Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De Pinay en economisch denken

Gestart door boomerang, zaterdag 3 april 2010, 08:18:38

Vorige topic - Volgende topic

Robert

ik weet niet of die fles shampoo wel goedkoper is dan een sachetje, mijn fles was in ieder geval na 2 keer douchen op, dus sachetje is op is op, bij de fles werkt dat dan ook zo denk ik  :lachen:
en over boodschappen doen, ja vinden ze gewoon leuk.
ik kan me er echt niet druk om maken, sterker, ik vind het wel leuk allemaal.
moet wel zeggen dat ik er niet woon, dus misschien denk ik er anders over als ik daar ben.

boomerang

Citaat van: Robert op zaterdag  3 april 2010, 11:32:50
ik weet niet of die fles shampoo wel goedkoper is dan een sachetje, mijn fles was in ieder geval na 2 keer douchen op, dus sachetje is op is op, bij de fles werkt dat dan ook zo denk ik  :lachen:
en over boodschappen doen, ja vinden ze gewoon leuk.
ik kan me er echt niet druk om maken, sterker, ik vind het wel leuk allemaal.
moet wel zeggen dat ik er niet woon, dus misschien denk ik er anders over als ik daar ben.

Wij wonen hier 20 minuten vanaf de dichtstbijzijnde grote supermarkt en als je van een vastomlijnd budget wil leven zit een dagelijkse boodschappengang er simpelweg niet in. Bovendien hebben de plaatselijke Sari-sari stores uitsluitend kleinverpakkingen waarvoor je zeker minimaal 20% meer voor de beetjes betaald. Dat extra geld besteed ik liever één á tweemaal in de week in een restaurant aan de boulevard met een heerlijke koude  :fles: er bij.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

Heerlijk is dat, een Nederlander blijft een Nederlander, zelfs in de Filipijnen waar alles zo goedkoop is ontstaat er hier toch een topic over economisch denken  :lachen: :lachen: :lachen:

Zou het geen oplossing zijn om samen met het vrouwtje te gaan shoppen?  :jajaja:


boomerang

Citaat van: Phille op zaterdag  3 april 2010, 12:07:14
Heerlijk is dat, een Nederlander blijft een Nederlander, zelfs in de Filipijnen waar alles zo goedkoop is ontstaat er hier toch een topic over economisch denken  :lachen: :lachen: :lachen:

Zou het geen oplossing zijn om samen met het vrouwtje te gaan shoppen?  :jajaja:



Natuurlijk is alles hier wel veel goedkoper maar dat betekend niet dat je de biljetjes maar voor het uitdelen hebt.

Het shoppen doen wij al altijd samen. Als zij bijvoorbeeld een flesje bakolie in de kar legt ruil ik dat tot haar ergernis direkt om naar een 2 literfles enzovoort. Als ik haar dan thuis de besparing voorreken.

En uiteraard kosten mijn SMB'tjes dan niets meer  :applaus:

Ik ben echt niet gierig maar vindt het jammer om de pesos nutteloos rond te strooien.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille


boomerang

#15
Citaat van: Phille op zaterdag  3 april 2010, 12:44:47
Boomerang; twas e graptje hé  :lachen:

Ik heb als geboren en getogen Fries de Belgen altijd al wat een vreemd volk gevonden en de Belgen dachten vaak hetzelfde over mij.

In 1992 moest ik in augustus drie dagen voor een sollicitatie bij een haardenfabrikant in Sint-Truiden zijn. De eerste dag voor een kennismaking, de tweede voor een opleiding en de derde als afsluiting een soort examen.
De eerste nacht sliep ik in het Cicindria Hotel in het centrum van Sint-Truiden. Het was die dag een bloedhete dag geweest en om lichaam en gemoed wat te verkoelen had ik die avond eerst eens een paar nabijgelegen terrasjes bezocht. Na enkele biertjes vond ik het welletjes en trok mij terug in het hotelletje.
Midden in de nacht werd ik wakker van een langerekte fluittoon met daaropvolgend een enorme knallende dreun. Het bleek een zogenaamde biogasontploffing te betreffen. Tegelijkertijd gingen in alle nabijgelegen winkels de alarmen af. Vanuit mijn bed kon ik regelrecht in de badkamer kijken want de tussenmuur was verdwenen en het raam van de kamer was uit het venster. Mijn bed was bezaaid met stukken van het pleisterwerk van het plafond. Het was paniek alom kon ik op de gangen horen en heb toen mijn koffertje maar gepakt en moest in de receptie over de puinhopen klauteren om buiten te komen.
Buiten op de straat rende iedereen doorelkaar heen en hulpdiensten waren niet te zien. Mogelijk dat zij bij het tegenoverliggende klooster waren want dat stond in brand.
Toen ik daar een twintig minuten rondgebanjerd had vond ik dat wel genoeg en ben maar weer over het puin in de receptie gekropen terug naar mijn kamer want ik had een belangrijke afspraak de volgende dag.. Ik heb alle puin van de dekens geklopt, heb mij uitgekleed en ben toen weer naar bed gegaan.
Ik was nog maar net weer in slaap toen ik wakker gemaakt werd door wat mannen in uniform die stomverbaasd vroegen wat ik daar deed en dat het hotel op instorten stond.
De volgende dag prijkte het verhaal op de voorpagina van de kranten daar dat een Ollander vond dat als hij betaald heeft dat hij dan ook de waar voor zijn geld wenst. Iets in die strekking in ieder geval. Dezelfde nacht werd ik nog geëvacueerd naar een ander hotel.

Bovendien slaagde ik voor mijn sollicitatie en heb als enige Nederlander met heel veel plezier voor de Belgen in Nederland als commercieel afgevaardigde gewerkt.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Limburger

Jaren geleden heeft het een Friese kennis van me uren gekost om me te doen beseffen dat een Fries geen Hollander is. De Fries is van boven de grote rivieren maar toch een beetje anders dan een Hollander.
De man heeft me zelfs een keer meegenomen naar Friesland voor mijn eerste en enige bezoek daar. Hij liet me trots een gedenksteen zien aan de kust recht tegenover Holland en daar stond op in het Fries "Liever dood dan Slaaf"
Ik mocht zelfs niet meer zeggen dat er misschien kleine verschillen zijn tussen een Hollander en een Fries maar dat als je vanuit Limburg kijkt het toch zowat een pot nat is.
Nou geef ik toe jullie Friezen zijn duidelijk minder hambugero dan die Hollanders.
:lachen:

boomerang

Citaat van: Limburger op zaterdag  3 april 2010, 13:59:15
Jaren geleden heeft het een Friese kennis van me uren gekost om me te doen beseffen dat een Fries geen Hollander is. De Fries is van boven de grote rivieren maar toch een beetje anders dan een Hollander.
De man heeft me zelfs een keer meegenomen naar Friesland voor mijn eerste en enige bezoek daar. Hij liet me trots een gedenksteen zien aan de kust recht tegenover Holland en daar stond op in het Fries "Liever dood dan Slaaf"
Ik mocht zelfs niet meer zeggen dat er misschien kleine verschillen zijn tussen een Hollander en een Fries maar dat als je vanuit Limburg kijkt het toch zowat een pot nat is.
Nou geef ik toe jullie Friezen zijn duidelijk minder hambugero dan die Hollanders.
:lachen:

Tige tank  oftewel veel dank.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

boomerang

Citaat van: Limburger op zaterdag  3 april 2010, 13:59:15
daar stond op in het Fries "Liever dood dan Slaaf"


"Leaver dea as slaef"  slag bij Warns
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Pjottr

#19
Citaat
Ik ben echt niet gierig maar vindt het jammer om de pesos nutteloos rond te strooien.

Zo denk ik er dus ook over. Het euvel doet zich helaas wel voor, dat met name familie steeds probeert geld te lenen en mij steeds bezweert het terug te betalen. Ik weiger dat categorisch aangezien ik van te voren weet dat het NOOIT terugkomt. Vind het wel erg hinderlijk iedere keer
Gelukkig staat mijne vrouw achter mijn beslissingen anders hadden we een heel ander probleem.
Mijn echtegenote heeft jaren in Nederland gewoond en heeft gelukkig daar geleerd om economish te denken.
Het pleziert me iedere keer weer te zien, dat ze als er boodschappen gedaan worden ze letterlijk op de kleintjes let.Ik moet zeggen dat we het niet
zo heel slecht hebben maar ondanks dat kijkt ze zeker naar prijs. Soms gaat het wel te ver zeker als ik zie dat de verhouding prijs en kwaliteit weg is.
Ik verruil dan stiekum het item uit de winkelwagen voor een wat duurder met een betere kwaliteit.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.