Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Ik heb hier wel hickory v/d gaisano en heb een rookton gebouwd, en zal het niet eens leuk worden voor een topic wat niet lekker is in de Ph.

janvanderijt

de eigenaar van het museum cafe hier in bacolod is een nederlander
hij rookt  zelf ook veel heb er heerlijke bacon gegeten en meer gerookte gerechten
hij weet waar  ik aan  zaagsel kan komen  dus dat komt wel goed

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: janvanderijt op zondag 12 oktober 2014, 03:03:16
de eigenaar van het museum cafe hier in bacolod is een nederlander
hij rookt  zelf ook veel heb er heerlijke bacon gegeten en meer gerookte gerechten
hij weet waar  ik aan  zaagsel kan komen  dus dat komt wel goed
LEUK, maar dan weten wij nog niet welke soort ?

of is dat een geheim  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

gerookte vis heet tenapa , [tagalo] . maar niet iedereen is daar gek op.

tenapa een hout soort of een verzamel naam voor gerookte vis.  :ikkeniebegrijp:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

boldy

mango float vind ik wel lekker als het maar niet teveel is want is tog redelijk zoet.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaat van: jens op zondag 12 oktober 2014, 08:14:01
gerookte vis heet tenapa , [tagalo] . maar niet iedereen is daar gek op.

tenapa een hout soort of een verzamel naam voor gerookte vis.  :ikkeniebegrijp:

Ik denk dat tenapa meer duidt op het roken zelf en de vis die daarvoor gebruikt wordt is dacht ik meestal bangus.

Echter kan het ook duiden op de geur die het met zich mee brengt door het roken en die ruikt dus verbrand.

Tenapa wordt eigenlijk gerookt met verschillende produkten waaronder charcoal en eigenlijk van alles wat brand.

Tenapa staat niet echt bekend als gezond eten juist door het roken zelf omdat vanalles voor het roken gebruikt kan worden.

Dat is althans wat ik ervan weet
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Een lekker gerookt kipfiletje kan erg lekker zijn.Maar zijn er hier in de Ph mensen die zelf roken?

Gompie007

Een lekkere verse loempia............






janvanderijt

als ik weet welke houtsoort ik moet gebruiken
voor het roken zet ik het meteen op het forum

Ronny55

Citaat van: Lenn op zondag 12 oktober 2014, 13:58:56
Een lekker gerookt kipfiletje kan erg lekker zijn.Maar zijn er hier in de Ph mensen die zelf roken?
Jaja , ik rook ook , voorlopig alleen nog maar mijn longen ...... gerookt vlees houd langer he  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.