Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Uitkering?

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), woensdag 10 juni 2009, 16:36:04

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

 


                                                              EEN UITKERING


WIST U DAT ?.

als u in de filippijnen woond en er een zaak begint  [bijv  sari sari store] of iets dergelijks , als het niet meer loopt of u gaat valiet , in iedergeval als u zich niet meer bedruipen kunt.
dan kan u naar de ambasade heen gaan en er een uitkering aan vragen.

WIE WEET HIER HET ZIJNE VAN?


jens............
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

xav

hahahah dan start ik alvast iets op die zeker gedoomd is, krijg je zeker al geld om niks te doen en zal je er misschien al kunnen van leven ook  :lachen:

Digos


Nog nooit niet van gehoord.

Jens waar heb je dat idee vandaan?

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

Ben diverse keren bij de ambassade geweest, maar voorzover ik weet kan je daar alleen geld brengen en niet halen :haha:  Maar misschien heb ik iets gemist.  :weetikniet:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

klootzakken (voorheen Jens)

ik zelf kom nooit op zo,n ambassde , maar misschien kan het iemand navragen. ik heb dit gehoord van een vriend van mij die zelf 7 jaar in manila heeft gewoond. ik heb dan ook geen reden om hier aan te twijfelen.

het gaat hier over een persoon die 15 jaar geleden een uitkering ontving in manila en dit liep idd via de ambassade, hij moest ook iedere maand een werk briefje inleveren, de hoogte van de uitkering was toen 600 gulden per maand.
aldus, zo is het mij verteld.

ik heb hier dan ook nog nooit iets over gelezen op welk forum dan ook.

maar niet geschoten is altijd mis nietwaar. dus voor diegene die denkt daar aanspraak op te maken ,,,,, probeer het eens .

zolang je holl of belg bent in een ander land , heb je toch rechten en plichten in je vaderland nietwaar?.

oke hoe het presies in elkaar zit weet ik natuurlijk ook niet. misschien horen wij het nog hier.

jens.........



grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Digos


Nou 15 jaar geleden.....is wel al een hele tijd geleden en ondertussen is er al veel water naar de zee gestroomd en zijn de regels en wetten meerdere malen veranderd.

Regels en wetten verschillen ook met  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: omdat je spreekt over 600 gulden.

De plichten vervallen gewoonlijk niet, maar de rechten wel.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

sasib

#6
Wellicht niet helemaal in lijn met dit topic maar wel goed om te melden...(hoop ik) en niet alleen ter vermaak van onze zuiderburen (het is een voorbeeld van Holland regeltjesland..  :biggrinn:) het artikel over het "meenemen van je uitkering..(AOW-ANW-kinderbijslag) naar een goedkoop land. (http://www.geldenrecht.nl/consumenten/3444374/Blut_en_brodeloos_in_Bangkok.html)

Uitkering meenemen naar ander land kan niet zomaar
De AOW, ANW of kinderbijslag meenemen naar een ander goedkoper land: het klinkt aantrekkelijk, maar kan niet zomaar. Volgens de sinds 2000 geldende Wet Beperking Export Uitkeringen (BEU) kan een uitkering slechts worden meegenomen naar landen waarmee Nederland een verdrag heeft gesloten.
Dat zijn in elk geval alle landen van de EU, de EER en Zwitserland, plus de Nederlandse Antillen en Aruba. Verder zijn er inmiddels tientallen andere verdragslanden. De volledige lijst is te vinden op de website van het ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid, www.szw.nl
Win info in bij UWV
Sabine Jimkes van SZW adviseert Nederlanders die naar het buitenland gaan in overleg te treden met hun uitkeringsinstantie. ,,Bepaalde uitkeringen, zoals de bijstand en de WW, mag je in principe niet meenemen. Je moet beschikbaar blijven voor de Nederlandse arbeidsmarkt.'' Bovendien kunnen in sommige verdragslanden niet alle uitkeringen worden meegenomen. ,,We exporteren alleen naar landen waar we de verstrekking goed kunnen controleren.''
België, Spanje, Duitsland favoriet
Inmiddels ontvangen ruim 260.000 Nederlanders in het buitenland hun AOW (cijfers eerste kwartaal 2009, SVB). Favoriete landen zijn België (54.351 mensen), Spanje (40.685) en Duitsland (34.639). Maar ook verder weg wonen landgenoten met staatspensioen: Turkije (18.901), VS (17.167), Canada (13.834) en Australië (12.710). Als Nederlanders, zoals Machiel Scholten, in problemen komen, kunnen zij aankloppen bij de ambassade. Voor ondersteuning, niet voor geld. ,,Als we geld gaan uitlenen, is het einde zoek'', meent een zegsman van Buitenlandse Zaken.

Amice

De regeling die Jens aangeeft was er inderdaad maar is al geruime tijd afgeschaft.
Onder de oudere philgangers is  wel bekend dat die regeling er was,wellicht denken enkele dat er nooit iets veranderd in regeltjesland.
Ook onder de wet Beu is het mogelijk bepaalde uitkeringen te exporteren aangezien de filippijnen een verdragsland is maar die worden ook meer en meer aan regels gebonden en moeilijker gemaakt.
Maar een ww uitkering voor werkeloze nederlanders in den vreemde zit daar echt niet meer bij.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

oke dan weten wij dat ook weer.  jammer voor de soosklanten maar het is niet anders,  :denk: gewoon weer werken ginder jongens.

bedankt voor de uitleg , Amice en Sasip

jens...........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Fail_over

Ik heb gelukkig nu weer werk, maar in m'n WW periode ben ik verschillende malen naar de Fhils gevlogen. Netjes aangegeven, en UWV horend dol gemaakt met m'n aan en af meldingen.  :lachen: Nooit geen controle gehad, en de gesprekken vonden om de 3 maanden plaats. Tijd genoeg om.....
Maar ja, ALS ze je pakken dan ben je ook goed nat.

Mijn contact persoon bij UWV zei dat ze normaal 65 cliënten had, in deze periode zo'n 350 (!) Toen ik zei dat ze dan niet bang hoefde te zijn voor haar baantje zij ze dat zelfs dat niet zeker was omdat er weer een reorganisatie kwam.
Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......