Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

importeren van een auto

Gestart door callebaut, dinsdag 16 juni 2009, 16:05:40

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Was ik ook niet van plan een auto te importeren, mijn vraag was slechts hoe komt men er toe voor een 20 jaar oude bak 300 K te vragen ?

Amice

Citaat van: jamietagabundok op woensdag 22 juli 2015, 09:34:38
Was ik ook niet van plan een auto te importeren, mijn vraag was slechts hoe komt men er toe voor een 20 jaar oude bak 300 K te vragen ?

Mja als jij je blanke gezicht laat zien dan is dat een logische verklaring hier.
Wat je beter kunt doen is je wederhelft op pad sturen met een pinoy die enigzins ter zake kundig is en die eerst de onderhandelingen laten doen alvorens je ter tonele verschijnt.
Als de verkoper eenmaal de definitieve prijs heeft gegeven aan hen, kan hij moeilijk meer daarop terug komen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

panshit


Ga eerst alleen zelf kijken vind je een auto die je aanstaat vraag dan wat is de prijs?
Vervolgens zegje dat je nog even verder kijkt om dat je hem te duur vind.
Stuur je vrouw met een vriend of familielid na enkele dagen daar naar toe vertel om welke auto het gaat.Laat ze dan kijken naar verschillende auto,s en terloops vragen wat die auto moet kosten welke jij hebt bekeken en wil hebben.Laat ze een bod doen waar voor jij de auto wil hebben.Jij komt helemaal niet meer in beeld.
Dit is de beste procedure

Panshit 

Ronny55

Voor zover ik weet mag je bij je verhuisgoederen ook een auto meebrengen , hij moet wel al minimum drie jaar in je bezit zijn. Voor een vlot verloop is het wel nodig wat "vet" te smeren. Douanen...LTO .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op woensdag 22 juli 2015, 12:41:10
Voor zover ik weet mag je bij je verhuisgoederen ook een auto meebrengen , hij moet wel al minimum drie jaar in je bezit zijn. Voor een vlot verloop is het wel nodig wat "vet" te smeren. Douanen...LTO .

Verander dat beetje vet maar in een containerwagen vol met vet.

Om corruptie "tegen te werken" hebben ze in de Filippijnen een leuk systeem gevonden.

In plaats van 1 persoon die de beslissingen neemt zijn er nu een 10 tal verspreidt over verschillende locaties met de bedoeling dat die elkaar gaan controleren, het resultaat hoef ik wellicht niet uit te leggen.

Voor de goede orde, het is wel mogelijk om een auto in Cebu in te voeren maar het "10 tal" zit in Manila en dat maakt dan in totaal een " 15 tal " personen die hun handtekening moeten "gesmeerd" worden.

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op woensdag 22 juli 2015, 13:44:40
Citaat van: Ronny55 op woensdag 22 juli 2015, 12:41:10
Voor zover ik weet mag je bij je verhuisgoederen ook een auto meebrengen , hij moet wel al minimum drie jaar in je bezit zijn. Voor een vlot verloop is het wel nodig wat "vet" te smeren. Douanen...LTO .

Verander dat beetje vet maar in een containerwagen vol met vet.

Om corruptie "tegen te werken" hebben ze in de Filippijnen een leuk systeem gevonden.

In plaats van 1 persoon die de beslissingen neemt zijn er nu een 10 tal verspreidt over verschillende locaties met de bedoeling dat die elkaar gaan controleren, het resultaat hoef ik wellicht niet uit te leggen.

Voor de goede orde, het is wel mogelijk om een auto in Cebu in te voeren maar het "10 tal" zit in Manila en dat maakt dan in totaal een " 15 tal " personen die hun handtekening moeten "gesmeerd" worden.

Dat is correct............ :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag 22 juli 2015, 11:20:57
Citaat van: jamietagabundok op woensdag 22 juli 2015, 09:34:38
Was ik ook niet van plan een auto te importeren, mijn vraag was slechts hoe komt men er toe voor een 20 jaar oude bak 300 K te vragen ?

Mja als jij je blanke gezicht laat zien dan is dat een logische verklaring hier.
Wat je beter kunt doen is je wederhelft op pad sturen met een pinoy die enigzins ter zake kundig is en die eerst de onderhandelingen laten doen alvorens je ter tonele verschijnt.
Als de verkoper eenmaal de definitieve prijs heeft gegeven aan hen, kan hij moeilijk meer daarop terug komen.

Altijd een  :smiley-philippines: de openings-"zet" laten doen en daarna het verschil bestuderen......... :lachen: :lachen:

Filipijn vraagt hoeveel voor die auto?....."260 duizenden pesos"

Joe vraagt de volgende dag hetzelfde en de verkoper kijkt hem eerlijk in de ogen...krabt zich lichtjes achter zij linkeroor (linkshandig) (gevaarlijke mensen) en zegt: "For you Joe..... :denk: :denk: ONLY 350 Thousand Pesos...with a free hamburger"... :lachen: :lachen: :jajaja:




Blauwvinger

Citaat van: jamietagabundok op woensdag 22 juli 2015, 06:01:07
Snap dat mensen gaan denken om een auto importeren. Prijzen van tweedehands zijn hier in  :smiley-philippines: echt absurd hoog ( vraagprijs althans )

Voorbeeld:  Toyota HILUX  diesel 4 bij 4  pickup met dubbele cabine, bouwjaar 1995 dus 20 jaar oud, vraagd men rustig 300 K piso voor .

Overvraagd men zoveel , en gokt men erop dat iemand zo gek is om dat te betalen ?   Of is het hier in  :smiley-philippines: normaal te overvragen, en dat met een veel lagere prijs akkoord te gaan.?
Er word veel overvraagd. Dat klopt :jajaja:
Je kunt dan veel afdingen.
Zoniet, dan zijn ze harstikke stom en hebben geen verstand van zaken doen.

Je moet dan ook goed opletten, uitpluizen, lezen, luisteren van, wat is de werkelijk waarde. :atyourservice:

Ronny55

Kijk regelmatig de advertenties na, niet dat ik voor een andere auto ga , maar op een goede deal zal ik niet neen zeggen , mijne wagen is 10 jaar oud dus waarom niet. Zo las ik onlangs , Toyota Fortuner  2012 600K , Maar dan kwam de aap uit de mouw, er was ook nog 3 jaar zo'n 26k/maand aan af te betalen. Vlugge telling das om en bij de 936K . Was zodus to asume ...Maar ja, die wagen had nieuw bijna 1.500k gekost, tenminste dat beweerde de man . Boven dien zei ie , je kan ook de balace ineens betalen das is dan om en bij de 800K . Any way its negotiable. Ok , zeg ik i wil give you 100K and pay of the bank, so total of +/- 900K, vond dat een faire prijs voor een wagen van 3 jaar oud die in de verste verte geen 1.500 gekost heeft(daar heb je nu al een 4x4 voor of toch bijna en voor 1,300K heb je een nieuwe 2x4). Uiteraard ging de deal niet door. Hij heeft me nog 2x gebeld eens voor 400K en eens voor 300k...Waarschijnlijk zal de bank de wagen aangeslagen hebben intussen voor 000k  :weetikniet: :floet: . Het is duidelijk zo dat de tweedehands overprijst zijn.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jamietagabundok

Toevallig reed ik gister mee met mijn architect die ook zo een Fortuner  automaat rijd, van 3 jaar oud.  Maar wel een hele mooie auo , en mooie afwerking binnen.Mooie kleur ook roomwit

Maar boven mijn budget en ik zoek een pickup zodat er ook spullen naar farm mee kunnen en terug.

4bij 4 zou handig zijn maar hoef niet, farm is wel bundok maar niet steil klimmen.. Wel een auto nodig die wat hoog op zijn wielen staat en niet zo een laag ding, wat dat rijd in de karresporen aan de grond   :negatief:

Op welke sites kijk  je meestal Ronny 55 voor autoos ? te vinden ?