:59:45

"Daar waar mijn Versie is daar is voor mij de hemel".


Absoluut JFK  :thumb:


Zij betekent alles voor mij.


Mijn hemel op aarde.
Rich de Nederbelg.

boomerang

Citaat van: JFK op maandag 19 april 2010, 14:59:45
Ikke okke nie Boomerang.
Als je wilde zeggen hoe slecht het toch wel in Cebu City gesteld is en dat helemaal niet klopt met het idee wat we van een hemel hebben, dan geef ik Rich gelijk dat hij zegt dat je dergelijke foto's in de meeste (zo niet alle !) steden in de meeste Aziatische (en ver daarbuiten) landen kunt maken.
En ZELFS AL ZOU Cebu City echt zo'n negatieve uitzondering maken, dan NOG zal Rich volgens mij met passie blijven zeggen:
"Daar waar mijn Versie is daar is voor mij de hemel".
Dus ....... ja hoe zit het nu eigenlijk met die quote ? :confused2:  :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

Met mijn quote ben ik misschien iets haastig van leer getrokken door de stelling dat Cebu te vergelijken is met de hemel. Hierbij had ik in mijn haast even even het hoofd gezien de zin "Daar waar mijn Versie is daar is voor mij de hemel". Inderdaad kan een vrouw je het gevoel geven in de hemel beland te zijn.
Toevallig is dit dan in Cebu.

Voor mij persoonlijk is Cebu niet bepaald een begeerlijke plaats, ben daar diverse malen geweest en kan dus uit een stukje ervaring spreken. Maar zo heeft een ieder zijn voorkeuren.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

stip66


boomerang

Een kleine foto impressie van onze onlangs gehouden speurtocht naar een aantrekkelijk stukje bouwgrond aanbevolen door een kennis van mijn asawa in Cordova op Mactan Island.

Op een steenworp afstand wel een aantrekkelijk strandje met vissershaventje



Een idillisch dorpsstraatje


Maar de buitenwijken welke ons voor een lot werden aanbevolen waren minder aantrekkelijk temeer daar ik mijzelf over 10 jaar als min of meer bejaard beschouw.


Geen gebaande wegen.


Veel traditionele bouw.






Een troost in ieder geval smaakte de vers gesneden ananas na afloop verrukkelijk

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

callebaut






Maar de buitenwijken welke ons voor een lot werden aanbevolen waren minder aantrekkelijk temeer daar ik mijzelf over 10 jaar als min of meer bejaard beschouw.








Wat ook belangrijk is, is de afwatering ....al eens langsgeweest wanneer het hard regent ....bij zonneschijn oogt alles mooier ... (met krukken zal het toch moeilijker zijn) .... grapje ....

stip66

Hmmm, thx voor de mooie foto's, maar ik begrijp niet wat dit met 100 Islands te maken heeft  :ikkeniebegrijp: