Waar kan ik terecht voor het versturen van een Balikbayan Box ?

Gestart door Mawibata, zondag 7 juni 2009, 17:03:27

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: Amice op zondag 27 februari 2011, 23:39:48
Wat zitten jullie nou te katten?
Als er post verstuurd wordt vanuit nederland met TNT,dan kun je ook niet traceren of die wel verstuurd is en zelfs banken sturen een bankpasje op  deze manier. Die vaak nooit aankomt in de phils.

'je betaalt er genoeg voor' ??

Stuur datzelfde dan maar eens met DHL of Fedex en kijk eens wat je moet betalen?
Dan krijg je wel een track nummer om je zending online te volgen. tegen hoofdprijs.

Dat laatste zou voor johan een overdenking als extra service kunnen zijn, tegen meerprijs.
Niet tegenstaande dat er geen enkele balikbayanbox shipper ook maar n haar beter is of dergelijke service adequaat aanbied.

Het moge de wens der gedachten zijn, maar als er geen praktijk voorbeeld aanwezig  is die het beter doet ofwel het verlangde wel aanbied, is het appels met peren vergelijken en derhalve onjuist om dan te beweren dat een op het forum aanwezige aanbieder slechter is.

Het is veel belangrijker om te weten:
Hoeveel zendingen zijn er vervolgens nooit aangekomen?
Welke echte reden er achtersteekt dat een zending te laat wordt afgeleverd. (immers ingeval van storm of typhoon is dat al bijna zeker het geval en daar ervaren we in de filippijnen er genoeg van ieder jaar.)



wat zit jij nou te katten..?

ik vroeg hem gewoon of hij kon chekken of mijn dozen mee waren... of mag da ook al nie.????? kreeg geen bericht terug, niet met "ze zijn mee" of "ik weet het niet" ...

Johan En Elvie

Citaat van: xav op zondag 27 februari 2011, 13:40:22
Citaat van: Johan En Elvie op zondag 27 februari 2011, 13:10:25
ELJO Balikbayan Box vanaf nu onder eigen vleugels
www.balikbayan.be

Groetjes,
Johan

het ga je allesins goed met je eigen verzending Johan, maar ik betwijfel of ik nog met jou wil werken... je hebt zo te zien niks geleerd van het vorige incident met een ander forum lid, wanneer ik je een pm stuurde om zeker te zijn dat mijn dozen mee waren (wat een ander forum lid op andere manier te weten kwam) kreeg ik geen enkel antwoord.. zelfs niet dat je het zelf niet wist of dat je eens zou informeren... vraagt dit zoveel moeite om de mensen gewoon een pm terug te sturen met een simpel antwoord...? ik kan nu maar enkel HOPEN dat mijn dozen mee zijn, want de spullen heb ik daar direct nodig eens ik terug ben... nie goe bezig  :neeneenee:

Xav,

Ik ben verwonderd dit hier te lezen, voor eerst die persoonlijke mail had ik tot op nu nog NIET gelezen.
Hij staat inderdaad helemaal onderaan een rijtje andere persoonlijke mails heb ik nu gezien.
Ik zit niet zoals anderen ganse dagen op het forum en lees dan ook niet steeds persoonlijke mails die hierin verstuurd worden.
Om een antwoord op je vraag nu te geven wat ik nu pas kan omdat ik dit nu pas lees he, JA UW DOZEN ZIJN  GOED VERTROKKEN.
Veel beter en ik geef die raad aan alle anderen is me gewoon een mailtje in mijn mailbox te sturen op info@balikbayan.be of op mijn andere email adressen ik heb er genoeg, maar hier op het forum loop je veel heel veel kans dat ik dat niet lees.
Ben niet gewoon om daar naar te kijken en wat ik niet weet kan ik ook niet op reageren.
Om nu te besluiten dat je daarom niet meer met mij wil werken is wel een beetje raar.
Als je wacht op antwoord en het komt maar niet is er iets mis zeker met mij want had ik dat gezien had je binnen de 2 minuten wel antwoord gekregen daar ben ik zeker van.
Een gewoon telefoontje naar mij zou ook veel geholpen hebben hoor dat is heel eenvoudig om iets te weten te komen gewoon 0496/97.01.19 staat op de website.

De reden waarom ik trouwens op eigen houtje ben begonnen is omdat ik juist van de persoon waar ik als agent van was helemaal geen informatie had over de zendingen en op geen enkele vraag ook kon antwoorden.
Daarom dat ik dit anders wil doen en aan mijn agenten meegeven waar de boot zit hoe ver het staat met de zendingen, ik weet dat een klant daar goed voor betaald en dat informatie geven het minste is wat je kan doen.
Dus vanaf nu heb ik het probleem niet meer dat ik er zelf geen informatie over heb en mijn agenten zullen ook van alles op de hoogte gehouden worden.
Jullie moeten wel ook een beetje begripvol zijn ook he, een persoonlijk bericht sturen waar je van uit gaat dat ik dat altijd vlug heb gelezen is helemaal fout.

Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Ja Xav je krijgt inderdaad in je mailbox daar ook bericht van maar dat staat tussen 20 andere berichten van reacties op items op dit forum. Over het algemeen klik op er op ééntje hiervan, kom ik op het forum terecht over een item die me interesseert, de rest van die berichten gaan zonder te openen in de prullenmand en ja ook als daar een persoonlijke mail tussen staat wat misschien verkeerd is van mij maar je kan me dat niet kwalijk nemen omdat die mail op elkaar gelijken en ik snel moet zijn om geen tijd te verliezen.

Wat Fonzie zijn dozen betreft, ja deze waren te laat verzonden maar buiten mijn medeweten wat kon ik doen dan door te geven wat ik wist of niet wist, dit was trouwens de druppel die de emmer voor mij deed overlopen en waarop ik beslist heb om dit helemaal zelf in handen te nemen, zo kan ik inderdaad niet werken en wil dit beter doen.
Ik zou zeggen waarom mij reeds afschieten voor ik nog goed en wel ben vertrokken, de bedoeling is dat de eerste container gaat rond 15 april 2011 (de juiste vertrekdatum weet ik nu nog niet en kan ik nog niet weten ook) zoals dolfijn76 zegt of probeert te zeggen is dat een container op de boot gaat verzegeld wordt op een bepaalde datum maar daarom is hij nog niet vertrokken, meestal staat hij dan nog een paar dagen in de haven voor hij daadwerkelijk vertrekt en daarom kan je moeilijk zeggen elke 15de van de maand zal hij vertrekken.
Maar ik moet zo wel comminiseren naar mijn klanten als ik dit niet doe is er geen richtdatum en brengen ze de dozen altijd de laatste dag allemaal samen binnen of verwachten ze dat we bij hen thuis die dozen allemaal op dezelfde dag gaan ophalen.
Dus als ik zeg de boot vertrekt op de 15de en alle dozen moeten binnen zijn de 10de dan heb ik daar een goede reden voor, de 12de of zo komt de container aan huis wordt hij geladen en vertrekt naar de haven waar hij dan rond de 15de vertrekt maar dat kan ook wel eens uitlopen hé ik kan niet beslissen wanneer de kapitein moet vertrekken.
Ook welk traject die boot doet heb ik natuurlijk geen inspraak in he. Die boten gaan niet in één ruk naar daar en maken soms tussenstops in andere havens, en daarom kan je niet te veel op voorhand zeggen hoe lang de vracht zal onderweg zijn MAAR ik kan dat wel van zodra de boot vertrekt dan is er een schema die ik dan ook kan meedelen.
Het kan zijn dat de boot 29 dagen onderweg is maar het kan ook 40 of meer dagen zijn.
Van zodra hij in Antwerpen vertrekt weet ik dat en dan kan ik dit doorgeven aan mijn agenten en klanten die er om vragen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Het probleem met de andere waarvoor ik werkte was dat de dozen eenmaal daar aangekomen verdeeld werden door hun eigen familie en dat ze geen vast stramien hadden, de ene keer gaan ze eerst die richting uit de andere keer ander dus wisten ze hier in België zelf niet wanneer een doos nu echt ging of gaat aankomen wat bij de klanten begrijpelijk veel frustratie met zich mee brengt.
Ik kies niet voor mijn eigen familie maar doe beroep op en betrouwbare firma die ik veel meer moet betalen maar waar ik kan op rekenen, ze leveren ook dozen van andere balikbayan firmas uit Duitsland, Amerika, Canada en andere.
Ik heb die gemaild (een gewoon mailtje dus) met de vraag of ze tevreden zijn over deze firma en ze zijn allemaal vol lof over deze firma want je moet ook het kaf van het koren kunnen scheiden.
Dus mijn huiswerk is goed gemaakt nu nog het examen.
Uiteraard moet ik het zelf afwachten wat het gaat worden maar ik heb me voorgenomen om mijn klanten altijd heel goed te informeren omdat ik gezien heb hoe het niet moet en als er een probleem is zal ik de eerste zijn om dit helemaal en goed op te lossen.
Uiteraard moeten klanten ook niet het onmogelijke vragen maar als ze recht in hun schoenen staan moet er gepast gevolg aan gegeven worden.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

josv

Citaathé ik kan niet beslissen wanneer de kapitein moet vertrekken.
Ook welk traject die boot doet heb ik natuurlijk geen inspraak in he

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Dat valt me nou tegen, voor dat geld kunnen ze toch wel 'n prive-vrachtschip verwachten

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

xav

tja... dan zijn we beiden wat in de fout gegaan... volgende keer stuur ik het dan via de site... je hebt nu waarschijnlijk wel al jou binnen gekomen berichten gelezen op het forum...

Johan En Elvie

Onze zending gaat op 15 april 2011, alle dozen en andere goederen binnen voor 10 april aub.
at your service
www.balikbayan.be
Groetjes,
Johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Onze Container imet Balikbayan Dozen is (bijna) vertrokken ziehier het schema:

Verwachte vertrekdatum: Antwerp 24/04/2011
Verwachte aankomsttijd in Manila 24/05/2011
Levering dozen in de Filippijnen
Metro Manila + 3 to 4 dagen
Luzon + 7 tot 10 dagen
Visayas en Mindanao + 15 to 20 dagen

Zo zal er voor elke maand een zendschema op onze website en facebook geplaatst worden.

ELJO Balikbayan Box
www.balikbayan.be

Met vriendelijke groeten,
Johan en Elvie
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

bedankt johan en elvie dit vind ik en goed idee zodat iedereen weet wanneer hij ongeveer zijn dozen kan verwachten .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

xav

niet om afbraak te doen op jou Johan... maar wilde toch es melden dat de dozen waar ik naar vroeg voor ik vertrok of ze mee waren met de container dus NIET meewaren... wij maar bellen naar de contact persoon in phils om te weten wanneer we de dozen konden verwachten op palawan... elke keer was het van "in a couple of days sir", laatste keer toen we belden kregen we te horen dat er maar 1 doos voor palawan mee was en dat die niet voor ons was...  :crazy:

de dozen zijn er dus nog altijd niet!!!!!!!!! kregen we als excus dat het niet de schuld van hun bedrijf was maar van de containerdienst die alles in de container propt... alsof dat water aan mijn dijk brengt...

zal de volgende keer eens gebruik maken van jou dienst Johan, hopelijk zal het bij jullie wat beter verlopen...