Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Walking ATM

Gestart door Phille, woensdag 17 maart 2010, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Inderdaad Robert, je hebt dat idd zeer goed gelezen en is ze idd niet gewend om met geld om te gaan, dat is nu precies de reden waarom ik het op deze manier oplos. En ik vergelijk de bedragen altijd in functie van de Filipijnse koopkracht, niet naar Europese waarden. 160 euro is hier niet de kop af, zoals je aangeeft moet men daar er een hele maand voor werken, als ze al zoveel verdienen, 10.000 php is al een beter loon.

En wat Puerto Galera betreft, ben er zelf al twee keer geweest en het is er de max! Wel white beach, want Sabang vind ik maar niets.

De reden waarom ik vermelding maakte van kuripot moet ik wat toelichten. Ik heb namelijk de pech, dat haar zus het geluk heeft om met een behoorlijk welstellende amerikaan samen te leven, daar zich alle luxe kan veroorloven die je maar kan inbeelden; twee nany's, wagen met driver, maid, riante villa met zwembad, etc ... Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat dergelijke luxe ondenkbaar is in Europa, maar tja, of ze dat wilt geloven is maar de vraag, zal ze zelf wel ervaren van zodra ze hier is. Maar het zorgt ervoor dat ze wat meer gewoon is. Tot nu toe kreeg ze via haar zus de nodige centen om zorgeloos te kunnen studeren, ze loopt ook altijd mooi gekleed rond. Is het echte leven natuurlijk niet, maar dat zal ze pas later aan den lijve ondervinden. Vandaar dat ik heel goed nadenk om al dan niet centen ter beschikking te stellen, hou dat zeer goed in het oog en probeer het zo beperkt als mogelijk te houden. Het idee om haar centen via een bankrekening te beschikking te stellen komt van mij, daar heeft ze nooit om gevraagd, maar ik weet dat ze een grote wens heeft om haar broer te helpen. Wel ik maak het in zekere mate mogelijk om dat te realiseren, maar ik weet heel goed, dat die 10.000 php bijlange niet voldoende is, maar dat moet ze dan maar zelf oplossen.

Robert

Heel Mindoro is mooi Phille, kan mooie tochten daar maken.
Al eens besproken in topic over Mindoro dacht ik, ja White Beach is mooi, maar ik heb wat vrienden in Sabang en drink daar graag een biertje, strand is niks klopt. Dan moet je stukje lopen naar Laguna, is het wat beter.
Je verhaal over die zus is zo herkenbaar, goede kennis van me heeft echt precies hetzelfde.
Echt een goede kerel, maar ook de zus van zijn vriendin heeft de jackpot. Een Duitser in dit geval, die helemaal gevuld is, laat al een groot huis bouwen in de provincie, dacht Biliran, en geeft echt bakken vol met geld aan haar.
Nu wil zij ook steeds meer en meer, dat is in mijn ogen wel een gevaar voor de relatie, tenminste in zijn geval is het dat wel.
Ik weet dat je volgend jaar gaat trouwen, vaak gewoon wel je eigen koers, anders wordt je er gek van.
Wanneer zit je weer in Puerto overigens.

Lenn

Beste Phille,
Als ik jouw postings lees vraag ik mij af of dat meisje serieus is.7000 of 5000php voor de kapper behoor je tot de upperclass.En zoals je ook al hebt geschreven dat je verloofde niet met geld kan omgaan heb ik enige vraagtekens???Is dit terecht? of zie ik het allemaal verkeerd?

Pjottr

Ik lees dit verhaal met stijgende verbazing. De prijzen reizen de pan uit 7000 voor de kapper??? Ik kom hier al 15 jaar en woon hier nu al jaren permanent.
Mijn vrouw gaat ook naar de kapper en dat niet alleen maar laat ook nog haar nagels doen.Voeten en handen. Haren worden geolied want dat vinden ze fijn de vrouwen en geknipt en gecouleurd. Welke kleur dan ook.
Ik betaal voor haar nog geen 1000 pesos en dat in Manila
Hier in de province liggen de prijzen iets lager maar niet veel.

Ik oordeel niet maar ik zou me 3 keer bedenken als destijds mijn vriendin om geld zou vragen.( Ze is nu mijn vrouw alweer 11 jaar)
Voor mij zou dat een reden zijn verder te kijken als ik dan toch perse een Filipijnse zou willen.
Een van belangrijkste waarschuwingen van heel veel mensen is heel voorzichtig te zijn met het sturen van geld en zeker als er om gevraagd wordt.

Ik oordeel niet maar ik heb grote twijfels als ik dit lees. Er zijn genoeg eerlijke (zeer arme) Filipinas die een hoge eigen waarde bezitten en niet om geld vragen ondanks de situatie. En.... zeker geen 7000 ps voor de kapper.

Gr
pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Mawibata



Citaat van: Robert op donderdag 25 maart 2010, 10:42:00
Phille,

Jij bent absoluut geen kuripot, 10000 pesos per maand is een mooi bedrag. Velen moeten daar een maand voor werken, je moet niet alles gaan vergelijken naar Europese maatstaven.

Mihmi kreeg van mij ook elke maand  â,±  10,000  toegezonden.

Het grootste deel gaf ze aan haar ouders, die nog 7 kinderen thuis hadden.   :thumb:

Ook zij mocht het geld vrij besteden.


WiLLy
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Lenn en Pjottr,

Jullie hebben mijn verhaal niet goed gelezen, zij heeft helemaal om geen geld gevraagd! Haar vriendin heeft mij eens laten vallen dat ze daar eens haar haar wilde laten doen en ik heb het zelf voorgesteld om dat eens te doen, omdat het haar Graduation is wilde ik haar een cadeautje doen. Ge moet de dingen niet uit zen context halen. Gun haar dit folieke nu ook eens.

EN zij is heel erg serieus, geloof mij maar, geloof maar dat ik heel goed weet waarmee ik bezig ben. Zij heeft nog nooit, maar dan ook nog nooit om geld gevraagd! Lees mijn verhaal zoals het gelezen moet worden.

En ik wil niet perse aan filipijnse, ik wil perse Cristy!

Cristy spreekt mij nu precies zoveel voor wie ze is, en ja, ze is door haar zussen wat verwend, dat weet ik. Maar welke vrouw wordt niet graag verwend?

Dus voor alle duidelijkheid, zij vraagt mij niet om geld!

Pieter-Jan

Citaat van: Phille op woensdag 24 maart 2010, 21:02:14
Citaat van: infas op woensdag 24 maart 2010, 20:53:54
Iedereen doet natuurlijk wat hij wilt maar ik vind het geen goed signaal naar haar toe om haar naar een kapper te sturen die zo duur is.
Als je het gemiddeld weekloon bekijkt in de filippijnen.....

Gelijk heb je Infas, maar haar graduation is nu wel een heel speciaal moment, anders zou ik dat niet doen hoor, alhoewel, ik ga dat nog ene keer doen, voor onze trouw, dan mag ze van mij dat nog eens doen  :jajaja:

Super. Hou u maar klaar phille! Uw nagels zullen ook mooi roze gelakt worden. Heb het ook allemaal ondergaan. Is eigelijk een transparante lak denk. komt gewoon wat roze door de natuurlijke kleur van de nagels

Rich

Mijn teennagels zijn nog steeds roze, maar van mijn handen heb ik het er onderweg naar huis (Belgie) wel verwijderd  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Phille

Ohhhjeeeeeeeee, bedankt voor de info, moet ik mij geen zorgen maken ! :biggrinn:

Pjottr

Citaat van: Phille op donderdag 25 maart 2010, 13:43:44
Lenn en Pjottr,

Jullie hebben mijn verhaal niet goed gelezen,



Ik heb geen intentie gehad om te wijzen. Mijn mening is door de jaren hier en de ervaring van anderen zo gevormd. Als dit geen betrekking heeft
op jou dan ben ik oprecht blij voor je en hoop dat je gelukkig wordt zoals velen. Ik meen wat ik zeg.

Gr
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.