Belastingen en RSZ als men in de PH woont

Gestart door freddyttt, vrijdag 5 juni 2009, 06:08:27

Vorige topic - Volgende topic

Kano

#20
Loonheffing is ook belasting.

De aangifte programma's 2008-2011 kun je hier downloaden http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/aangifte_inkomstenbelasting_buitenland/aangifte_2008_2011/aangifte_2008_2011_buitenlandse_belastingplichtigen

Het aangifteprogramma voor 2012 komt begin februari beschikbaar.


:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Hij moet als niet ingezetene wel het C biljet gebruiken en niet de gewone aangifte Dit C biljet komt inderdaad Febr beschikbaar op de site van de belastingdienst
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

LMBen

Heb het formulier over 2011 ingevuld en als het goed is moet ik 494â,¬ terug krijgen,  :applaus: dat zegt altans het programma.
Voor 2012 zal niet zoveel verschillen maar over 2013 ga ik dubbel zoveel loonheffing betalen dus dan wordt het nog intressanter.  :applaus:
Vooralsnog afwachten maar, nogmaals heel hartelijk dank voor jullie hulp, belasting is iets waar ik geen kaas van gegeten heb en ze maken het er niet makkelijker op hehe. Ben ik nou binnenlandse of buitenlandse belastingplichtige? Het is moeilijk lezen.
Toen ik nog werkzaam was werdt mijn aangifte altijd gedaan door een belasting consulend vandaar mijn ontwetendheid, en ik kreeg altijd terug dus ik was tevreden hehe.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ketelbinkie

Citaat van: Benincebu op dinsdag 29 januari 2013, 06:42:53
Heb het formulier over 2011 ingevuld en als het goed is moet ik 494â,¬ terug krijgen,  :applaus: dat zegt altans het programma.

Citaat van: Benincebu op zondag 27 januari 2013, 12:08:02
Ik heb vorig jaar â,¬288 loonheffing betaald over mijn aow en â,¬222 over mijn abp pensioen.
Had toen geen heffingskorting op beide, heb nu wel heffingskorting aangevraagd bij de svb hoop dat het wat opleverd hehe

Dus als ik het goed begrijp, was er in 2011 in totaal 228 + 222 = 450 euro aan loonheffing ingehouden en kreeg je uiteindelijk 494 euro terug. Het verschil zal hem wel zitten in heffingsrente of zoiets. In ieder geval kan je met die te verwachte teruggaaf weer wat leuke dingen doen in de  :smiley-philippines:.

LMBen

Ik heb nog niks terug maar volgens het aangifte programma zou ik dit terug moeten krijgen..
We wachten af en zal rapporteren wat er van waar is..
Kan wel even duren want de belasting ambtenaar mag natuurlijk niet te hard werken dat is in de cao geregeld
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

O.B.Bommel

Citaat van: Benincebu op dinsdag 29 januari 2013, 11:47:58
Kan wel even duren want de belasting ambtenaar mag natuurlijk niet te hard werken dat is in de cao geregeld
Dat klopt, is ook al een oude CAO die al jaren niet is aangepast  :lachen:
Schijnt nog ouder te worden de komende 2 jaar  :benweg: .
Tja, die leeftijd...... :jajaja: :thankyoufw5:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam