franchise starten op de Filippijnen

Gestart door PHwaarde, woensdag 2 mei 2012, 05:58:13

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik zou graag een franchise willen starten op de Filippijnen. Een Jollibee/Mc Do/Chowking of iets dergelijks. Daar het benodigde startkapitaal te hoog voor mij alleen is, zou ik eens op dit forum willen informeren of er wellicht geïnteresseerden zijn waarmee we met meerdere personen samen zoiets kunnen opzetten.

Amice

7 eleven heeft momenteel anders leuke franchise voorwaarden.
Investering 1 miljoen als men er werkt en franchise nemer wilt worden is de investering P500000 :thumb:

Ze timmeren nogal aan de weg hier in manila want de een na de andere 7 eleven wordt geopend.

Indien je perse een eettent wilt hebben kijk dan eens naar andok's, die zijn goedkoper dan jollibee.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wiking

heb hier inderdaad ook al een tijdje voor gezocht. Zijn genoeg leuke zaken die een franschise formule hebben. BIjna bij elke jolibee of manginasal is het altijd druk en komen er gauw 100+ klanten per uur. Maar was er niet te lang om dit op lange termijn te kunnen beoordelen maar lijkt mij een interessante investering. ALs je een franchise in nederland wilt hebben moet je toch veel bijbetalen.


yepyep

#3
Er is veel startkapitaal nodig voor een Jollibee (30 miljoen pesos), McDonalds (40-50 miljoen pesos) en Chowking (weet ik niet).
Mang Inasal heeft momenteel een fee van 7-8 miljoen pesos als ik mij niet vergis en daarbij komt dan nog de verbouwing bij kijken.

De eerste drie keten zijn echte moneymakers, die open je en het geld komt binnen (met het juiste management natuurlijk). Mang Inasal kan ook goed lopen, echter denk ik ze niet zo populair zijn als de eerste drie keten en ik geloof dat het allemaal niet zo rooskleurig lijkt als dat het is. Wij hebben zelf gekeken naar een Chic-Boy, maar hebben dat op het laatste moment afgeblazen. Voornamelijk omdat we er achter kwamen dat de locatie helemaal niet zo goed was als dat we inschatte in eerste instantie. Chic-Boy en Mang-Inasal (Mang Inasal is door de Jollibee Group overgenomen) hebben net als Jollibee, Chowking en zelfs McDonalds een redelijk kleine profit marge, dus volume sales is nodig (lees hele goede foot traffic, locatie) om je ROI terug te verdienen binnen aanzienlijke tijd (2.5 - 4 jaar vind ik schappelijk).

En 100 klanten per uur bij Mang Inasal? Wij hebben dat weleens gemeten, misschien gedurende rush hour in malls of andere super locaties, maar zeker niet de gehele dag door..

En dan de laatste dooddoener: Je kan als buitenlander helaas niet deelnemen in een corporatie in de food business!


Luke

Er zijn ook nog de vele coffee shops en coffee bars.
Coffee bars is gemakkelijk te lokaliseren in de lobby van kantoorgebouwen en vraagt niet veel personeel (1 a 2 barista) en met wat populaire snacks kan het goed draaien.

Het hangt natuurlijk ook af van de huur die moet betaald worden maar ik denk dat de investering niet te hoog zijn.