Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Durian.

Gestart door Digos, zondag 9 mei 2010, 12:52:52

Vorige topic - Volgende topic

Digos


CitaatZo gaat dat met mijn asawa ook. Zij vindt mij zelfs "handsome" begrijp jij dan de smaak van die Pinay nog ?

Zolang "handsome" erbij is, neem ik de geurtjes er wel bij (in mate)  :thumb:

Ik heb durian al weleens geroken, en het ruikt echt vies. Maar toch zoals alles moet je het toch eens proberen en dat ga ik ook doen.

Spijtig genoeg of mischien niet, zal het maar bij een stukje blijven want heb al problemen met hoge bloeddruk, en langs de andere kant is het dan weer spijtig voor wat durian kan bevorderen  :jajaja:

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Ik heb het al verschillende keer gegeten maar heb op het gebied van :sexhq0: niks gemerkt  :biggrinn:

Ik vind het best te eten, de geur stoort mij niet maar om er een moord voor te begaan dat nu ook weer niet.

Naar het schijnt veel viamine C en hoog suikergehalte. Ik zou dus eerder denken slecht voor iemand met diabetes. Iemand met diabetes heeft mij eens verteld dat fructose ook slecht is voor diabetici :weetikniet:


Gevonden op wiki :

Durian  (Durio zibethinus)

Nutritional value per 100 g (3.5 oz)

Carbohydrates    27.09 g
Dietary fiber    3.8 g
Fat            5.33 g
Protein    1.47 g
Water            65g
Vitamin C    19.7 mg (33%)
Potassium    436 mg (9%)


Durian fruit contains a high amount of sugar, vitamin C, potassium, and the serotonergic amino acid tryptophan, and is a good source of carbohydrates, proteins, and fats. It is recommended as a good source of raw fats by several raw food advocates,while others classify it as a high-glycemic  or high-fat food, recommending to minimise its consumption.


Customs and beliefs

Southeast Asian folk beliefs, as well as traditional Chinese medicine, consider the durian fruit to have warming properties liable to cause excessive sweating. The traditional method to counteract this is to pour water into the empty shell of the fruit after the pulp has been consumed and drink it. An alternative method is to eat the durian in accompaniment with mangosteen, which is considered to have cooling properties. Pregnant women or people with high blood pressure are traditionally advised not to consume durian.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos


CitaatSnoepjes van Durian vind ik enorm lekker.  Mihmi kan echter niet tegen die geur.

Mawibata.....ik denk dat er niet veel dingen zijn die je niet lust en zeker niet de zoetigheden.  :lachen:

Maar zoals in luc zen posting te lezen valt, is het niet goed voor zwangere vrouwen en mensen met verhoogde bloeddruk.

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata

Citaat van: Digos op zondag  9 mei 2010, 15:47:46

CitaatSnoepjes van Durian vind ik enorm lekker.  Mihmi kan echter niet tegen die geur.

Mawibata.....ik denk dat er niet veel dingen zijn die je niet lust en zeker niet de zoetigheden.  :lachen:

Maar zoals in luc zen posting te lezen valt, is het niet goed voor zwangere vrouwen en mensen met verhoogde bloeddruk.



Heb ik geen last van Digos      :lachen:     :lachen:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Mawibata

Citaat van: Luc op zondag  9 mei 2010, 15:34:07
Ik heb het al verschillende keer gegeten maar heb op het gebied van :sexhq0: niks gemerkt  :biggrinn:



Luc, boven een bepaalde ouderdom helpt niets meer   :evil:   :evil:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

boomerang

Citaat van: Mawibata op zondag  9 mei 2010, 16:16:39
Citaat van: Luc op zondag  9 mei 2010, 15:34:07
Ik heb het al verschillende keer gegeten maar heb op het gebied van :sexhq0: niks gemerkt  :biggrinn:



Luc, boven een bepaalde ouderdom helpt niets meer   :evil:   :evil:

Fout, fout, fout Mawibata.

Een toegewijde liefdevolle asawa kan wonderen verrichten   :happy:  :happy:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Kano

#16
Nog wat extra info over de durian = stinkvrucht :link:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

Citaat van: Mawibata op zondag  9 mei 2010, 16:16:39
Citaat van: Luc op zondag  9 mei 2010, 15:34:07
Ik heb het al verschillende keer gegeten maar heb op het gebied van :sexhq0: niks gemerkt  :biggrinn:



Luc, boven een bepaalde ouderdom helpt niets meer   :evil:   :evil:

Spreek je uit eigen ervaring  :evil:  :floet:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata

Citaat van: Kano op zondag  9 mei 2010, 17:15:32
Nog wat extra info over de durian = stinkvrucht :link:

Kano, zet eens html achteraan je link ipv htm.

Je zal zien, dat doet wonderen    :happy2:


url=http://www.degezondeapotheker.nl/vensterpags/vedurian.html



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Budgie

Mawibata en Kano
Gebruik jullie beider linken maar ze werken niet

Denk dat Mawibata zijn url moet verwijderen.

PS Wat Boomerang zegt van een toegewijde liefdevolle asawa klopt wel maar voor hoelang? Als het nieuwe eraf is word het vanzelf weer minder.
Getting older beats the alternative -dying young